Gå til innhold

Sint og ¨skuffet på mamma.

Anbefalte innlegg

Gjest svikta av mamma

Broren min og jeg er begge samboere, forholdene våres har vart i fem år. Broren min skal gifte seg til neste år.

Vi har alltid delt oss fra samboerne våre julaften, men i fjor ble samboern og jeg enige om at vi fra nå av sakl være sammen. Vi skulle egentlig til mamma. Der hadde vi blitt 8. Mormor, lillesøster og mannen til mamma.

Men fikk mail av mamma om at kun broren min, mormor og jeg var velkomne dit julaften, det ble for trangt.Vi har vært 8 der mange ganger før uten at det har vært noe problemer.

Verken broren min eller jeg har mye kontakt med mamma, vi blir aldri bedt dit. Og jeg kommer dårlig overens med mannen til mamma. Mormor liker han heller ikke. Jeg mener han er psykopat som hjernevakser mamma. Hun ville aldri sagt til oss at vi ikke kunne ta med samboerne våre.

Jeg ble så lei meg og skuffa, så nå har vi sagt til moren til samboern min at vi kommer dit istedet. sendte mail til mamma i ste og skrevhva jeg mente og at hun skyver oss vekk når hun er sånn. Jula er helleig og familietid. Skal ikke være sånn at bare du og du kan komme, men ikke du liksom... Broren min drar også til sine svigerforeldre og feirer med dem.

jeg vil gjerne feire med moemoe og søstern min er veldig glad i dem begge. Mamma driter jge mer eller mindre i nå. Men blir så ufatterlig skuffa!

Mormor hadde og reagert på det, men hun vil ikke blande seg. Mamma mente det er vanlig at ektefolk/samboere deler seg i jula og er sammen med familiene sine. Er ikke samboern min en del av familien min han da?

Jeg har valgt han ovenfor henne en gang før, så hun burde vite bedre.

Synes ikke dere dette var rart og urettferdig? Gleder meg alltid til jul, nå gruer jeg meg. Lurer på om jeg skal droppe hele jula.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126775-sint-og-%C2%A8skuffet-p%C3%A5-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å feire jul hjemme og invitere alle til deg i stedet? Det gjorde vi nå for første gang i år. Og vet du hva? Dette blir spennende. Vi blir TOLV stykker og skal ha både pinnekjøtt og vanlig ribbe. Og for første julen skal nå mamma'n min og svigersene mine feire jul sammen. Dette kan bli spennende.

Hva forholdet ditt med din mor angår, hvis det er så dårlig, hva går du glipp av? Trist med mormoren din og lillesøster selvfølgelig. Men kan du ikke ringe mammaen din og høre hvorfor da? Du har jo allerede et argument med for liten plass du vet ikke stemmer og det kan du jo si til henne. Mulig at samboeren står bak? Det må jo være en grunn til at hun kommuniserer pr mail og ikke engang ringer deg.

Trist at julen skal bli en familiestrid istedet for familiehøytid....

Lykke til

Hvorfor kommuniserer dere kun via mail? Det virker noe rart.

Du kan jo foreslå at mannen til moren din feirer med noen andre, så blir det plass til din samboer. For det var jo normalt at samboere/ektefolk feiret hver for seg.

Makan til dårlig unnskyldning. Hadde mine foreldre foreslått noe sånt hadde jeg aldri feiret jul med dem mer.

Forslaget om å invitere folk selv var bra, men husk å ikke ha plass til mannen til moren din.

Hvorfor kommuniserer dere kun via mail? Det virker noe rart.

Du kan jo foreslå at mannen til moren din feirer med noen andre, så blir det plass til din samboer. For det var jo normalt at samboere/ektefolk feiret hver for seg.

Makan til dårlig unnskyldning. Hadde mine foreldre foreslått noe sånt hadde jeg aldri feiret jul med dem mer.

Forslaget om å invitere folk selv var bra, men husk å ikke ha plass til mannen til moren din.

-ler- genialt! du ER smart du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...