Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går så begynnte vi igjen å krangle,sa i fra haugem med regninger gjør meg vondt i magen.Huset er hans,så han bet lånet selv, sier jeg yter med å ikke betale noen regninger som jeg gjør.Hus arb gjør jeg alene,må nesten mase på han for få hjelp.Min oppgave. Jeg som handler inn maten og lager den og ting til hygiene. Det er heller ikke gratis.Snart 2år siden så fikk jeg valget ta opp lån for noen regninger så hev han meg ut så jeg satt med det alene,nå for par mnd tok jeg opp et nytt lån. Då han mner jeg bet ikke noe.Så kommer dette her med at han hjelper venner,klassevenner,søsken og foreldre. Syns det er kjedelig med å fikse ting her hjemme. Jeg trenger hjelp til å få heng opp par tingen som ikke går alene. Har sagt i fra,men det er liksom ikke så nøye.Anekset står der må gjøres med hatt dette huset snart 7år. Brukt Pengene på hobbyn sin og aksjer. Nå har han ingenting. Jeg eier jo ikke noe men ønsker at ting skal bli ferdig her,har vel ikke noe rett å si noe kanskje,så lenge det ikke er mitt.Han blir fort sint når jeg tar opp ting og ber meg være rolig.Når skal jeg få lov til å ha meninger? Jeg får gjøre som han sier eller så kan jeg gå. Er det ikke noe jeg kan få hjelp til få han å skjønne noe at han har litt feil? Oppmerksomhet liksom han ser meg hele uka sier han,da trenger han ikke være så mye hjemme i helgene. Jeg jobber turnus dag og kveld og hver 3 helg. spiller kamp 1 gang i uka.Mener ikke at han skal holde meg i hånda heller da.Jeg begynner kl 7 og han 9 begge til 15.Er det mye å kreve at jeg er sliten eller? Kan noe komme med råd her? Hva jeg skal si til han?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126778-diskusjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alisia1365380480

Han høres ut som en liten bortskjemt gutt-unge. Tror ikke du har annet valg enn å sette hardt mot hardt, hvis du noen gang skal oppnå likestilling i heimen. Det går ikke ann av han å si at det er kjedelig å rydde/fikse ting hjemme. Tror ikke det finnes noen mennesker som syns det er spesielt artig, men det må gjøres... Still krav du! Vær kort og konsekvent, dersom han ikke endrer seg, er det kanskje ikke mye annet å gjøre enn å finne en annen plass å bo..? Uten gjensidig respekt, er nok ikke et forholdet liv laga.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126778-diskusjon/#findComment-771297
Del på andre sider

Han høres ut som en liten bortskjemt gutt-unge. Tror ikke du har annet valg enn å sette hardt mot hardt, hvis du noen gang skal oppnå likestilling i heimen. Det går ikke ann av han å si at det er kjedelig å rydde/fikse ting hjemme. Tror ikke det finnes noen mennesker som syns det er spesielt artig, men det må gjøres... Still krav du! Vær kort og konsekvent, dersom han ikke endrer seg, er det kanskje ikke mye annet å gjøre enn å finne en annen plass å bo..? Uten gjensidig respekt, er nok ikke et forholdet liv laga.

Lykke til:-)

Ja jeg vil at vi skal dele likt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126778-diskusjon/#findComment-771363
Del på andre sider

Alisia1365380480

Ja jeg vil at vi skal dele likt

Hadde noe av samme problemet i mitt samboerforhold (med å hjelpe til hjemme). Vi jobber like mye, og da syns jeg det blir feil at jeg skal ta ansvaret for alt hjemme. Hver gang jeg ryddet og vasket, var det like ille igjen etter en dag. Etter å ha prøvd å prate med ham flere ganger, uten resultat, gikk jeg tilslutt ut i "streik", gjorde kun det jeg måtte for min egen del. Ikke enkelt å se alt rotet flyte, men tilslutt skjønte han at han måtte bidra litt selv, at jeg ikke kom til å rydde etter han. Så bidrar vi begge to. Jeg har ansvar for kjøkken, matlaging, handling etc, han vasker badet og rydder etter hvert som han roter.

Vær konsekvent, la han forstå at du virkelig mener at noe må skje! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126778-diskusjon/#findComment-771509
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...