Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd to typer magesmerter ifm graviditeter (har foreløbig ingen barn, har mistet de gangene jeg har vært gravid):

Den ene minner om menssmerter, ganske langt ned i magen, denne typen bekymrer jeg meg ikke for.

Den andre typen, som jeg bekymrer meg for fordi jeg hittil forbinder den med begynnelsen på spontanaborter, er høyere opp i magen, primært på sidene, men også midt på magen mellom ribbeina (noen ganger enda høyere, under brystet). Stikkingen i sidene er også oppunder ribbeina, og er noen ganger på den ene siden, noen ganger på den andre, noen ganger på begge sider på en gang. Smerten kan variere fra litt stikking til ganske vondt, som når man får kraftig "hold". Er dette en type smerte/stikking som indikerer at noe ar galt? Eller er det normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126815-magesmerter-under-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du opplyser ikke hvor langt du er kommet i svangerskapet, jeg går utfra at du ikke er kommet så langt, kanskje mindre enn tre måneder?

Den ’andre’ typen av smerter du beskriver kan være en virkning av svangerskapshormonene, en slags bekkenløsning som også kan opptre i ribbeina/brystbeinet. Det er ikke tegn på at noe er galt, og det kan forsvinne igjen. Det er i all fall ikke noe som tyder på risiko for abort.

Lykke til med det videre svangerskap, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...