nick Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Prøv eggelikør! *nam* Den var ny. Det skal jeg prøve. Når jeg en gang får tak i eggelikør. 0 Siter
Gyda Skrevet 20. november 2003 Forfatter Skrevet 20. november 2003 Trollkrem (tyttebær, krem) eller multekrem og kromkaker. Eventuelt Mokkafromasj eller sjokolademousse med daimkuler i, den versjonen på baksiden som lages med fløte. *siiikle* Trollkrem er godt, men jeg vet at ikke alle synes det. Kanskje litt dristig å servere det.,, Men multekrem og krumkaker (nå skulle jeg hatt mamma til å bake, men hun bor bare 50 mil unna med brukket lårhals) er nydelig og enkelt. Det spørs om jeg satser på det. 0 Siter
Gyda Skrevet 20. november 2003 Forfatter Skrevet 20. november 2003 Pinnekjøtt har en såpass markert smak at du må ha noe som smaker litt til dessert også. Min banker er bjørnebærkrem. Frossne bjørnebær er ikke så dyrt. Disse varmer du forsiktig i en kjele med bittelitt vann og 2-3 ss sukker. La det bli så kaldt at ikke kremen skiller seg. Bland det så inn i en putt vispet krem og du har en deilig krem med en flott farge, laget på 10 minutter. Skal du ha noe ved siden av kan du ha krumkaker eller bare slike dobbelt kjeks du kjøper til isen. Nam! Dette har jeg lagd før, jeg har også prøvde med bringebær som også smaker deilig. Og til fastelaven, f.eks. Når jeg skal lage sånne delte boller fylt med krem, så pleier jeg å røre inn enten bjørnebær eller bringebær (helst syltetøy) i kremen slik at det skal smake litt søtere og bedre. Deilig! Takk for tipset! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.