Gjest sjiabata Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er det greit at exen har lapper fra exen liggende? Han har en hel skuff med kort, bilder, lapper og brev fra eksen, som det ble slutt med for et år siden. Vi har vært sammen siden i vår nå. Han har mat oppskrifter, drink oppskrifter osv, med hennes håndskrift og smileys på som han bruker av og til nå vi lager mat, og sum som jeg er, plages jeg av dette. Akkurat som han vil beholde noe fra henne, og minnes henne. På oppslagstavla henger liksom ting hun har skrevet ned.. synes det blit litt feil jeg, og vondt for meg.. Hva synes dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest memory lane Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Noen skriver dagbøker, noen samler på bilder og brev... Det er en del av livet hans, og han har all rett til å ta vare på disse minnene. Men det GÅR AN å vise hensyn - han kan jo putte alle ex-tingene i en eske og legge det på loftet. Men du må jo for all del fortelle ham at du at synes det er plagsomt at det ligger fremme! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-772318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri utro Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Kjenner meg litt igjen i det du skriver, bare at det er jeg som har hatt lapper o.l. fra min eks for leeenge tilbake. Jeg sparte dem i første omgang av sentimentale grunner, men så gikk de i glemmeboken. Har kastet det jeg fant i siste ryddesjau. Du kan jo fortelle ham hvordan du føler det - på en fin måte selvsagt. Oppskrifter kan feks skrives inn på data. Da blir håndskrevne lapper og oppskrifter overflødige...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-772323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjiabata Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Kjenner meg litt igjen i det du skriver, bare at det er jeg som har hatt lapper o.l. fra min eks for leeenge tilbake. Jeg sparte dem i første omgang av sentimentale grunner, men så gikk de i glemmeboken. Har kastet det jeg fant i siste ryddesjau. Du kan jo fortelle ham hvordan du føler det - på en fin måte selvsagt. Oppskrifter kan feks skrives inn på data. Da blir håndskrevne lapper og oppskrifter overflødige...! Av sentimentale grunner? Tenkte du og drømte om gamle dager med exen når du så de da? Lite hyggelig å tenke på at han kasnkje gjør det av disse lappene når vi står og hygger oss og lager mat. Litt av poenget er vel at jeg egentlig ikke har noen grunn til å vite at det er henne som har skrevet lappene. Det er sikkert ikke egentlig så vanskelig å tenke seg til det da men. Grunnen til at jeg vet det er at jeg kjenner igjen håndskriften pga at jeg kom over et kort fra henne når jeg lette etter noe.. der for tør jeg heller ikke si fra, siden jeg liksom ikke "vet" at hun har skrevet dem.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-772329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har vært sammen med eksen i 19 år og det er klart det fremdeles vil være _mange_ ting og tang i min nye leilighet som jeg har fått av ham eller fra/etter hans foreldre. Skal en evt. ny partner begynne å surmule over at jeg har et gammelt nattbord etter min eks-svigermor så vil jeg vel tro han ikke er riktig vel bevart... Sannsynligvis ser han ikke annet enn oppskrifta på lappene og tenker ikke over at det er hun som har skrevet dem engang. Spør ham om det da vel, han er ingen tankeleser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-772488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Av sentimentale grunner? Tenkte du og drømte om gamle dager med exen når du så de da? Lite hyggelig å tenke på at han kasnkje gjør det av disse lappene når vi står og hygger oss og lager mat. Litt av poenget er vel at jeg egentlig ikke har noen grunn til å vite at det er henne som har skrevet lappene. Det er sikkert ikke egentlig så vanskelig å tenke seg til det da men. Grunnen til at jeg vet det er at jeg kjenner igjen håndskriften pga at jeg kom over et kort fra henne når jeg lette etter noe.. der for tør jeg heller ikke si fra, siden jeg liksom ikke "vet" at hun har skrevet dem.. er vel uansett ikke så veldig vanskelig å gjette da? uansett bør du nevne dette, jeg var litt sjalu over noen bamser og hjemmelagde ting kjæresten min hadde som jeg regnet med var fra eksen, det viste seg at det var helt feil... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-772493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Både jeg og typen har nips og småting fra eksene våre rundt om i huset.. Jeg føler meg ikke truet eller satt ut av det, og det tviler jeg veldig på at han gjør også.. Dette var jo folk som var sentrale for oss, og som det var mye morsomt med, og jeg ser ingen grunn til å skulle utslette hyggelige minner. Jeg hadde blitt sjokka om typen ville renske sakene mine for eks-nips, og jeg hadde nok nektet og. Jeg ville tolket det til at han ikke stolte på meg, og at han var mer sjalu enn hva jeg finner komfortabelt. Jeg hadde altså på ingen måte funnet meg i å bli bedt om å kvitte meg med det, og jeg vil absolutt fraråde å lage noen scene om det. Kan du ikke heller lage lapper, brev, og ta bilder og skrive oppskrifter, slik at det etterhvert er du som dominerer på korktavler, og i fotoalbum såvel som i oppskriftsskuffen? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-772654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri utro Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Av sentimentale grunner? Tenkte du og drømte om gamle dager med exen når du så de da? Lite hyggelig å tenke på at han kasnkje gjør det av disse lappene når vi står og hygger oss og lager mat. Litt av poenget er vel at jeg egentlig ikke har noen grunn til å vite at det er henne som har skrevet lappene. Det er sikkert ikke egentlig så vanskelig å tenke seg til det da men. Grunnen til at jeg vet det er at jeg kjenner igjen håndskriften pga at jeg kom over et kort fra henne når jeg lette etter noe.. der for tør jeg heller ikke si fra, siden jeg liksom ikke "vet" at hun har skrevet dem.. Det jeg legger i sentimentale i denne saken er at da jeg valgte å beholde sakene mine, var det fordi jeg ikke ville kaste dem i tilfelle jeg hadde lyst til å se på dem igjen. Det var ikke slik at jeg jevnlig tok frem tingene og gråt en skvett! Tingene har ikke betydd noe i det hele tatt (utover å ta opp plass)... Jeg har samlet på veldig masse rart opp i gjennom "i tilfelle" jeg ville se det igjen. Russekort, bilder, postkort, dagbøker etc... Mange av tingene har jeg kastet nå, men i første omgang ble det bare ryddet bort. Jeg har også opplevd å bli både sjalu og engstelig av kort og bilder som lå her og der hos kjæresten min. Han var den typen som ikke ryddet i slike ting før han skulle flytte. Da gikk det i søpla. Tror det er lurt å fortelle hva du føler til kjæresten din i stedet for å fantasere om hva dette kan bety. Kanskje han ikke tenker på at det kan være sårt for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-772794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little Tinkerbell Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Noen skriver dagbøker, noen samler på bilder og brev... Det er en del av livet hans, og han har all rett til å ta vare på disse minnene. Men det GÅR AN å vise hensyn - han kan jo putte alle ex-tingene i en eske og legge det på loftet. Men du må jo for all del fortelle ham at du at synes det er plagsomt at det ligger fremme! Yes yes.Jeg hadde blitt sjalu jeg.Ikke sykelig sjalu.. men hadde ikke likt det.Og da snakker jeg ikke om møbler e.l. fra en ex du var sammen med i mange år,men ting og tang (brev osv.) fra ett-årige og kortere forhold.Som memory lane sa - det går an å vise hensyn.Synes alt bør legges i esker på loftet.Jeg var litt desperat på å bli kvitt brev og lapper fra min egen ex, og putta alt i en boks og kasta hele skiten ut fra englandsferja midt uti Nordsjøen.Har faktisk ikke angra en dag.Men det var fordi han eksen er en skrullete fyr som jeg ikke har kontakt eller vil ha kontakt med.Men andre lapper og brev fra "bedre" exer/flørter har jeg samlet i esker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127035-lapper-og-liknende-fra-exen/#findComment-773888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.