Gå til innhold

Hvor kjapt er det vanlig å flytte etter brudd?

Anbefalte innlegg

Hvor fort etter et brudd er det vanlig at den ene parten flytter ut?

Selv blir jeg boende i bortimot 5 1/2 mnd før jeg kommer meg ut og jeg har til og med hørt om tilfelle der det tok ett år før spørsmålet om de skulle bryte opp kom opp. Men så hører man jo også om de som bare kommer hjem fra jobb en dag, pakker en koffert og forsvinner. Fins det i det hele tatt noen sånn-omtrent-vanlig-lengde på det?

Fortsetter under...

Jeg har hevet ut exene på dagen :o) Han første havnet på hospits og den andre hadde heldigvis sin egen leilighet. Men da hadde jeg prøvd å få dem ut i et par år men de skjønte faktisk ikke poenget.

Men vi hadde sex lenge etterpå hver gang han kom på besøk til ungene. Så jeg var gift annenhver helg i nesten et år etter skilsmissen. Og jeg var like forelsket men klarte ganske enkelt ikke å bo sammen med ham.

Jeg har hatt et brudd og det var helt for j.. å bo der etter at det var slutt. Bare mas, klenging, klaging, trusler, grining.. ja, jeg holdt på å bli totalt vrak, så jeg flytta hjem etter noen dager og pendlet 5 mil til der jeg hadde mitt daglige virke den gang.

Kommer veldig an på bruddet og hvordan forholdet er om en kan bo sammen en stund etterpå. Om det er et brudd som kommer gradvis uten innblanding fra andre og man fortsatt er venner så kan det gå greit. Er det utroskap inne i bildet eller masse opprivende følelser og man er uenige eller ambivalente om det bør bli slutt så tror jeg det beste er å komme seg bort fortest mulig.

En må nå få tid til å finne seg en leilighet eller noen å bo hos imens. Men blir en boende for lenge vil jo det kanskje bli en vane og så...

Mvh

En vane? Tro meg - dette blir aldri noen vane! :o) Men nå er jeg snart ute og.

Annonse

Gjest høstbladet

Hva skjedde da? Ble det ikke noe av bruddet alikevel?

Kanskje dere kan finne ut av det og få forholdet til å fungere? Man har jo gode og dårlige perioder. Noen perioder er lange, men man kan jo være glade i hverandre alikevel?

Gjest ikke sign

Jeg har hevet ut exene på dagen :o) Han første havnet på hospits og den andre hadde heldigvis sin egen leilighet. Men da hadde jeg prøvd å få dem ut i et par år men de skjønte faktisk ikke poenget.

Men vi hadde sex lenge etterpå hver gang han kom på besøk til ungene. Så jeg var gift annenhver helg i nesten et år etter skilsmissen. Og jeg var like forelsket men klarte ganske enkelt ikke å bo sammen med ham.

Du var forelsket i ham etter bruddet? Hva med han da?

Kanskje dere kan finne ut av det og få forholdet til å fungere? Man har jo gode og dårlige perioder. Noen perioder er lange, men man kan jo være glade i hverandre alikevel?

*Hehe* Ånei, vi finner ikke ut av vårt forhold som forhold nå, vi er ferdige med det begge to og han er jo dessuten på vei inn i et nytt forhold også. Jeg er definitivt ikke interessert i å leve sammen med ham lenger! Det var en stor strek i regningen at den leiligheten jeg falt for ikke blir ledig før 1. desember, men jeg har da overlevd så langt.

Annonse

Gjest helle melle

Vi bodde sammen i sju måneder etter bruddet. Det var for å selge huset. Jeg fikk meg ny kjæreste i denne tiden. Det var ikke bare lett å bo sammen etter bruddet, selv om vi hadde egne rom, og ikke så hverandre så mye..

Gjest ingen erfaring

Har ingen egen erfaring med dette.

Men inntrykket mitt er at der det IKKE er barn involvert, flytter man ofte så raskt man rekker å pakke. Dvs på noen dager eller et par-tre uker.

Likeså går det fort hvis det er spesielle ting inne i blidet, som alkoholmisbruk, vold, utroskap osv, når den ene parten da omsider forstår at dette går ikke, flytter de ut raskt, eller kaster ut den andre om så på dagen. Skifter låser på døra.

Men der hvor forholdet tar gradvis slutt, hvor man kanskje har tenkt på det i 2 år før bruddet er et faktum, der haster det sjelden så veldig med å komme seg ut. Særlig når det er barn inne i bildet. Man pakker ikke alt og flytter på dagen med barn, med mindre man er helt nødt.

Hvis jeg skulle kommet i den situasjonen at jeg skulle flytte ut etter et brudd, ville jeg ønsket å flytte så raskt som mulig. Om "drømmeleiligheten" ikke var ledig i løpet av en mnd eller to, så ville jeg leid et noen lunde krypinn for en periode. Jeg ville ønsket å få en avslutning på forholdet raskt, når det likvel var slutt, for å si det sånn.

Tanken på å bo sammen med partneren etter et brudd er helt fjern for meg.

hare1365380455

*Hehe* Ånei, vi finner ikke ut av vårt forhold som forhold nå, vi er ferdige med det begge to og han er jo dessuten på vei inn i et nytt forhold også. Jeg er definitivt ikke interessert i å leve sammen med ham lenger! Det var en stor strek i regningen at den leiligheten jeg falt for ikke blir ledig før 1. desember, men jeg har da overlevd så langt.

Men da er det ikke så lenge til du flytter! Pakket ting i esker?

Hos oss går det 2 1/2 mnd fra jeg ble klar over situasjonen til hun drar. Hun hadde da i noen måneder allerede tenkt dette ut. Utrolig kjip periode, og spesielt fustrerende når en ikke får en eneste sjanse til å rette opp tingene og jobbe med problemene sammen. Håper fortsatt hun tar til fornuft og kommer tilbake etter en stund. Men dere jente er vell sånn at når dere først har bestemt dere så er det bare sånn....?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...