Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig oppdaget at jeg har et "felt" med hår rundt skillet på toppen som plutselig har mistet farge! Det er ikke blitt hvitt eller noe sånn, men fått en helt annen, blass og grålig farge (ikke vanlig grått). Dette feltet er ca. 5 cm langt, og nedenfor har håret normal farge (brunt).

Dette hadde jeg 100 % sikkert IKKE for et par måneder siden.

Kan det være en reaksjon på alle hormonene? Tenker da spesielt på sprayen, som jo setter kroppen i en slags kunstig overgangsalder.

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127244-hud-og-h%C3%A5r-etter-ivf-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle som får en "vanlig" gråfarge på håret. Noen får mørk og andre neste hvitt. Selv begynte jeg å bli grå i 20 års alderen da min far døde. Vet ikke om dethar noen sammenheng men.

Mvh

Det er bare det at dette "feltet" er så stort, og det kan ikke ha blitt 5 cm stort på bare et par måneder, kan det det? Jeg trodde håret vokste en cm i måneden, så da burde det bare vært ca 2 cm. Ja,ja - kanskje jeg rett og slett begynner å bli gammel (uff da). Da minsker vel sjansene ved IVF-forsøk også, da. Jeg er 34 år, forresten.

Kizza1365380506

Det er bare det at dette "feltet" er så stort, og det kan ikke ha blitt 5 cm stort på bare et par måneder, kan det det? Jeg trodde håret vokste en cm i måneden, så da burde det bare vært ca 2 cm. Ja,ja - kanskje jeg rett og slett begynner å bli gammel (uff da). Da minsker vel sjansene ved IVF-forsøk også, da. Jeg er 34 år, forresten.

Det er mange som blir grå "over natten" om de har hatt en stor påkjenning. En stor operasjon eller lignende. Håret blir jo ikke grått helt uti. Det begynner med roten og det kan komme flekkvis. Veldig mange begynner med tinningen. Det ser du spesielt godt på enkelte menn. Og da er det jo bare distingvert. Hmf...

Jeg har spurt min frisør om jeg kan la mitt gro ut men hun sier at jeg bare har grått foran, ikke bak og at det dermed vil se merkelig ut. Har forresten to kollegaer på jobben som er helt grå og de er yngre enn meg. Den ene passer det veldig godt, den andre farger håret helt svart og det er ikke fint når det grå vokser ut.

Jeg ville hørt med frisøren om jeg var deg.

Mvh

Hei! :o)

Som en liten kuriositet må jeg bare få nevne at jeg "røyta" utrolig masse hår etter siste forsøket vårt! Det var kort sagt hår overalt!!! Men manken er på plass igjen nå og ser det som nokså normalt etter de store påkjenningene som kroppen går gjennom ved såpass store dosene med hormoner! (For ikke å snakke om at jeg la på meg mange kilo som var slitsomme og få av!!) Er også like gammel som deg og har noen grå jeg og. Er litt individuelt hvor tidlig en får de første grå..har tanter jeg som fikk sine første tidlig i 20årene! Har ofte hørt om folk som har fått grått hår på et svært lite felt i hodebunnen som "symptom" etter å ha slått seg der e.l.

Ble fortalt av en tidligere nabo at hun ble grå over natten under krigen etter et angrep på byen hun oppholdt seg i. Hun skulle børste støvet av håret men det gikk ikke.... alt var grått.

Store påkjenninger kan gi grått hår har jeg hørt flere steder, men akkurat den er jo litt ekstremt da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...