Gå til innhold

vil han heller runke enn å ha sex?

Anbefalte innlegg

Er sammen (og samboer) med mannen i mitt liv, begge er vi ca. 30. Vi har bare vært sammen i litt over et halvt år men det går bra på alle måter. Bortsett fra at jeg er usikker på ham når det gjelder sex.

Han har hatt svært mange seksualpartnere gjennom livet, mens jeg har aldri sett på meg selv som i nærheten av "sex-gal". Likevel er det jeg som må ta initiativet! Ofte vrir han seg unna og vil sove. Når han våkner med stå om morgenen og jeg prøver å la ham merke at jeg har lyst står han ofte heller opp og går på badet. Betyr ikke morrabrød at menn er kåte? Jeg er redd for at han heller vil runke enn å ha sex med meg!

Helt siden forholdet begynte har vi bare hatt sex ca. 2 ganger i uken, oftest på mitt initiativ. Jeg begynner å bli redd for å bli avvist, og tør sjeldnere å vise lyst. Men når vi først HAR sex er den utrolig bra, det har jeg inntrykk av at han synes også.

Har normal OK kropp og skjønner ikke at han ikke har lyst på meg når han er glad i meg ellers. Men min siste ex var likedan. Selv om han ikke ville ha sex om kvelden kunne jeg våkne av at han lå og runket mens han befølte meg og trodde jeg sov.

På mitt initiativ har vi onanert sammen, han synes det var fint men har aldri tatt initiativ til det igjen...

Er det bare jeg som er paranoid pga erfaringene med exen, eller hender det at menn heller velger å gjøre det for egen hånd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127296-vil-han-heller-runke-enn-%C3%A5-ha-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt det andre du spør om kan jeg ikke svare på, men at menn har morrabrød betyr IKKE nødvendigvis at de er kåte. Det er noe som skjer av seg selv nesten uansett, og har ingenting med sexlyst å gjøre.

vil bare kommentere det med morrabrød:) trodde også det betydde kun kåthet da jeg sov med min første gutt, men fikk forklaringen på hva det var. hvis en gutt må tisse i løpet av natten, så blir tissen stiv, altså finnes det en slags innebygd automatisk "holde igjen"-funksjon og da blir den stiv. når typen våkner ordentlig etterhvert (kan ta en halvtimes tid noen ganger) og kan holde igjen selv, blir den slapp igjen :)

Klart det hender av og til, gjør ikke du det også?

Har imidlertid ikke vært borte i menn, som ikke mer enn gjerne, kommer for sent på jobben, for å ha sex.

Kanskje du skremmer dem? Menn som vil hele tiden, uansett hva, får meg også til å bli litt avventende. Maser du?

Hvis en kjapp en på morgenen innebærer en times sex, så skjønner jeg jo at de ikke tar seg tid. Har dere premissene klare?

Ranya1365380605

Det kan høres ut som om dette er et psykisk problem. Kanskje har sex blitt forbundet med stress for samboeren din, slik at han ikke klarer å slappe av og nyte det. Og hvis han vet at dette er et problem for deg, øker stresset. Det er heller ikke sikkert at han har like sterk seksualdrift som tidligere, men i og med at han onanerer, så er det kanskje ikke lysten det handler om. Å onanere er enkelt og problemfritt, og dermed forsvinner stresset/sperren. Prøv å snakk med ham, men ikke anklag ham! Han har kanskje skyldfølelse for at han ikke tilfredsstiller deg fra før, og han vet at det er vondt for deg å bli avvist. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at han ikke er tiltrukket av deg lengre. Det er mest sannsynlig at dette IKKE HAR NOE MED DEG Å GJØRE, (faktisk sant, selv om det kan virke rart), men er et problem han har selv. Hvorfor han eventuelt har det slik, er det ikke sikkert han vet. Da trenger han at du hjelper han gjennom det og ikke maser. Kanskje det er fint at dere kan ta på hverandre, f.eks. massere hverandre, uten at det skal være noe seksuelt i det. Da kan han kanskje slappe helt av, og vende seg til å ha nærhet uten å føle stress. Hvis dere ikke finner ut av dette, kan dere ringe å bestille en time hos sexolog. Det finnes i hvertfall et institutt for sexologi i Oslo, og de har hjulpet mange.

samboeren din har

Annonse

vil bare kommentere det med morrabrød:) trodde også det betydde kun kåthet da jeg sov med min første gutt, men fikk forklaringen på hva det var. hvis en gutt må tisse i løpet av natten, så blir tissen stiv, altså finnes det en slags innebygd automatisk "holde igjen"-funksjon og da blir den stiv. når typen våkner ordentlig etterhvert (kan ta en halvtimes tid noen ganger) og kan holde igjen selv, blir den slapp igjen :)

Det er vel ikke forklaringen på morrabrødet. Det kommer ganske enkelt fordi kroppen er mer utvilt enn når du har vært våken lenge. Tar man f.eks medisiner som man blir slappe i kroppen av, så opplever man gjerne at morrabrødet forsvinner. I tillegg til morrabrødet har vel også menn ereksjon med jevne mellomrom mens de sover - hvert 90 min. eller noe sånt.

"......................"

Det er vel ikke forklaringen på morrabrødet. Det kommer ganske enkelt fordi kroppen er mer utvilt enn når du har vært våken lenge. Tar man f.eks medisiner som man blir slappe i kroppen av, så opplever man gjerne at morrabrødet forsvinner. I tillegg til morrabrødet har vel også menn ereksjon med jevne mellomrom mens de sover - hvert 90 min. eller noe sånt.

"......................"

Samt at testoverdiene er høyest på morgenen. Årsaken til at mannen har jevnlig ereksjon hele natta (og ofte ellers i døgnet uten "grunn") er at kroppen driver "vedlikeholdsarbeid" av svamplegemet og blodstrømmen.

Samt at testoverdiene er høyest på morgenen. Årsaken til at mannen har jevnlig ereksjon hele natta (og ofte ellers i døgnet uten "grunn") er at kroppen driver "vedlikeholdsarbeid" av svamplegemet og blodstrømmen.

Nemlig, slik var det det var :-)

"....................."

Ranya1365380605

Det kan høres ut som om dette er et psykisk problem. Kanskje har sex blitt forbundet med stress for samboeren din, slik at han ikke klarer å slappe av og nyte det. Og hvis han vet at dette er et problem for deg, øker stresset. Det er heller ikke sikkert at han har like sterk seksualdrift som tidligere, men i og med at han onanerer, så er det kanskje ikke lysten det handler om. Å onanere er enkelt og problemfritt, og dermed forsvinner stresset/sperren. Prøv å snakk med ham, men ikke anklag ham! Han har kanskje skyldfølelse for at han ikke tilfredsstiller deg fra før, og han vet at det er vondt for deg å bli avvist. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at han ikke er tiltrukket av deg lengre. Det er mest sannsynlig at dette IKKE HAR NOE MED DEG Å GJØRE, (faktisk sant, selv om det kan virke rart), men er et problem han har selv. Hvorfor han eventuelt har det slik, er det ikke sikkert han vet. Da trenger han at du hjelper han gjennom det og ikke maser. Kanskje det er fint at dere kan ta på hverandre, f.eks. massere hverandre, uten at det skal være noe seksuelt i det. Da kan han kanskje slappe helt av, og vende seg til å ha nærhet uten å føle stress. Hvis dere ikke finner ut av dette, kan dere ringe å bestille en time hos sexolog. Det finnes i hvertfall et institutt for sexologi i Oslo, og de har hjulpet mange.

samboeren din har

Nå ser jeg at du skrev at dere har sex to ganger i uka, det er da ganske normalt! Da er nok ikke dette tilfelle!

Annonse

Nå ser jeg at du skrev at dere har sex to ganger i uka, det er da ganske normalt! Da er nok ikke dette tilfelle!

Ja, det er nok litt for drastisk med terapi. Men du kan sikkert ha rett i det at jeg ikke må presse ham, selv om det er max 2 ganger i uka at jeg viser initiativ.

Kanskje jeg bør vente til HAN tar initiativet neste gang... (Åh hvorfor skal noe så enkelt og naturlig være så komplisert i så mange forhold...)

"......................"

selvfølgelig er det ikke bare det morrabrød kan skyldes, men en av forklaringene er det da, eller så har typen min en helt egen anatomi;)

Det stemmer det. Mer sannsynlig at han må på do enn at han er kåt.

Nei, mannen er ikke kåt om han har stå om morgenen, og etter han har vært på do forsvinner morgenbrødet.

Problemet her er at du kun vil ha sex på morgenen og på kvelden. På morgnen er man sulten, stresset, trøtt... på kvelden er man sliten og trøtt...

Du må heller ta initiativet tidligere på kvelden, mens dere ser en dårlig serie på TV, eller etter middag, eller etter lunsj på søndager eller...

Og så kan dere såklart ta en prat om dette da... men det er jo ikke akkurat uvanlig å ha sex to ganger i uken, og heller ha god sex når dere først har det...

Men å beskylde ham for å heller ville onanere, eller å ikke tenne på deg, det må du ikke gjøre... men du kan spørre om han synes dere har sex ofte nok, og at du godt kunne tenke deg det oftere...

eller du kan bare tenne levende lys, og forføre ham midt på dagen, og se om det ikke blir noe på deg!

Ja, det er nok litt for drastisk med terapi. Men du kan sikkert ha rett i det at jeg ikke må presse ham, selv om det er max 2 ganger i uka at jeg viser initiativ.

Kanskje jeg bør vente til HAN tar initiativet neste gang... (Åh hvorfor skal noe så enkelt og naturlig være så komplisert i så mange forhold...)

Hei,

"(Åh hvorfor skal noe så enkelt og naturlig være så komplisert i så mange forhold...) "

Dette tenker jeg på også, men problemet hos meg er min kone som er som din mann. Hvorfor kan ikke de med lyst møtes og de som heller vil ha det på platonsk vis være sammen? Urettferdig, jeg hadde vært likt om min kone var som deg og tok inisiativ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...