Gjest haren Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Min samboer hadde en "affære" i sommer, og jeg har vært gjennom et helvete (han også, for han har vært der sammen med meg) - nå trodde jeg at ting skulle begynne å blekne etter noen mndr. Men nei - jeg er like "på gråten" en gang i uka, omtrent! Det er bare såååå jævlig å bli bedratt!!!! Klarer ikke å se for meg et liv uten ham, men nå er jeg så lei av at livet er meningsløst og at han har ødelagt det fine vi hadde sammen.... Han angrer som en hund, og forsikrer at det aldri kommer til å skje igjen. Men jeg føler at noe er ødelagt for alltid. Noe i meg er ødelagt for alltid. DEt hjelper kanskje ikke å gå inn i et nytt forhold, for usikkerheten kommer til å være der likevel. Ser at flere skriver inn om at "jeg har vært utro med en på jobb etc" - møkkafolk! Dere aner ikke hva dere setter i gang! Jeg setter stor pris på svar, for nå sitter jeg på jobb, samboer skal på julebord, og jeg er deppa/fortvila. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Kanskje ikke noe godt råd, men jeg er nå ihvertfall av den oppfatningen at er kjæresten utro, kliner med noen etc, så er det på hue og ræva ut med en gang.... Selv mener jeg ihvertall at jeg fortjener bedre enn en utro kjæreste så da hadde jeg heller begynt å se etter en ny en... De som er utroe er det vel ofte igjen også, er de ikke? Noen av oss har vel den sperren at vi aldri kunne vært utro mot en vi er glad i/elsker, og de som ikke har den gjør det sikkert igjen.... Jeg hadde ihvertfall ikke stolt på dama etter at hun hadde vært utro, og jeg kunne aldri vært sammen med noen som jeg ikke stolte på... Men jeg ser kanskje for rosenrødt på ting... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Kanskje ikke noe godt råd, men jeg er nå ihvertfall av den oppfatningen at er kjæresten utro, kliner med noen etc, så er det på hue og ræva ut med en gang.... Selv mener jeg ihvertall at jeg fortjener bedre enn en utro kjæreste så da hadde jeg heller begynt å se etter en ny en... De som er utroe er det vel ofte igjen også, er de ikke? Noen av oss har vel den sperren at vi aldri kunne vært utro mot en vi er glad i/elsker, og de som ikke har den gjør det sikkert igjen.... Jeg hadde ihvertfall ikke stolt på dama etter at hun hadde vært utro, og jeg kunne aldri vært sammen med noen som jeg ikke stolte på... Men jeg ser kanskje for rosenrødt på ting... Fortsett med den rosenrøde tankegangen, vennen min! Liker det, jeg. :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Fortsett med den rosenrøde tankegangen, vennen min! Liker det, jeg. :0) Dette er forresten lett for meg og si som ikke har vært i en slik situasjon og ikke har noen seriøse forhold bak meg. MEN selv om jeg ikke er en spesielt sjalu type (hehe tror jeg..) så kunne jeg aldri i mine villeste fantasier klart å vite at en jeg faktisk elsket hadde vært bortpå en annen mann mens vi var sammen.... Det finnes ingen unnskyldinger for slikt... og dersom hun hadde vært utro så hadde hun rett og slett ikke fortjent meg! Enkelt og greit! På grunn av mine meninger om dette så kunne det selvsagt aldri, ikke i mine villeste fantasier, falle meg inn å være utro heller.... Svarte granskauen jeg må komme meg bort fra dette samlivsforumet her... det fucker opp mitt engang tøffe image enda mer enn det det allerede har blitt... Kanskje jeg har blitt bløt og følsom på mine eldre dager? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Dette er forresten lett for meg og si som ikke har vært i en slik situasjon og ikke har noen seriøse forhold bak meg. MEN selv om jeg ikke er en spesielt sjalu type (hehe tror jeg..) så kunne jeg aldri i mine villeste fantasier klart å vite at en jeg faktisk elsket hadde vært bortpå en annen mann mens vi var sammen.... Det finnes ingen unnskyldinger for slikt... og dersom hun hadde vært utro så hadde hun rett og slett ikke fortjent meg! Enkelt og greit! På grunn av mine meninger om dette så kunne det selvsagt aldri, ikke i mine villeste fantasier, falle meg inn å være utro heller.... Svarte granskauen jeg må komme meg bort fra dette samlivsforumet her... det fucker opp mitt engang tøffe image enda mer enn det det allerede har blitt... Kanskje jeg har blitt bløt og følsom på mine eldre dager? Jeg syntes dette var noe av det beste du har kommet med og du, du ødelegger ikke imagen(eller hva det nå heter) din av den grunn, snarere tvert om. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Jeg skjønner at du er sår og lei deg, dette er vel det verste som kan hende noe menneske. Allikevel, du må bestemme deg, enten må du gjøre det slutt, (noe jeg ville ha gjort) eller du må klare å tilgi, selv om du kanskje aldri glemmer. Du kan ikke gå å plage han i årevis, eller hele livet for den saken skyld. Heller ikke deg selv hvis du ikke klarer det. Det er tross alt DU som ikke har fortjent dette, men du må allikevel ta et valg. Ingen av dere blir lykkelige på dette viset. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Dette er forresten lett for meg og si som ikke har vært i en slik situasjon og ikke har noen seriøse forhold bak meg. MEN selv om jeg ikke er en spesielt sjalu type (hehe tror jeg..) så kunne jeg aldri i mine villeste fantasier klart å vite at en jeg faktisk elsket hadde vært bortpå en annen mann mens vi var sammen.... Det finnes ingen unnskyldinger for slikt... og dersom hun hadde vært utro så hadde hun rett og slett ikke fortjent meg! Enkelt og greit! På grunn av mine meninger om dette så kunne det selvsagt aldri, ikke i mine villeste fantasier, falle meg inn å være utro heller.... Svarte granskauen jeg må komme meg bort fra dette samlivsforumet her... det fucker opp mitt engang tøffe image enda mer enn det det allerede har blitt... Kanskje jeg har blitt bløt og følsom på mine eldre dager? Flott å høre at du har prinsipper! Det er det som kommer med åra, heter egentlig ikke å være bløthjertet, heller tvert i mot! JEG er langt fra bløthjertet, men har sterke meninger, og står for det jeg mener. Vi bygger opp VERDIENE våre....og blir gamle og kloke... Men det er et glupt ord som sier noe som dette: Det er ikke hva du har opplevd som gir deg dine meninger og karakter...det er hva du IKKE har opplevd... Med andre ord; Det er lett å dømme andre uten å ha vært i samme situasjin. Men i dette tilfelle, har jeg vært i en slik situasjon, og stått for det jeg mener og tror på. Klem- Håper lykken venter på deg...:0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Jeg syntes dette var noe av det beste du har kommet med og du, du ødelegger ikke imagen(eller hva det nå heter) din av den grunn, snarere tvert om. ;-) Jeg er så elendig til å svare på ros at jeg ikke har rukket å svare her enda.. Mye lettere å svare når man blir skjelt ut )) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Flott å høre at du har prinsipper! Det er det som kommer med åra, heter egentlig ikke å være bløthjertet, heller tvert i mot! JEG er langt fra bløthjertet, men har sterke meninger, og står for det jeg mener. Vi bygger opp VERDIENE våre....og blir gamle og kloke... Men det er et glupt ord som sier noe som dette: Det er ikke hva du har opplevd som gir deg dine meninger og karakter...det er hva du IKKE har opplevd... Med andre ord; Det er lett å dømme andre uten å ha vært i samme situasjin. Men i dette tilfelle, har jeg vært i en slik situasjon, og stått for det jeg mener og tror på. Klem- Håper lykken venter på deg...:0) Jupp du har sikkert rett i dette med prinsipper...og prinsipper har jeg! Bløthjertet er jeg nok heller ikke, men jeg er nok ganske rettferdig tror jeg, og det jeg mener, det mener jeg også... Alt i alt er jeg egentlig en kjærnekar Hehe neida har vel noen negative sider jeg også som for eksempel veldig liten tiss! Nå begynner jeg med pubertetshumor også og da er det kanskje på tide å køye 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Jeg er så elendig til å svare på ros at jeg ikke har rukket å svare her enda.. Mye lettere å svare når man blir skjelt ut )) Jo skjellsord og forbannelse er lettere og svare på, men ta imot denne rosen med åpne armer. Du trenger ikke si noe heller ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 Jupp du har sikkert rett i dette med prinsipper...og prinsipper har jeg! Bløthjertet er jeg nok heller ikke, men jeg er nok ganske rettferdig tror jeg, og det jeg mener, det mener jeg også... Alt i alt er jeg egentlig en kjærnekar Hehe neida har vel noen negative sider jeg også som for eksempel veldig liten tiss! Nå begynner jeg med pubertetshumor også og da er det kanskje på tide å køye *ler* Du har EN viktig egenskap...Humoren din, og at du ikke tar deg selv så innmari alvorlig :0) Kan du beholde disse som et prinsipp...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. desember 2000 Del Skrevet 15. desember 2000 *ler* Du har EN viktig egenskap...Humoren din, og at du ikke tar deg selv så innmari alvorlig :0) Kan du beholde disse som et prinsipp...? Om jeg kan beholde humoren min, samt det å ikke ta meg sel alvorlig? Jupp det kan jeg helt klart!Kan jo trossalt ikke begynne å ta meg selv alvorlig i en alder av 26 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjonner deg godt! Skrevet 16. desember 2000 Del Skrevet 16. desember 2000 Be han komme hjem klokka 2230, det gjør han nok med glede pga det som han har gjort?! Jeg mener ikke at dette er noe superdupert råd, men er det krise i heimen så er det krise i heimen. Og hvis du trenger litt ekstra omtanke hensyn akkurat nå så bør du få det. Sommeren er tross alt ikke så lenge siden. Så får dere søke familierådgivning. Kanskje du kunne tatt deg en eller to uke i syden alene eller noe, og fått tenkt litt og latt han få lure litt på hva du gjør der.... Du har kanskje ikke råd eller noe, men likevel se det som en nødvendig medisin for deg. Og en billig forsikring for forholdet deres. Ta hensyn til deg selv nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 16. desember 2000 Del Skrevet 16. desember 2000 Hei Haren! Jeg forstår at du har behov for å ta hardt i. Utroskap på jobb og julebord er hot tema om dagen. Det værste i samliv er å bli sveket. Det gir følelsen av å bli vraket og forbigått. Selvtilliten daler. Jeg tror noe av "behandlingen" for å komme gjennom dette ligger i at du klart og tydelig erkjenner at SÅ vanskelig er det å oppleve utroskap. Og det går som regel ikke fort over. Og det svir og verker å miste tilliten til sin kjæreste. Hvis du likvel er klar for å fortsette forholdet til din samboer, må du forsøke å opparbeide tilliten til han igjen. Dere må begynne å snakke om problemet. Han må finne seg i at du trenger lenger tid enn han. Respekt og tillit kan komme tilbake ved bittesmå signaler fra han, både hva han sier og hva han viser. Følg med han. P.s. Utroskap kan utløse et bedre forhold enn dere hadde før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest opplevd det samme Skrevet 16. desember 2000 Del Skrevet 16. desember 2000 hei. føler med deg. opplevde set samme i sommer og vi har det ille og trist og jævlig fortsatt.. har hatt stort utbytte av å lese hjemmesiden til DearPeggy.com der står det at utroskap skjer i mere enn 50 % av alle forhold, så det hjelper å vite at en er ikke så alene som en tror. Det er vanskelig å komme over, 2 år sier peggy, men det er dersom dere får snakket ut, han svarer på dine spørsmål, og dere etterhvert greier å få til et åpent og ærlig forhold. lykke til. hilsen meg som gråter litt hver dag..og lurer på hvor lenge det er så jævlig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-62982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest haren Skrevet 18. desember 2000 Del Skrevet 18. desember 2000 Be han komme hjem klokka 2230, det gjør han nok med glede pga det som han har gjort?! Jeg mener ikke at dette er noe superdupert råd, men er det krise i heimen så er det krise i heimen. Og hvis du trenger litt ekstra omtanke hensyn akkurat nå så bør du få det. Sommeren er tross alt ikke så lenge siden. Så får dere søke familierådgivning. Kanskje du kunne tatt deg en eller to uke i syden alene eller noe, og fått tenkt litt og latt han få lure litt på hva du gjør der.... Du har kanskje ikke råd eller noe, men likevel se det som en nødvendig medisin for deg. Og en billig forsikring for forholdet deres. Ta hensyn til deg selv nå. Tusen takk for svar, alle sammen. Det tok litt tid før jeg fikk noen svar, så jeg gikk omsider hjem, og deppa skikkelig. Fikk heldigvis snakka lenge med ei venninne, så hun fikk stoppa den verste gråten, ihvertfall. Han kom ikke seint hjem fra festen, man han var passe drita. Hadde nok ødelagt litt av festen hans med en sur tlf. rett før. *ondskapsfullt flir/grimase* DAgen etter var jeg like deppa, men han klarte å få meg "opp og stå" igjen. Han vet så inderlig godt hva han har gjort, og skjønner at han må jobbe nå for at vi kan komme videre. Det er utrolig vanskelig, dette her. Men det er ikke bare å sende ham på "hue og ræva ut" som noe skriver her. Han er den jeg elsker (elska?) - slites mellom gode og onde følelser - og han er overhodet ikke typen til å være utro! Vi har vært lenge sammen, har det meste felles, og det beste utgangpkt. for et godt og langt samliv. - helt til dette skjedde i sommer. "Formildende omstendigheter": Vi hadde vært lenge fra hverandre, det var oppbruddsstemning på jobb/pendlersted for ham, og det var ei bitch som la seg etter ham - han er vel som mannfolk flest - tenker med det andre hodet. Og jeg vet at det KAN være lett å la seg friste - litt vanskelig samlivssituasjon og - ja. Nå tenker jeg litt klarere enn på fredag. Men det er fordi jeg har grått og tenkt gjennom alle jævlige tanker i helga. Er så sliten av denne berg- og dalbanen. Holder meg "oppe" i uka, så jeg klarer jobben. I helgene kommer alle de ekle bildene i hodet frem, og det klarer jeg ikke å styre. Jeg satser på å klare dette. Samboeren min hjelper meg. HVis han ikke hadde vist tydelig anger og at han jobber for å få oss gjennom dette, hadde det vel vært aktuelt å kutte ut, ja. Og hvis det skjedde flere ganger. Nå er jeg litt forvirra over alle de rare følelsene jeg har. Når jeg tenker meg om, så er det ca. 2 år siden jeg også var frista til å rote med en fyr. Vi hadde en dårlig periode, livet var kjedelig, og det dukka opp en spennende fyr. HAN var den som stoppa ved flørten, og da kjente jeg meg litt skuffa, faktisk..... Uff - kanskje dette er noe som kan skje "den beste" i verste situasjon? Men jeg gjorde ikke noe..... Det gjorde samboeren min. f.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-63507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liberaler Skrevet 19. desember 2000 Del Skrevet 19. desember 2000 Det er bare å la det gå videre.Man bør ikke tenke for mye. Vi er nå bare mennesker, selv om vi ønsker å være guddommelige å rene....fristelser og synder finnes overalt i verden. De må man bare akseptere og det kan Alltid hende deg. Jeg kommer sikkert også til å bli såret og skuffet over et eventuelt utoskap, men ikke overrasket. Sånt skjer ofte....enten ser man fremover og takler det eller så gir man opp. Det er helt opp til deg selv. Man skal ikke lage for mye ut av det heller....det kommer det ikke noe godt ut av. Mange har sikkert store forhåpninger om evig troskap og aldri feiltrinn. det blir litt å leve i sin egen drømmeverden.....det er jo godt å drømme da...*S* Se heller fremover.....Dere er jo fortsatt glad i hverandre, og tilgivelse er jo den største form for kjærlighetserklæring man kan gi. Det viser at man også kan elske i onde dager.....i dag elsker man helst i gode og så bærer turen videre.... greit nok det..... Gabriel Garcia Marquez siste publiserte dikt....*s* If for a moment God would forget that I am a rag doll and give me a scrap of life, possibly I would not say everything that I think, but I would definitely think everything that I say. I would value things not for how much they are worth but rather for what they mean. I would sleep little, dream more. I know that for each minute that we close our eyes we lose sixty seconds of light. I would walk when the others loiter; I would awaken when the others sleep. I would listen when the others speak, and how I would enjoy a good chocolate ice cream. If God would bestow on me a scrap of life, I would dress simply, I would throw myself flat under the sun, exposing not only my body but also my soul. My God, if I had a heart, I would write my hatred on ice and wait for the sun to come out. With a dream of Van Gogh I would paint on the stars a poem by Benedetti, and a song by Serrat would be my serenade to the moon. With my tears I would water the roses, to feel the pain of their thorns and the incarnated kiss of their petals...My God, if I only had a scrap of life... I wouldn't let a single day go by without saying to people I love, that I love them. I would convince each woman or man that they are my favourites and I would live in love with love. I would prove to the men how mistaken they are in thinking that they no longer fall in love when they grow old--not knowing that they grow old when they stop falling in love. To a child I would give wings, but I would let him learn how to fly by himself. To the old I would teach that death comes not with old age but with forgetting. I have learned so much from you men.... I have learned that everybody wants to live at the top of the mountain without realizing that true happiness lies in the way we climb the slope. I have learned that when a newborn first squeezes his father's finger in his tiny fist, he has caught him forever. I have learned that a man only has the right to look down on another man when it is to help him to stand up. I have learned so many things from you, but in the end most of it will be no use because when they put me inside that suitcase, unfortunately I will be dying. ps: oversatt fra spansk.... lær av livet før det er for sent... klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12743-utroskap-kommer-f-ikke-over-det/#findComment-63678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.