Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei - Dette innlegget skrives av en mann på 45 som har vært smaboende/gift med en kvinne på 46 i 18 år. De fleste av disse årene har vi hatt et OK samliv og sexliv, men de seneste årene har det skrantet mer og mer. Dvs - hverdagslivet er faktisk bra. Vi gjør ting sammen, ferierer sammen og fungerer bra sammen til hverdags. Er i det hele tatt et bra team. Men : det har nå i flere år vært slik at min kones lyst har vært totalt fraværende og vi har overhodet ikke hatt sex på mange år. . Jeg registrerer at manglende lyst ikke er et uvanlig problem og ofte hevnises det til stress i hverdagen, manglende tid til samvær, at mannen i foholdet ikke tar sin del av oppgavene i hjemmet, osv ... Manglende kommunikasjon partene i mellom er selvsagt også et moment som ofte gies som grunn til at hun ikke vil. Det kan godt være at det er slik også for oss, men jeg føler allikevel at det stikker dypere i dette tilfellet. Min kone sier hun overhodet ikke føler lyst hverken i forhold til meg eller andre menn. Samleie er selvsagt helt utelukket, men også kysssing, kjæling, oralsex og selv fysisk nærhet - kroppskontakt - ser ut til å virke frastøtende på henne. I tilfeller hvor dette skjer ser jeg på øynene hennes at hun avskyr det. Hun sier at hun kan prøve å ta seg sammen og legge seg til så jeg kan få "tømt meg" men det er liksom ikke det det dreier seg om .... VI snakker mye om dette, men det hele koker alltid ned til at hun ikke har lyst, og heller ikke føler noe behov for å få lysten tilbake. Hun har det "greit" ... Jeg har hatt det det bra så lenge jeg har greid å undertrykke sexlysten og min kone har det bra så lenge jeg ikke har "mast" om sex - noe jeg har unngått å gjøre i lange perioder - men nå begynner tålmodigheten min å ta slutt. Årene går, og jeg lurer mer og mer på om jeg skal orker å leve slik resten av livet. Vi har totalt sett et OK liv sammen og har altså hatt det i 18 år når man ser bort fra sexlivet, så det er ikke bare bare å gi slipp på alt. Små barn er forresten ikke et "problem" lenger. For noen år siden oppsøkte vi faktisk lege - etter sterkt press fra meg. Det ble tatt diverse prøver av henne, men de avslørte ikke noe fysisk galt. Så - hva skal jeg gjøre ? Frustrasjonen er neste uutholdelig stor om dagen. Det er ikke det at jeg MÅ ha sex hele tiden. Jeg antar jeg har et rimelig gjennomsnittlig behov, men det blir jo slik at man går og tenker på dette hele tiden. Konsentrasjonen på jobb er dårlig, Jeg tenker mye på hva jeg vil og bør gjøre og føler meg rett og slett sliten av alt for tiden. Gode råd mottas meg takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiken76 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Siden hun ikke vi, kanskje du kan snakke med henne om hun synes det er greit at du dekker dine behov andre steder? Om du da ikke heller vil gå fra henne og finne en mer "normal" dame å dele livet med.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Siden hun ikke vi, kanskje du kan snakke med henne om hun synes det er greit at du dekker dine behov andre steder? Om du da ikke heller vil gå fra henne og finne en mer "normal" dame å dele livet med.. Jeg har faktisk tatt opp spørsmålet om det er greit at jeg dekker mine behov andre steder, men svaret er tvert nei. Jeg har også luftet tanken om det kunne hjelpe på hennes lyst å tenke på å treffe andre menn, men det er også uaktuelt ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hun blir ikke kåt lenger og synes det er greit? Får en følelse av at sexlivet deres aldri har vært det helt store jeg. Fikk hun orgasmer hver gang dere hadde samleie eksempel? Eller hadde dere sex mest for din skyld? Hva med litt høytlesning fra cupidos noveller? Finnes på nettet og kan skrives ut. Blir hun ikke kåt av sånt heller? Og hva med å gi henne en orgasme, uten at du selv får "tømt deg" som du sier? Hjalp hun noengang til selv under samleie, slik at hun kunne få orgasme under samleie og ikke kun før eller etter? At dere kom samtidig? Onanerer hun? I dusjen eksempel, eller når du er borte? Vil tippe at samlivsterapi er på tide jeg. Dere elsker hverandre, men trenger å finne tilbake til hverandre. Finne tilbake til forelskelsen og lysten. Og da må dere hjelpe hverandre, og nok få starthjelp av en objektiv person utenifra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har faktisk tatt opp spørsmålet om det er greit at jeg dekker mine behov andre steder, men svaret er tvert nei. Jeg har også luftet tanken om det kunne hjelpe på hennes lyst å tenke på å treffe andre menn, men det er også uaktuelt ... enda godt, dette er såklart helt feil fremgangsmåte. vil hun ha sex med noen skal det være deg, og du har jo lyst på henne. så dette må dere fikse dere imellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiken76 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har faktisk tatt opp spørsmålet om det er greit at jeg dekker mine behov andre steder, men svaret er tvert nei. Jeg har også luftet tanken om det kunne hjelpe på hennes lyst å tenke på å treffe andre menn, men det er også uaktuelt ... Tror eneste løsningen er at du finner deg en ny dame, evt heavy samolivsterapi.. Men hun er nok sannsynligvis så fastkjørt at det ikke er noe håp.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vincent Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 For å sitere Elling: "Puling blir du veldig fort lei av" http://www.elling.nu/lyder/AudioTrack%2002.ra :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest long time...no see... Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Deg kjenner jeg igjen... Hvor ble du av..? Hehe, litt internt her nå, men du var aktiv for noen år siden. Vi hadde mye kontakt pr tlf og mail. Men borte ble du. Nå gjenkjenner jeg dine problemer. De var da allerede der den gangen..men har tydligvis økt. Dessverre. Jeg syns det er leit å høre at det er slik. Hva kommer det av hun ikke er interessert? Kunne det vært noe med en eller annen form for terapi? Er hun villig til det? Du nevner kommunikasjon som en mulig årsak, men sier samtidig at dere fungerer bra sammen - som et team nærmest. Har hun opplevd noe traumatisk i fht sex , nærhet..? Stiller du høye krav til henne ellers i hverdagen kan sex bli en måte for henne å si "nei", eller straffe deg på en måte. Er dere virkelig glade i hverandre? Det er mange spørsmål som kan stilles her. Jeg anbefaler at du får henne med deg til en fam.terapeut, evt går dit alene. Slik du har det er fryktelig frustrerende, og det er helt klart et sterkt behov hos de fleste av oss. Hva som gjlr at det ikke er det hos henne, det vet vi jo ikke. Har dere snakket skikkelig om dette? Hva sier hun om at hun ikke har lyst? Er hun deprimert? Har hun opplevd noe hun ikke forteller deg? Kan hun ha så lite energi at det ikke er ok med sex? Hvordan er følelsene dere i mellom? Har du eller hun noengan vært utro..? Vel, det ble mye. Jeg håper, for din del, at dette kommer til en løsning. Nei, du kan ikke ha det slik. Det kan sikkert ikke hun heller, for hvor vanskelig er det ikke å si nei til den man er gla i, gang på gang på gang...? For meg høres et jo forøvrig ut som hun snakker litt følelskaldt til deg, når hun snakker om at du kan få lov til å "tømme deg". Er det DET deres sexliv dreier seg om? Nope, dere må snakke sammen. Skikkelig. Helst med noen nøytrale ved deres side. Det er antakelig en underliggende årsak til at hun ikke vil... Lykke til, du Tønsbergmann...Jeg ønsker deg alt godt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest long time..no see Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Tror eneste løsningen er at du finner deg en ny dame, evt heavy samolivsterapi.. Men hun er nok sannsynligvis så fastkjørt at det ikke er noe håp.. Maiken 76, det blir enkelt og snevert å si at dama allerede er fastlåst - og at det derfor ikke er noe poeng i samlivsterapi. Hva vet vel du om hvilke årsaker som kan ligge til grunn for dette? hva vet vi om dama kanskje en eller annen gang har opplevd overgrep hun ikke forteller sin mann om? Hva om hun har vært utro? Han har vært utro...? etc etc... Samlivsterapi som fungerer, tar tid. Og skal ta tid. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hun blir ikke kåt lenger og synes det er greit? Får en følelse av at sexlivet deres aldri har vært det helt store jeg. Fikk hun orgasmer hver gang dere hadde samleie eksempel? Eller hadde dere sex mest for din skyld? Hva med litt høytlesning fra cupidos noveller? Finnes på nettet og kan skrives ut. Blir hun ikke kåt av sånt heller? Og hva med å gi henne en orgasme, uten at du selv får "tømt deg" som du sier? Hjalp hun noengang til selv under samleie, slik at hun kunne få orgasme under samleie og ikke kun før eller etter? At dere kom samtidig? Onanerer hun? I dusjen eksempel, eller når du er borte? Vil tippe at samlivsterapi er på tide jeg. Dere elsker hverandre, men trenger å finne tilbake til hverandre. Finne tilbake til forelskelsen og lysten. Og da må dere hjelpe hverandre, og nok få starthjelp av en objektiv person utenifra. Det strømmer på med gode råd her, og takk fro det :-) Høytesing fra cupido .. joda - jeg har foreslått både det, og å se film sammen. Film etter hennes ønske vel og merke. Å gi henne en organsme uten at jeg kommer selv er heller ikke meg i mot, men det forutsetter jo at hun idet hele tatt er interessert i å bli berørt. Som det er nå forsøker hun å la seg bli tatt på, men p berøre henne i underlivet er helt uaktuelt. Hun onanerer heller ikke. jeg har forselått å kjøre diverse leketøy i den sammenheng, men helelr ikke det frister eller tenner henne. Det er rett og slett helt dødt. Hun blir ikke kåt og har ikke lyst til å bli kåt. Jeg har spurt henne om det er hsitorier tilbake i tid (misbruk i bardomme fesk) som ligger bak dette, men hun sier nei. Det eneste hun selv antyder som en mulig årask er noen tilfeller med blærekatarr etter samleie for mange år siden, noe hun nødig vil oppleve igjen. Mine forslag til å forsøke å gjøre noe med det problemet besvarer hun med at hun "ikke vil gå på medisiner resten av livet for at jeg aksl få tilfredsstilt meg". Terapi har jeg også foreslått uten at hun vil være med. Hvorfor skal hun det ? Hun har jo ikke noe problem (bortset fra maset mitt), som hun sier. Det er i det hele tatt ikke lett når lyst og behov overhodet ikke er tilstede..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Det strømmer på med gode råd her, og takk fro det :-) Høytesing fra cupido .. joda - jeg har foreslått både det, og å se film sammen. Film etter hennes ønske vel og merke. Å gi henne en organsme uten at jeg kommer selv er heller ikke meg i mot, men det forutsetter jo at hun idet hele tatt er interessert i å bli berørt. Som det er nå forsøker hun å la seg bli tatt på, men p berøre henne i underlivet er helt uaktuelt. Hun onanerer heller ikke. jeg har forselått å kjøre diverse leketøy i den sammenheng, men helelr ikke det frister eller tenner henne. Det er rett og slett helt dødt. Hun blir ikke kåt og har ikke lyst til å bli kåt. Jeg har spurt henne om det er hsitorier tilbake i tid (misbruk i bardomme fesk) som ligger bak dette, men hun sier nei. Det eneste hun selv antyder som en mulig årask er noen tilfeller med blærekatarr etter samleie for mange år siden, noe hun nødig vil oppleve igjen. Mine forslag til å forsøke å gjøre noe med det problemet besvarer hun med at hun "ikke vil gå på medisiner resten av livet for at jeg aksl få tilfredsstilt meg". Terapi har jeg også foreslått uten at hun vil være med. Hvorfor skal hun det ? Hun har jo ikke noe problem (bortset fra maset mitt), som hun sier. Det er i det hele tatt ikke lett når lyst og behov overhodet ikke er tilstede..... Det ble visst i overkant mye skrivefeil i dette siste innlegget mitt.. sorry for det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiken76 Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Maiken 76, det blir enkelt og snevert å si at dama allerede er fastlåst - og at det derfor ikke er noe poeng i samlivsterapi. Hva vet vel du om hvilke årsaker som kan ligge til grunn for dette? hva vet vi om dama kanskje en eller annen gang har opplevd overgrep hun ikke forteller sin mann om? Hva om hun har vært utro? Han har vært utro...? etc etc... Samlivsterapi som fungerer, tar tid. Og skal ta tid. mvh Ja, men det virker ikke som denne manne HAR mye tid.. han vil ha action NÅ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Deg kjenner jeg igjen... Hvor ble du av..? Hehe, litt internt her nå, men du var aktiv for noen år siden. Vi hadde mye kontakt pr tlf og mail. Men borte ble du. Nå gjenkjenner jeg dine problemer. De var da allerede der den gangen..men har tydligvis økt. Dessverre. Jeg syns det er leit å høre at det er slik. Hva kommer det av hun ikke er interessert? Kunne det vært noe med en eller annen form for terapi? Er hun villig til det? Du nevner kommunikasjon som en mulig årsak, men sier samtidig at dere fungerer bra sammen - som et team nærmest. Har hun opplevd noe traumatisk i fht sex , nærhet..? Stiller du høye krav til henne ellers i hverdagen kan sex bli en måte for henne å si "nei", eller straffe deg på en måte. Er dere virkelig glade i hverandre? Det er mange spørsmål som kan stilles her. Jeg anbefaler at du får henne med deg til en fam.terapeut, evt går dit alene. Slik du har det er fryktelig frustrerende, og det er helt klart et sterkt behov hos de fleste av oss. Hva som gjlr at det ikke er det hos henne, det vet vi jo ikke. Har dere snakket skikkelig om dette? Hva sier hun om at hun ikke har lyst? Er hun deprimert? Har hun opplevd noe hun ikke forteller deg? Kan hun ha så lite energi at det ikke er ok med sex? Hvordan er følelsene dere i mellom? Har du eller hun noengan vært utro..? Vel, det ble mye. Jeg håper, for din del, at dette kommer til en løsning. Nei, du kan ikke ha det slik. Det kan sikkert ikke hun heller, for hvor vanskelig er det ikke å si nei til den man er gla i, gang på gang på gang...? For meg høres et jo forøvrig ut som hun snakker litt følelskaldt til deg, når hun snakker om at du kan få lov til å "tømme deg". Er det DET deres sexliv dreier seg om? Nope, dere må snakke sammen. Skikkelig. Helst med noen nøytrale ved deres side. Det er antakelig en underliggende årsak til at hun ikke vil... Lykke til, du Tønsbergmann...Jeg ønsker deg alt godt. :-) Takk til long time ..... for mange gode tanker :-) Litt skummelt at jeg er så lett å kjenne igjen og jeg må innrømme at jeg ikke helt greier å plassere deg :-) Jeg nevnte i et annet svar her at hun ikke er villig til terapi. Jeg tror hun tenker en del på hva "folk vil si" om det, men hovedgrunnen er nok at hun selv ikke har noe problem med dette. At jeg lider ser ut til å komme i annen rekke, selvom hun ved at par tilfeller har sagt at hun "ikke synes det er noe hyggelig". Men altså : det eneste problemet hun har med dette er at jeg "maser". Jeg tror vi er så glade i hverandre som man er etter 18 år sammen. Det er kanskje mye vane og trygghet, men ingen av oss ønsker i hvertfall at det skal ta slutt. Om manglende energi og depresjon ... Jeg vil ikke påstå at hun synes å lide av noen depresjon men at energien er på et lavmål er det lite tvil om. Hun sier selv at hun ikke gidder/har overskudd. Ettermiddager og kvelder tilbringes mye foran TV'n på sofaen. Hmmm... dette høres ut som klaging og syting... Jeg anser meg ikke som "skyldfri" i og medat man er to om et forhold, men jeg føler faktisk selv at jeg har vært tålmodig og forståelsesfull lenge. Kanskje for lenge .... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ja, men det virker ikke som denne manne HAR mye tid.. han vil ha action NÅ... maiken - Joda -det kan nok oppfattes som jeg vil ha action nå, men når jeg har ventet i år, kan jeg sikkert vente en stund til hvis jeg vet noe skjer. Problemet er jo egentlig å få fruen til å være med på å løse dette problemet som kun jeg føler som et problem. Så lenge det ikke lykkes, er rastløsheten stor ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest long time..no see Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Takk til long time ..... for mange gode tanker :-) Litt skummelt at jeg er så lett å kjenne igjen og jeg må innrømme at jeg ikke helt greier å plassere deg :-) Jeg nevnte i et annet svar her at hun ikke er villig til terapi. Jeg tror hun tenker en del på hva "folk vil si" om det, men hovedgrunnen er nok at hun selv ikke har noe problem med dette. At jeg lider ser ut til å komme i annen rekke, selvom hun ved at par tilfeller har sagt at hun "ikke synes det er noe hyggelig". Men altså : det eneste problemet hun har med dette er at jeg "maser". Jeg tror vi er så glade i hverandre som man er etter 18 år sammen. Det er kanskje mye vane og trygghet, men ingen av oss ønsker i hvertfall at det skal ta slutt. Om manglende energi og depresjon ... Jeg vil ikke påstå at hun synes å lide av noen depresjon men at energien er på et lavmål er det lite tvil om. Hun sier selv at hun ikke gidder/har overskudd. Ettermiddager og kvelder tilbringes mye foran TV'n på sofaen. Hmmm... dette høres ut som klaging og syting... Jeg anser meg ikke som "skyldfri" i og medat man er to om et forhold, men jeg føler faktisk selv at jeg har vært tålmodig og forståelsesfull lenge. Kanskje for lenge .... Ok, kanskje er det som du sier - at hun egentlig ikke bryr seg så mye om sex. Ikke alle bryr seg, vet du, og ikke alle får like mye utbytte av det. Men det går utover deg, og det er ikke så greit. At hun tenker på hva "alle vil si" til at hun evt skulle begynne i terapi, er en typisk tanke, men veldig irrelevant. Hvorfor skulle noen i det hele tatt finne ut av at dere gikk i terapi? Da må dere jo selv si det til noen. Jeg tror som du sier, at hun kanskje faktisk ikke er særlig interessert av sex. Men hva tror du det kommer av? Har du noen idè selv? Sex er jo noe fint og vakkert mellom to mennesker, og da til tross for at man har vært gift i 18 år. Hadde dere det fint seksuelt sett i starten? Hvordan skal dere finne tilbake til det? Går det tror du? Jeg tror det, men da må hun være villig - like mye som deg. Vil hun ikke, nei, så vil hun ikke, og da er det ingenting å gjøre med det. Men jeg håper dere finner ut av det. Og jeg håper du har evnen og motet til å ta dette opp med henne. Du er tydleig fortvilet, og det er tydleihg et svan hos deg , naturlig nok. Jeg håper for din del, men ogsp for hennes at dere finner ut av hva som ligger bak det å "ikke orke"... Ellers ble jeg nesten litt snurt for at du ikke husker meg, men det er mulig du har hatt kontakt med en haug av damer ;-) hva vet jeg! Kan også være jeg tar feil , men jeg minns å huske en Tønsbergmann med en dialekt langt i fra Tønsberg...Kan det stemme? Hvis ikke er jeg på viddene. Hvem er jeg? Den dama du ringte til og pratet om nettopp dette du tar opp nå...Jeg kallte meg den gangen for ...tja. nei, det kan jeg forresten ikke si. Nytt nick i dag, og ny på mange måter. Korriger meg hvis jeg tar feil om deg, her. Men du er iallefall usedvaaaanlig lik på en fyr jeg snakket ofte med..han kallte seg noe som begynte på N... (nicket altså) Vel, nok om det. Lykke til iallefall :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest katrine Beatrice Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 maiken - Joda -det kan nok oppfattes som jeg vil ha action nå, men når jeg har ventet i år, kan jeg sikkert vente en stund til hvis jeg vet noe skjer. Problemet er jo egentlig å få fruen til å være med på å løse dette problemet som kun jeg føler som et problem. Så lenge det ikke lykkes, er rastløsheten stor ... Men utro har du ikke vært...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Deg kjenner jeg igjen... Hvor ble du av..? Hehe, litt internt her nå, men du var aktiv for noen år siden. Vi hadde mye kontakt pr tlf og mail. Men borte ble du. Nå gjenkjenner jeg dine problemer. De var da allerede der den gangen..men har tydligvis økt. Dessverre. Jeg syns det er leit å høre at det er slik. Hva kommer det av hun ikke er interessert? Kunne det vært noe med en eller annen form for terapi? Er hun villig til det? Du nevner kommunikasjon som en mulig årsak, men sier samtidig at dere fungerer bra sammen - som et team nærmest. Har hun opplevd noe traumatisk i fht sex , nærhet..? Stiller du høye krav til henne ellers i hverdagen kan sex bli en måte for henne å si "nei", eller straffe deg på en måte. Er dere virkelig glade i hverandre? Det er mange spørsmål som kan stilles her. Jeg anbefaler at du får henne med deg til en fam.terapeut, evt går dit alene. Slik du har det er fryktelig frustrerende, og det er helt klart et sterkt behov hos de fleste av oss. Hva som gjlr at det ikke er det hos henne, det vet vi jo ikke. Har dere snakket skikkelig om dette? Hva sier hun om at hun ikke har lyst? Er hun deprimert? Har hun opplevd noe hun ikke forteller deg? Kan hun ha så lite energi at det ikke er ok med sex? Hvordan er følelsene dere i mellom? Har du eller hun noengan vært utro..? Vel, det ble mye. Jeg håper, for din del, at dette kommer til en løsning. Nei, du kan ikke ha det slik. Det kan sikkert ikke hun heller, for hvor vanskelig er det ikke å si nei til den man er gla i, gang på gang på gang...? For meg høres et jo forøvrig ut som hun snakker litt følelskaldt til deg, når hun snakker om at du kan få lov til å "tømme deg". Er det DET deres sexliv dreier seg om? Nope, dere må snakke sammen. Skikkelig. Helst med noen nøytrale ved deres side. Det er antakelig en underliggende årsak til at hun ikke vil... Lykke til, du Tønsbergmann...Jeg ønsker deg alt godt. :-) Jeg må få komme med en liten kommentar til dette spørsmålet fra et av svarene her : "For meg høres et jo forøvrig ut som hun snakker litt følelskaldt til deg, når hun snakker om at du kan få lov til å "tømme deg". Er det DET deres sexliv dreier seg om?" Svaret er NEI - for min del er det langt fra bare dette vårt sexliv dreier seg om ... skal dreie seg om .... - men det er nok slik min kone tror at jeg vil ha det. Det å får "tømt" seg er fo meg det minst vsentlige med sex. Lange forspill, spenning, lek, kos i alle varianter er det dt dreier seg om. Det å få tømt seg er tvertimot det jeg ønsker minst, nettopp fordi leken og kosen i seg selv er det viktige .. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ok, kanskje er det som du sier - at hun egentlig ikke bryr seg så mye om sex. Ikke alle bryr seg, vet du, og ikke alle får like mye utbytte av det. Men det går utover deg, og det er ikke så greit. At hun tenker på hva "alle vil si" til at hun evt skulle begynne i terapi, er en typisk tanke, men veldig irrelevant. Hvorfor skulle noen i det hele tatt finne ut av at dere gikk i terapi? Da må dere jo selv si det til noen. Jeg tror som du sier, at hun kanskje faktisk ikke er særlig interessert av sex. Men hva tror du det kommer av? Har du noen idè selv? Sex er jo noe fint og vakkert mellom to mennesker, og da til tross for at man har vært gift i 18 år. Hadde dere det fint seksuelt sett i starten? Hvordan skal dere finne tilbake til det? Går det tror du? Jeg tror det, men da må hun være villig - like mye som deg. Vil hun ikke, nei, så vil hun ikke, og da er det ingenting å gjøre med det. Men jeg håper dere finner ut av det. Og jeg håper du har evnen og motet til å ta dette opp med henne. Du er tydleig fortvilet, og det er tydleihg et svan hos deg , naturlig nok. Jeg håper for din del, men ogsp for hennes at dere finner ut av hva som ligger bak det å "ikke orke"... Ellers ble jeg nesten litt snurt for at du ikke husker meg, men det er mulig du har hatt kontakt med en haug av damer ;-) hva vet jeg! Kan også være jeg tar feil , men jeg minns å huske en Tønsbergmann med en dialekt langt i fra Tønsberg...Kan det stemme? Hvis ikke er jeg på viddene. Hvem er jeg? Den dama du ringte til og pratet om nettopp dette du tar opp nå...Jeg kallte meg den gangen for ...tja. nei, det kan jeg forresten ikke si. Nytt nick i dag, og ny på mange måter. Korriger meg hvis jeg tar feil om deg, her. Men du er iallefall usedvaaaanlig lik på en fyr jeg snakket ofte med..han kallte seg noe som begynte på N... (nicket altså) Vel, nok om det. Lykke til iallefall :-) til long time, no see... dette blir fortsatt veldig internt, men jeg må dessverre si at jeg aldri har hatt noe annet enn ekte Tønsbergdialekt og ikke har jeg hatt noe nick på N noengang heller, såvidt jeg kan huske :-) Hadde jeg pratet med deg på telefon om dette hadde jeg nok ogspå husket det, men jeg kunne godt tenkt meg å gjort det, for du virker som ei rimelig reflektert og oppegående jente :-) finner jeg epost-adressen din noe sted på nett ... ? ... eller tør du gi meg den her ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-775970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest torhan Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 enda godt, dette er såklart helt feil fremgangsmåte. vil hun ha sex med noen skal det være deg, og du har jo lyst på henne. så dette må dere fikse dere imellom. Hei du! Jeg har den samme frustrasjonen når det gjelder min mann.Han orker/vil ikke heller.Har prøvd alt med fristelser:Deilig bad sammen,oljemassasje,filmer,på stua,gjemt under dyna,på hytta,sexy undertøy,i skogen....alt mulig.Men ting ingen nytte.Han gidder ikke å prøve å bli opphisset engang. Enda vi ikke har vært sammen så lenge.... Litt forhistorie fra meg:Kvinne,40 år. Var gift/samboer med en i 21 år.Dette var egentlig bare vennskap i hjertet mitt,-noe var galt!Fant min store kjærlighet for 6 år siden.Levde et slags dobbeltliv i tre år.Jeg selv ville skilles for ca.3 år siden til fordel for min store kjærlighet.Mrk:min ex ville ha meg tross alt dobbeltlivet. Så ble det som sagt skillsmisse.Etter det begynte min nye mann å miste lysta på sex. Mange tanker har streifet hodet mitt.Og masse frustrajon! Jeg syns det er altfor tidlig å bli "nonne".Men hva gjør en da? Vet med meg selv at det ikke er noe galt med meg,-og det må også DU tenke. Utroskap er utelukket så lenge jeg er gift i hvert fall,-for jeg har en stor kjærlighet til mannen min. MEN FRUSTRASJONEN ER STOR på at han ikke ønsker meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-776000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tønsbergmann45 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hei du! Jeg har den samme frustrasjonen når det gjelder min mann.Han orker/vil ikke heller.Har prøvd alt med fristelser:Deilig bad sammen,oljemassasje,filmer,på stua,gjemt under dyna,på hytta,sexy undertøy,i skogen....alt mulig.Men ting ingen nytte.Han gidder ikke å prøve å bli opphisset engang. Enda vi ikke har vært sammen så lenge.... Litt forhistorie fra meg:Kvinne,40 år. Var gift/samboer med en i 21 år.Dette var egentlig bare vennskap i hjertet mitt,-noe var galt!Fant min store kjærlighet for 6 år siden.Levde et slags dobbeltliv i tre år.Jeg selv ville skilles for ca.3 år siden til fordel for min store kjærlighet.Mrk:min ex ville ha meg tross alt dobbeltlivet. Så ble det som sagt skillsmisse.Etter det begynte min nye mann å miste lysta på sex. Mange tanker har streifet hodet mitt.Og masse frustrajon! Jeg syns det er altfor tidlig å bli "nonne".Men hva gjør en da? Vet med meg selv at det ikke er noe galt med meg,-og det må også DU tenke. Utroskap er utelukket så lenge jeg er gift i hvert fall,-for jeg har en stor kjærlighet til mannen min. MEN FRUSTRASJONEN ER STOR på at han ikke ønsker meg! Hei - Ja jeg har skjønt at dette problemet vi har ikke er så veldig uvanlig men det gjør ikke saken noe bedre for oss som står midt oppe i det. Det meste frustrerende er at man kan søke på nett,prate med folk og diskutere som her, men det hjelper bare så lite når partneren egentlig ikke vil .. JEg for min del har nok kommet dithen at jeg inser at den eneste løsningen er å bryte opp, men så tenker jeg også at hun faktisk er "syk" .. man må vel kunne si det slik? - og det å overgi en syk person er jo heller ikke helt snilt ... MEn på den annen side - vi har jo bare dette ene livet, og har vi ikke rett til å være egoistiske og gjøre det beste ut av det ? Egentlig har jeg vel gitt opp, og søker meddette argumenter og "aksept" for å starte et nytt liv ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127523-har-ikke-hatt-sex-med-min-kone-p%C3%A5-mange-%C3%A5r/#findComment-776021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.