Gå til innhold

Har ikke hatt sex med min kone på mange år

Anbefalte innlegg

Hei -

Ja jeg har skjønt at dette problemet vi har ikke er så veldig uvanlig men det gjør ikke saken noe bedre for oss som står midt oppe i det. Det meste frustrerende er at man kan søke på nett,prate med folk og diskutere som her, men det hjelper bare så lite når partneren egentlig ikke vil ..

JEg for min del har nok kommet dithen at jeg inser at den eneste løsningen er å bryte opp, men så tenker jeg også at hun faktisk er "syk" .. man må vel kunne si det slik? - og det å overgi en syk person er jo heller ikke helt snilt ... MEn på den annen side - vi har jo bare dette ene livet, og har vi ikke rett til å være egoistiske og gjøre det beste ut av det ?

Egentlig har jeg vel gitt opp, og søker meddette argumenter og "aksept" for å starte et nytt liv ...

du får full aksept fra meg.. sex er viktig, og det virker som du har prøvd..

Fortsetter under...

Gjest ikke akseptabelt

Hei.Hun har lagt seksualiteten sin i grava, og forlanger at du skal avlive din. Ikke akseptabelt mener jeg. Gi henne et ultimatium. Enten gjør hun noe aktivt for å endre på ting sammen med deg og evnt terapeut. Eller så skiller du deg. Ja det er grunn nok til skillsmisse. Ikke fordi hun ikke vil, men fordi hun vil ta fra deg noe som er viktig for deg. Seksualiteten din.

Gjest Christell

Dette høres jo kjempekjedelig. Jeg er jente 33 år med 7 års samliv (med samme mann) bak meg. Ikke alltid lyst på sex, men jeg synes det er kjempedeilig med kroppskontakt. Virker rart at det skal føles motbydelig synes jeg.

Kanskje en stikker noe dypere under? Kanskje en tur til psykolog kan hjelpe til for å finne "problemet". Tror jeg ville forsøkt det. Du er jo enda ung, og leve resten av livet slikt høres uhåldbart ut.

Maiken 76, det blir enkelt og snevert å si at dama allerede er fastlåst - og at det derfor ikke er noe poeng i samlivsterapi.

Hva vet vel du om hvilke årsaker som kan ligge til grunn for dette? hva vet vi om dama kanskje en eller annen gang har opplevd overgrep hun ikke forteller sin mann om? Hva om hun har vært utro? Han har vært utro...? etc etc...

Samlivsterapi som fungerer, tar tid. Og skal ta tid.

mvh

Dama er fastlåst i den forstand at hun er fornøyd med situasjonen og ikke er villig til å gjøre noe med den. Dette har også foregått i mange år.

Det hjelper lite hva som ligger bak så lenge han blir seksuelt frustrert pga mangel på sex og hun ikke er villig til å gjøre noe med problemet (innse at det er et problem).

Gjest ddddddddddddddddddd

Jeg var ogsi et forhold hvor jeg ikke "orket" kroppskontakt med han jeg var sammen med. Vi hadde vært sammen i 8 år, og jeg var ikke 30 engang. Jeg er egentlig veldig kosen, og lysten på sex, men orlet ikke tanken på ham. Vi var veldig gode venner og fungerte fint som et par "ellers".

Sexbehovet mitt fikk jeg dekket ved onani, som var både titt og ofte, noe han ikke ante noe om. Han trodde jeg bare ikke hadde lyst på sex mer i det hele tatt.

Han "truet" med å gå fra meg for å finne noen som ville, noe han selvsagt burde gjort, men han var glad i meg enda..

Heldigvis greide jeg å gå fra ham tilslutt, og har det topp med ny kjæreste. Sexlivet blomstrer, og vi koser som aldri før..

Få bekreftet at dette ikke er hva som har skjedd med henne..

Hei -

Ja jeg har skjønt at dette problemet vi har ikke er så veldig uvanlig men det gjør ikke saken noe bedre for oss som står midt oppe i det. Det meste frustrerende er at man kan søke på nett,prate med folk og diskutere som her, men det hjelper bare så lite når partneren egentlig ikke vil ..

JEg for min del har nok kommet dithen at jeg inser at den eneste løsningen er å bryte opp, men så tenker jeg også at hun faktisk er "syk" .. man må vel kunne si det slik? - og det å overgi en syk person er jo heller ikke helt snilt ... MEn på den annen side - vi har jo bare dette ene livet, og har vi ikke rett til å være egoistiske og gjøre det beste ut av det ?

Egentlig har jeg vel gitt opp, og søker meddette argumenter og "aksept" for å starte et nytt liv ...

Ønsker deg lykke til med det som står foran deg,-det kan bli vondt å forlate noen som du har vært sammen så lenge.Ønsker deg også lykke til med å finne ei som du vil bli gla` i!

Hilsen meg som har vært gjennom mye vondt,-føler med deg det som står forran deg!

Annonse

Det kan ligge mye bak dette problemet. Vi kjenner ingen av dere godt nok til å si noe sikkert. Alt vi kan gjøre er å komme med innspill.

Min umiddelbare tanke etter å ha lest også en del av svarene du har fått er at hun ikke er glad i deg lenger. Og hun har ikke vært det på en stund heller.

Kanskje er dere blitt Familien A/S, og ikke kjærester/elskere. Du er kjekk å dele hverdagens oppgaver med, men ikke noe mer.

At hun ikke har sexlyst er en ting (pussig at hun ikke ønsker sex, om enn med noen andre), men når hun ikke skjønner at dette er et problem for deg (noe vanlig empati burde få henne til å forstå) så begynner jeg å lure.

Kanskje hun undertrykker sin sexlyst fordi hun ikke ønsker sex med deg, men heller ikke vil være utro. Da er hun neppe villig til å prøve å få mer lyst, da hun også ville blitt frustret pga mangel på sex (for sex med deg ville hun ikke hatt).

Hun tåler ikke engang at du tar på henne; det tyder kanskje på at hun har undertrykket sexlivet (evt følelseslivet) i lang tid og er bitter på deg for dette. Du står i veien for det hun mener er hennes lykke. Kanskje har hun vært (evt er) forelsket i noen andre, men tør ikke skille seg, evt er du grei å ha for alt det praktiske som må gjøres.

Mitt råd er at du kommer deg vekk, før du selv går til grunne. Mange har problemer i forholdet, men når hun ikke vil innse at et fraværende sexliv er et problem for deg (selv om hun har sex med deg eller ikke), hun ønsker ingen nærhet og hun ser på sex som noe kun for seg, så mener jeg det er håpløst.

Gjest commandoran

Jeg er omtrent bombesikker på at hun onanerer. Kjenner problemkomplekset, og kåtheten er absolutt tilstede, men den retter seg ikke mot den hun lever sammen med.

Og heller ikke vil hun bryte, pga av fasaden og økonomi.

Svært tragisk.

Min sambo hadde det slik med sin ex-kone. Det var nøyaktig samme greia - hun hadde rett og slett ikke behov for NOE kontakt... Han sa også at det selvsagt ikke var sexen som var det viktigste, men han ønsket en samhørighet med henne, å kunne holde rundt og kysse og snakke sammen om hvordan de hadde det og slike ting som kjærester tross alt gjør!

Men hun var absolutt ikke interessert, og han tenkte vel at kanskje toget var gått. De hadde jo fine barn sammen, og et nettverk av familie og venner som han var glad i. Men så traff han meg da... Og så fant vi ut at vi ville bryte ut av våre respektive lite givende ekteskap, for å finne lykken sammen. Og det har vi virkelig gjort!

Det er noe langt mer enn sex, etter noen år sammen har vi fortsatt et kjempenært forhold, og selv om vi kanskje ikke har sex på en måned, så er vi likevel veldig NÆR hverandre. Hvis du forstår. Vi klemmer og kysser, og snakker sammen om alt. Han er min beste venn og elsker.

Livet er for kort til å ta til takke med nest best. Mener nå jeg!

Lykke til hva du enn velger!

Gjest meg igjen :-)

til long time, no see... dette blir fortsatt veldig internt, men jeg må dessverre si at jeg aldri har hatt noe annet enn ekte Tønsbergdialekt og ikke har jeg hatt noe nick på N noengang heller, såvidt jeg kan huske :-)

Hadde jeg pratet med deg på telefon om dette hadde jeg nok ogspå husket det, men jeg kunne godt tenkt meg å gjort det, for du virker som ei rimelig reflektert og oppegående jente :-) finner jeg epost-adressen din noe sted på nett ... ? ... eller tør du gi meg den her ?

Næmmen huff,nå ble jeg nesten flau...Beklager virkelig at jeg tok så feil. Vel, det kan kanskje vøre en "trøst" at det er flere enn deg i Tønsberg som har det slik, da...(Elendig trøst i grunnen....)

:-)

Og du? Takk for komplimentet. Jeg er kanskje nokså reflektert, og har opplevd nokså mye i mine enda unge år. Er rett i underkant av 30...

Og jeg skulle på sett og vis hatt lyst til å forsette å "prate" med deg pr epost, men våger nok ikke. Beklager - og håper du forstår. Har også bare en privat-epost med fullt navn og det hele, og den legger jeg nok ikke ut her, nei ;-)

Men takk igjen, jeg likte at du spurte!

også håper jeg virkelig at tingene ordner seg for dere og for deg...Det høres ut som du har det vondt, og kanskje kjenner du deg lite anerkjent ved at hun ikke ønsker sex med deg. Jeg håper du klarer seg deg selv som en bra mann, og at problemet ligger mest hos henne.

Har tro på at det kan løse seg, jeg, da - og håper på det beste for dere.

Gode klemmer

fra

Det strømmer på med gode råd her, og takk fro det :-)

Høytesing fra cupido .. joda - jeg har foreslått både det, og å se film sammen. Film etter hennes ønske vel og merke. Å gi henne en organsme uten at jeg kommer selv er heller ikke meg i mot, men det forutsetter jo at hun idet hele tatt er interessert i å bli berørt. Som det er nå forsøker hun å la seg bli tatt på, men p berøre henne i underlivet er helt uaktuelt.

Hun onanerer heller ikke. jeg har forselått å kjøre diverse leketøy i den sammenheng, men helelr ikke det frister eller tenner henne. Det er rett og slett helt dødt. Hun blir ikke kåt og har ikke lyst til å bli kåt.

Jeg har spurt henne om det er hsitorier tilbake i tid (misbruk i bardomme fesk) som ligger bak dette, men hun sier nei. Det eneste hun selv antyder som en mulig årask er noen tilfeller med blærekatarr etter samleie for mange år siden, noe hun nødig vil oppleve igjen. Mine forslag til å forsøke å gjøre noe med det problemet besvarer hun med at hun "ikke vil gå på medisiner resten av livet for at jeg aksl få tilfredsstilt meg".

Terapi har jeg også foreslått uten at hun vil være med. Hvorfor skal hun det ? Hun har jo ikke noe problem (bortset fra maset mitt), som hun sier.

Det er i det hele tatt ikke lett når lyst og behov overhodet ikke er tilstede.....

Hun har et problem, og det er at du vurderer å gå fra henne. Det burde da være verdt en tur til psykolog eller annen samtaleform/terapi?

Gjest ikke signatur

Hei, har egentlig ingen råd. Vi sliter også litt (mannen er sliten og trøtt om kvelden), men pleier å ha sex en gang i måneden. Nå er det altså sjeldnere.. og vi er under 30. Jeg føler nå at det er en vane å ikke ha sex, om du forstår hva jeg mener. Vi må komme inn i rytmen med å ha sex kanskje en gang i uken. Det er vanskelig å komme i gang når man har "pause" fra sex. Prøv å kose med henne uten tanke på sex. Tenn henne.. reagerer hun ikke så blås i det der og da. Prøv neste dag.. Kanskje du skulle lage god mat, tenne stearinlys en kveld? Snakk sammen.. hør musikk. Kos dere med en god film. Si hun tenner deg.. Går det ikke så ikke mas. Men ta en dag der dere snakker ordentlig sammen, og der du sier savnet ditt. Sex er ikke alt i et forhold, men det skal være der. Lykke til:) Håper det ordner seg. Jeg forstår det må være veldig frustrerende.

Gjest ikke signatur

Det strømmer på med gode råd her, og takk fro det :-)

Høytesing fra cupido .. joda - jeg har foreslått både det, og å se film sammen. Film etter hennes ønske vel og merke. Å gi henne en organsme uten at jeg kommer selv er heller ikke meg i mot, men det forutsetter jo at hun idet hele tatt er interessert i å bli berørt. Som det er nå forsøker hun å la seg bli tatt på, men p berøre henne i underlivet er helt uaktuelt.

Hun onanerer heller ikke. jeg har forselått å kjøre diverse leketøy i den sammenheng, men helelr ikke det frister eller tenner henne. Det er rett og slett helt dødt. Hun blir ikke kåt og har ikke lyst til å bli kåt.

Jeg har spurt henne om det er hsitorier tilbake i tid (misbruk i bardomme fesk) som ligger bak dette, men hun sier nei. Det eneste hun selv antyder som en mulig årask er noen tilfeller med blærekatarr etter samleie for mange år siden, noe hun nødig vil oppleve igjen. Mine forslag til å forsøke å gjøre noe med det problemet besvarer hun med at hun "ikke vil gå på medisiner resten av livet for at jeg aksl få tilfredsstilt meg".

Terapi har jeg også foreslått uten at hun vil være med. Hvorfor skal hun det ? Hun har jo ikke noe problem (bortset fra maset mitt), som hun sier.

Det er i det hele tatt ikke lett når lyst og behov overhodet ikke er tilstede.....

Kan hun ha "glemt" at det er godt?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...