Gå til innhold

Plagsom utflod

Anbefalte innlegg

Gjest svarmeg36

Jeg er 36 år og har i hele mitt voksne liv vært plaget av mye plagsom utflod. Stort sett i hele syklusen, bare en sjelden gang i blant har jeg dager der dette ikke plager meg. Det er ofte så ille at de partnere jeg har hatt har synes det er ekkelt og nå har jeg skikkelig komplekser for dette. Utfloden er helt hvit og ganske fyldig. Den lukter ikke så mye i seg selv, men etter en dag blir det jo ubehagelig lukt. Jeg har spurt utallige gynekologer om dette oppgjennom årene. Ingen har noen forklaring og alle sier det ikke er noe å bry seg om. Men jeg kan ikke akseptere det, og synes faktisk det har blitt verre med årene. Jeg har ingen sykdommer, ingen sopp, ingen svie eller kløe. Jeg bruker heller ikke medisiner eller p-piller. Hva kan dette være? Er det noe jeg kan gjøre? Dette har blitt utrolig viktig for meg, og jeg gjør hva som helst for å bli kvitt dette. Jeg må ofte skifte truse flere ganger daglig. Vil ikke bruke truseinnlegg. Bruker bomullstruser og sover uten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127526-plagsom-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med utflod (slim fra livmorhalsen) er det som med andre ’produkter’ som utskilles fra kroppen, at det kan være spesielt rikelig hos noen (akkurat som svette). Det har vi lite å stille opp med. Jeg går utfra at man har utelukket infeksjon utfra det du opplyser.

Hos noen kan p-pille endre det. En mulighet man kanskje kunne forsøke var å laserbehandle livmorhalsen så man fjerner en del av de kjertler som produserer slim. Det kan være er forsøk verdt, selv om det kanskje bare hjelper for en stund, men så kan det gjentas. Jeg synes du skal få henvisning til en gynekologisk poliklinikk på sykehus hvor de har slikt utstyr.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127526-plagsom-utflod/#findComment-776925
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...