Gå til innhold

Sædkvalitet- feber og antibiotika

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg ønsker å få et barn til snart. Men jeg har lest at ved feber kan sæden bli ødelagt for 2,5 mnd. Mannen min har nettopp vært veldig forkjølet og fått lungebetennelse som han har fått antibiotika for. Han hadde feber (ca 38,5) i flere dager. Er det fortsatt mulig å kunne bli gravid de nærmeste månedene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127683-s%C3%A6dkvalitet-feber-og-antibiotika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan ikke si noe fast om hvordan sædceller blir påvirket av ytre faktorer som feber, men det er kjent at feber kan ødelegge de sædceller som er dannet. Sædcellene fornyes kontinuerlig, så det tar seg fort opp igjen. Teoretisk sett skulle de dårlige sædcellene bli tømt ut ved ejakulasjoner og så bli erstattet av friske, men det er teori.

Lykke til med forsøket.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...