Gå til innhold

Andre "gamle" UFB-er - søskenforsøk?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger synspunkter: Vi vurderer søskenforsøk, da vi ønsker oss veldig ett barn til. Men tvilen melder seg når jeg tenker på alderen min (40) og den medisineringen som kroppen min skal gjennom - jeg er ikke redd for graviditeten eller fasongen, jeg føler meg rask og sprek. I tillegg har man jo større sjanse for at barnet kan være sykt når vi er såpass gamle. Vi som foreldre kan takle det, man hva med det stakkars barnet... Er vi egoistiske som tross alder ønsker oss en til, burde vi slå oss til ro med det barnet vi har? NB! Vi ER utrolig takknemlig for de vi har, men altså; jeg greier ikke helt å finne ut av dette, og det er på en måte nå eller aldri... Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

snutte1365380601

Hei.Skjønner godt at dere vil prøve igjenn.Vi har også vært så superheldig å fått en vakker datter ved hjelp av ivf.Vi går med store planer om å prøve igjenn til sommeren,vil gjærne ha søsken til det lille trollet vårt(19 mnd).Kjenner noen som var i samme situasjon som dere,hun var og pasert 40,men det gikk supert.Ingen ting å tenke på,stup i det:o) Lykke til.

Jeg synes ikke du er for gammel til å få flere barn så lenge dere føler dere spreke nok til å håndtere to tornadoer. Tvert i mot tror jeg det blir veldig godt for barnet deres å få en bror eller søster.

Selv om risikoen for sykdommer øker med mors alder, er risikoen svært, svært liten. Alt for liten til at det bør skremme dere fra å få søsken til gullungen.

Lykke til !

Hah! Har alltid synes at dette med kategoriske grenser for alder er overdrevet. Kommer mye an på personlige biologiske forutsetninger, tror jeg, f.eks. hvor sen overgangsalder man er disponert for å få, hvor årsaken til UFB ligger, osv. osv. Jeg var 39, ble gravid med ICSI og slapp med en eneste hormonstimulering, ettersom 2.fryseforsøk endte i full klaff.

Graviditet og fødsel er en risiko uansett alder. Å se seg blind på statistikker er drepende. Husk at kvinner over førti alltid har fått barn de også, selv om det skal litt mere til - det er ingen sykdom!!! Naturen ordner som regel selv opp med mindre levedyktige anlegg, også da. Vil man ta alle mulige tester, er jo også det mulig.

Vi har ei jente fra før, hun var 5 1/2 år da lillesøster ble født for snart et år siden. Den søskenkjærligheten og den helt nye familiesituasjonen, fremtiden, alt dette har skapt, er ubeskrivelig!!! Er enormt lykkelig for at jeg tok sjansen!!! Jeg vet at dette er siste gang, og nyter hver dag med de to. Du kan forandre livet til det første barnet ditt, hvis du er like heldig. Glem alder, men om man først skal tenke på det, så har de jo iallfall hverandre når man begynner å trekke på årene selv.

(Jeg fikk førstemann på naturlig vis og var enormt skeptisk til assistert befruktning. Og skulle jeg hørt på mørkemenn-legene som maser om at man må få alle barn man kan før man er tredve, da hadde det jo neppe blitt noe...Heldigvis var det flere veldig oppmuntrende gynekologer der ute som sa at jeg hadde gode sjanser. Jeg kjente heller ikke et dugg forskjell på de to graviditetene - en graviditet er en graviditet!)

Lykke til!

Jeg har vært inne mange ganger her og ventet og lest alle kommentarer! Takk for støtten, vi har bestemt oss for å gå i gang! Jeg kommer tilbake til denne siden underveis. Ved siste IVF-forsøk (som jo gikk bra) var jeg inne her daglig; utrolig viktig forum for oss ufb-ere!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...