Gå til innhold

Om å holde seg i ro etter egginsetting...

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker på å sette igang med nytt forsøk utpå nyåret...Men kan noen her si meg hvordan de forholdt seg etter egginnsetting mht aktivitet de første dagene?!Greitt nok å holde sofaen en dag eller to hvis det er det som skal til, men jeg blei jo OVERFOKUSERT på det som skjedde inni kroppen min etter to -tre dager foran tvn....og gikk vi en liten tur (som jeg tillot meg på andre dag ved forsøk nr 2) fikk jeg jo dårlig samvittighet for det da. Så hva gjør dere?! Hvor går grensa? Virker liksom litt "usunt" og ikke særlig naturlig å ikke skulle røre på seg omtrent...

Fortsetter under...

Et befruktet egg som vil grave seg ned, er den mest innbitte "snylter" som tenkes kan. Er forholdene riktige, fester det seg nesten uansett hva du gjør.

Du ødelegger ikke sjansene dine ved å bevege deg. Det at man får beskjed om å ta det litt pent, er mest fordi man ikke skal ha noe å bebreide seg selv etterpå dersom man ikke lykkes. Det er ingen holdepunkter for at det hjelper å ligge i ro.

Et befruktet egg som vil grave seg ned, er den mest innbitte "snylter" som tenkes kan. Er forholdene riktige, fester det seg nesten uansett hva du gjør.

Du ødelegger ikke sjansene dine ved å bevege deg. Det at man får beskjed om å ta det litt pent, er mest fordi man ikke skal ha noe å bebreide seg selv etterpå dersom man ikke lykkes. Det er ingen holdepunkter for at det hjelper å ligge i ro.

Takk for svar! :o)

Gjest HOPP OG SPRETT

Hi, hi blir nesten flirfull når jeg leser alle gode råd for å "holde på" egget.

(Ikke vondt ment altså.)

Jeg spurte på klinikken min den dagen jeg fikk satt inn egget mitt, og de sa at jeg kunne ikke gjøre noe galt. Jeg kunne gå på aerobic-treninga mi dagen etter om jeg orket, jeg kunne hoppe og danse, ja ALT. De flira og sa: "Du slipper å gå på hodet ned trappa her... og du klarer ikke å nyse ut egget!"

Det som var viktist var at jeg hadde det godt og klarte å slappe av. De fleste som er gravid vet det jo ikke, og de lever jo helt normalt. "Og over halvparten av alle babyer er vel laget med promille..", sa sykesøstra mi. Jeg kunne med god samvittighet gå hjem å nyte et glass rødvin!!

Nå skal det legges til at jeg ennå ikke har kommet til testing, så jeg veit ikke noe ennå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...