Gå til innhold

Gravid, jobber i vikariat. Hva da med permisjonspenger??

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i et jobb-vikariat som går ut ved nyttår. Forlengelse ser ikke ut til å bli noe av, og nå må jeg informere om graviditet så da regner jeg iallfall med at det ikke blir mer.

Terminen er i mai, så fra januar til mai vil jeg måtte gå arbeidsledig, og motta ledighetstrygd. Det jeg lurer på er hvordan man regner ut permisjonspengene. Tar de utgangspunkt i lønn man har hatt, eller det lønna man forventer at man mister? For meg vil jo det da være ledighetstrygda, men det virker litt urettferdig da jeg er ganske fratatt mulighet for å ta arbeid i den perioden...

Dersom jeg blir sykemeldt før jeg er ferdig med vikariatet, og fram til permisjon, får jeg da permisjonspenger på grunnlag av sykepenger?

Det står liksom ingen plasser hvordan ting fungerer når man ikke er i fast jobb og sånn... :o)

Er det noen som har peiling??

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet får du av sykepengene dersom du blir sykemeldt, men jeg er svært langt fra sikker på hvordan reglene er for sykepenger når du faktisk mister jobben underveis.

Dersom du blir arbeidsledig er det slik:

Dersom moren går over fra arbeidsledighetstrygd

til fødselspenger, skal hun ha

stønad beregnet etter inntekten i de seks

beste av de siste ti månedene før fødselen.

Såvidt jeg vet får du av sykepengene dersom du blir sykemeldt, men jeg er svært langt fra sikker på hvordan reglene er for sykepenger når du faktisk mister jobben underveis.

Dersom du blir arbeidsledig er det slik:

Dersom moren går over fra arbeidsledighetstrygd

til fødselspenger, skal hun ha

stønad beregnet etter inntekten i de seks

beste av de siste ti månedene før fødselen.

Positivt for meg iallfall! Bare jeg holder meg innen de 10 månedene... Blir litt på håret... Uff...Satser på at det blir sykemelding, mesteparten av tida iallfall....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...