Gå til innhold

"ikke gjør meg kåt"

Anbefalte innlegg

Gjest mann i 30 - årene

Du hadde neppe sagt det samme om en kvinne, at hun er flink, hvis hun gjorde så lite samtidig som hun er hjemmeværende.

Det er ikke rart skilsmissestatistikken bare øker når mange av dere menn ennå ikke har klart å innrette dere etter tiden vi lever i.

Vi kvinner er ikke født for å tjene dere menn, hverken huslig eller seksuelt.

"hvis hun gjorde så lite samtidig som hun er hjemmeværende." SÅ lite? Er det å ikke lage middag og ikke vaske _hver_ gang det er behov for det lite? Skal dama ikke vise noe forståelse for partnerens depresjon?

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• maiken76

13

• BettyBlue

5

• Babette

4

• snilen

3

Mest aktive i denne tråden

Ja, tror du har helt rett. Problemet er bare at psyken ikke er helt klar for det. Men det blir den nok.......

Det blir den nok ja!

Og bare gled deg til å ta fatt!

Husk at man får ofte energi av å utføre noe, f.eks bruke kroppen! Også mister man energi av å ligge på latsiden.

Rart det der, men også ganske fint igrunn!

Håper du har fått noen konstruktive råd her inne, og at du kan begynne et sted. Det er iallefall kjempeviktig å snakke med kjæresten din om det. F.eks. "beklager om jeg har vært litt lat i det siste, men jeg lover å komme sterkere tilbake" - og bevis det sakte men sikkert. Da beholder du kvinnen din.

Ønsker deg lykke til!

Gjest kvinnesak

"hvis hun gjorde så lite samtidig som hun er hjemmeværende." SÅ lite? Er det å ikke lage middag og ikke vaske _hver_ gang det er behov for det lite? Skal dama ikke vise noe forståelse for partnerens depresjon?

Nei, jeg synes ikke det. Depresjon blir ofte verre av å ikke ha noe å gjøre. Sitte foran data eller tv hele dagen er ikke akkurat sundt for sjela.

Du trenger nok et spark bak.

Gjest mann i 30 - årene

Nei, jeg synes ikke det. Depresjon blir ofte verre av å ikke ha noe å gjøre. Sitte foran data eller tv hele dagen er ikke akkurat sundt for sjela.

Og hva har jeg gjort foran PC'en i dag, ved siden av å be om råd her?

Det virket jo som det var det du mente ja. Hun har jo tross alt sagt hun har sopp. Noe mer skulle en ikke tro hun trengte å si til en voksen mann.

Jeg mente ikke å bruke ordet syk da, men bytte ut "syk" med hva som evt er galt...

... Jeg er jente og visste ikke at sopp svir ;p Så det er mulig man må fortelle det til en mann, ja.

Annonse

Jeg mener ikke at hun har hovedansvaret. Jeg mener at vi har det sammen.

Slik psyken min er nå så KLARER jeg ikke å gjøre alt alene - og fordelingen vil jeg mene er grei. Men jeg lager altså ikke varm mat, og ser ikke lodottene i baderomskrokene.

Jeg er oppdratt av en god mor, og har ikke noe gammeldags syn på manns/kvinnearbeid.

Hadde du sagt det samme om jeg viste meg å egentlig være en dame?

Hadde du vært dame hadde hun nok forstått meget godt at du ikke orker å gjøre så mye husarbeid. Folk som aldri har vært arbeidsledige aner ikke hvor slitsomt det er rent psykisk. En får ikke overskudd til noe som helst.

Mens kvinner i samme situasjone trenger forståelse så trenger han et spark bak.

Du har nok rett i at menn ikke aner hvilken tid vi lever i, dersom vi skal tro deg så lever vi i en tid der kvinner alltid har rett og mannen skal gjøre alt.

jeg skulle kanskje ikke vært så snill... hun tar meg kanskje for gitt?

Var ikke det jeg mente - kanskje hun tenner på rollespill, og ikke tør å si det, men håper du skal ta skrittet?

Kan jo være derfor sex blir kjedelig for henne etter en tid også?

Dreperen på rollespill, er jo å snakke det i hjel, da, så det er litt vanskelig... Og du kan jo ikke akkurat overfalle henne, uten å vite om det er det hun vil!

Kanskje noen andre her har ideer til hvordan du best kan finne ut dette....?

Syns mange svarte rart her, men kanskje jeg svarer rart også. Det jeg vil si, er at samboeren din kan ha et sexproblem. Syntes jeg kjente meg igjen.

For stor nærhet frambringer angst, kåthet frambringer angst.

Men alene orker man ikke være.

Jeg elsker min samboer, men jeg er og har vært redd for nærhet alltid. I starten går det bra, da er man så ny med alt at det overkjører angsten.

Når hverdagen kommer, tyter angsten fram igjen.

Selv om man ikke vet om det sjøl, alltid.

Tror ikke det har noe som helst med matsmuler, Toroposer eller manglende kjærlighet å gjøre.

Det tror jeg ikke du tror, heller.

Hun er nok redd, akkurat som...

HÆ??

Gjest mann i 30 - årene

Syns mange svarte rart her, men kanskje jeg svarer rart også. Det jeg vil si, er at samboeren din kan ha et sexproblem. Syntes jeg kjente meg igjen.

For stor nærhet frambringer angst, kåthet frambringer angst.

Men alene orker man ikke være.

Jeg elsker min samboer, men jeg er og har vært redd for nærhet alltid. I starten går det bra, da er man så ny med alt at det overkjører angsten.

Når hverdagen kommer, tyter angsten fram igjen.

Selv om man ikke vet om det sjøl, alltid.

Tror ikke det har noe som helst med matsmuler, Toroposer eller manglende kjærlighet å gjøre.

Det tror jeg ikke du tror, heller.

Hun er nok redd, akkurat som...

Tusen takk for svar. Fint å høre fra noen som kanskje har det som henne.

Jeg har aldri merket noe angst hos henne, får bare inntrykk av at hun er uinteressert/uengasjert. Kan dette være en måte å trekke seg unna på? Hvordan trekker du deg unna?

Du sier at du elsker din samboer. Hender det allikevel at du ber ham finne seg en annen kjæreste? Det har kjæresten min gjort..... Det er så vondt......

Vi hadde nærhet i begynnelse, og det har vi forsåvidt ennå - men jeg synes som sagt ikke at hun er "helt tilstede". Min mor er latinamerikaner, og jeg har nok mye av hennes følelser i meg......

Hvis du har lest hele tråden (også på åpent forum) tror du det kan grunne i manglende følelser for hennes side?

Tusen takk for svar. Fint å høre fra noen som kanskje har det som henne.

Jeg har aldri merket noe angst hos henne, får bare inntrykk av at hun er uinteressert/uengasjert. Kan dette være en måte å trekke seg unna på? Hvordan trekker du deg unna?

Du sier at du elsker din samboer. Hender det allikevel at du ber ham finne seg en annen kjæreste? Det har kjæresten min gjort..... Det er så vondt......

Vi hadde nærhet i begynnelse, og det har vi forsåvidt ennå - men jeg synes som sagt ikke at hun er "helt tilstede". Min mor er latinamerikaner, og jeg har nok mye av hennes følelser i meg......

Hvis du har lest hele tråden (også på åpent forum) tror du det kan grunne i manglende følelser for hennes side?

Umulig å si, dette med manglende følelser eller ikke.

Men det jeg syns er rart (om det var pga mangel på det) er at du siterer henne som "ikke gjør meg kåt". For selv om hun mangler følelser, burde hun ikke si akkurat de ordene.

Det å be deg gå til andre - vel. det har jeg sagt selv, men ikke ment dem innerst inne.

For meg har det da vært mer "frita meg for ansvaret for denne umulige situasjonen".

Selv om hun er redd sterke følelser, behøver ikke det vise seg som vanlig nervøsitet ellers.

For min del, har det vært slik at sex nok er det vi har kranglet mest om hele denne tida! For han har sagt: "OK, så vil du ikke ligge med meg i kveld, men kan vi ikke bare være nære, kan du ikke ligge inntil meg?"

Men så er det akkurat det som er det vanskelige! Jeg blir rett og slett urolig, redd.

Ikke alltid, naturligvis, men i perioder. Og ljuger på meg alt mulig for å slippe unna.

Jeg hadde en veldig streng og samtidig klagete og ynkelig mor, tidlig i livet må jeg ha funnet ut at det ble problematisk inni meg når noen kom og ville være nære. (Ikke noe slags mishandling på noen måte, mer som en psykisk mishandling, om du forstår meg!)

Jeg stoler rett og slett ikke på noen, et sted dypt inne. Eller kroppen min gjør ikke det. Eller det barnet jeg en gang var.

Dette er det jeg kan si.

Annonse

Gjest mann i 30 - årene

Jeg lurer på hvorfor det skal være så mye dill og dall og om og men med kvinner.

Når mannfolk er kåte, vil de pule. Og de vil med både kropp og hode. De er så velsignet mye enklere å ha med å gjøre.

Jeg er glad jeg er mann.

*SS* Du skulle visst...

Jeg lurer på hvorfor det skal være så mye dill og dall og om og men med kvinner.

Når mannfolk er kåte, vil de pule. Og de vil med både kropp og hode. De er så velsignet mye enklere å ha med å gjøre.

Jeg er glad jeg er mann.

vel, jeg er glad jeg er kvinne... så slipper jeg hanskes med disse kvinnene, og forholde meg til dem seksuelt.

Gjest Milliona

Ser ikke helt nødvendigheten av å analysere utsagnet hennes i det vide og det brede.

Jeg kunne selv sagt det samme, og føler ikke at jeg har noen som helst bakenforliggende, skumle, skjulte problemer allikevel.

Det er vel ikke alle som har lyst på sex hele tiden. At det blir sjeldnere etter hvert som tiden går i ett forhold er vel forholdsvis normalt?

Ofte kan jeg være vannvittig sliten, i lengre perioder. Det aller siste jeg ønsker å bruke kreftene mine på da er sex. Det blir rett og slett et ork. Jeg kan fint bli kåt, men ønsker ikke å bli det. Det trenger absolutt ikke ha noe med personen som gjør meg kåt å gjøre. Orker man ikke så orker man ikke, om det så hadde vært Ricky Martin som strøk over rompa.

Gjest Andrine 25

Ser ikke helt nødvendigheten av å analysere utsagnet hennes i det vide og det brede.

Jeg kunne selv sagt det samme, og føler ikke at jeg har noen som helst bakenforliggende, skumle, skjulte problemer allikevel.

Det er vel ikke alle som har lyst på sex hele tiden. At det blir sjeldnere etter hvert som tiden går i ett forhold er vel forholdsvis normalt?

Ofte kan jeg være vannvittig sliten, i lengre perioder. Det aller siste jeg ønsker å bruke kreftene mine på da er sex. Det blir rett og slett et ork. Jeg kan fint bli kåt, men ønsker ikke å bli det. Det trenger absolutt ikke ha noe med personen som gjør meg kåt å gjøre. Orker man ikke så orker man ikke, om det så hadde vært Ricky Martin som strøk over rompa.

Enig.

• 2 uker senere...
Gjest Ugga Bugga

Om Ricky Martin hadde strøket meg over rumpa, hadde jeg nok stukket av rimelig fort.

• 2 måneder senere...

Hadde jeg hatt problemer med typen min i senga, ville jeg latt han prøve å få meg kåt, så kanskje jeg fikk lysten på sex..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...