Gå til innhold

Tette eggledere og graviditet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Ja, tette eggledere er en hyppig årsak til ufrivillig barnløshet, og dermed også bruk av IVF.

Det har vel hendt at noen er blitt gravide på egenhånd selv med denne diagnosen, men sjansene er mikroskopiske. Hos noen er kanskje den ene litt mer tett enn den andre, noe som gjør at egget plutselig en måned slippes gjennom, men det er mange grader av "tetthet". Er det potte tett, så er nok IVF det neste steget.

snutte1365380601

Hei,

Ja, tette eggledere er en hyppig årsak til ufrivillig barnløshet, og dermed også bruk av IVF.

Det har vel hendt at noen er blitt gravide på egenhånd selv med denne diagnosen, men sjansene er mikroskopiske. Hos noen er kanskje den ene litt mer tett enn den andre, noe som gjør at egget plutselig en måned slippes gjennom, men det er mange grader av "tetthet". Er det potte tett, så er nok IVF det neste steget.

Hei.Jeg hadde tette eggledere,ble gravid,men hadde en ex.u(fosteret satt fast i egglederen).Går ann å prøve å åpne tette eggledere(kikkehull operasjon gjennom navelen)men resultatene er vel ikke bestandig perfekt,stor sjanse for at fosteret blir sittende fast i egglederen.Så svaret for oss ble ivf.Lykke til:o)

Det har visst hendt at noen er blitt gravide i måneden etter å ha gjennomgått undersøkelse for å se om egglederne er tette. (Er det denne undersøkelsen som heter HSG, kanskje?)

Jeg antar at det i disse tilfellene har vært snakk om en meget mild grad av tette eggledere siden kun trykket/væsken i forbindelse med undersøkelsen var nok til å åpne opp systemet.

Hei.Jeg hadde tette eggledere,ble gravid,men hadde en ex.u(fosteret satt fast i egglederen).Går ann å prøve å åpne tette eggledere(kikkehull operasjon gjennom navelen)men resultatene er vel ikke bestandig perfekt,stor sjanse for at fosteret blir sittende fast i egglederen.Så svaret for oss ble ivf.Lykke til:o)

Jeg har to helt tette eggledere, var gjennom 3 ivf.

Men ble til slutt gravid naturlig etter fotsonebehandling.

Mine eggledere er konstatert tette både før og etter svangerskapet.

Det kan ikke hjelpe alle men det er vel verdt forsøket!!

lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...