Gå til innhold

Deprimert av Kjæresten...

Anbefalte innlegg

Gjest guttleiseg

Hei!

Lurte på om det er noen her som kan fortelle meg hva som egentlig skjer mellom meg og kjærsten min. Når jeg tenker tilbake på de gode tidene den gang vi ble sammen kan jeg huske at vi måtte være sammen nesten hele tiden, vi kysset og klemte veldi ofte. Etter cirka to år var hun ute på byen sammen med en veninne, ringte meg hjem klokka 4 om natta og fortalte at hun hadde vært utro (dvs kysset en annen hun ikke kjente). Hun var så sterkt beruset at hun ikke visste hvor hun var (hun var i en leilighet) og gråt, sa at jeg måtte komme å hente henne og at hun var så lei seg. Jeg fikke henne til å gå ut med mobilen i hånda, se seg omkring slik at jeg kunne finne ut hvor hun var. Fant henne en stund senere, og fikk henne hjem (dette er kort versjonen). Et halvt år senere stod hun i med en i klassen, jeg ble så fly forbanna, mista besinnelsen totalt... skulle ta han som gjorde det (I senere tid har det jo gått opp for meg at det er dama mi som gjorde en feil, ikke han). Tiden gikk og jeg trodde jeg gjorde det slutt, men fant ut at jeg ville prøve litt til. Etter disse episodene fikk hun fryktelig skyldfølelse, fortalte meg alt selv. Nå er vell dette Cirka to år siden, og jeg tenker egentlig ikke så mye på det. Jeg kom vell egentlig veldi fort over dette, men når dette var glemt ble kjærsten min veldi overlegen, hakker på meg hele tiden osv. Vi tar aldri på hverandre mer, snakker lite sammen, ligger med ryggen til hverandre når vi sover og har alldri sex mer, ivertfall ikke mer en max en gang i måneden. Hun forteller meg at jeg er klengete når jeg vil gi henne en kos, vi kysser aldri mer osv. Nå begynner jeg å bli lei, men jeg skjønner ikke hvorfor hun driver på slik? Jeg vet at hun ivertfall pleide å være glad`i meg, det viste hun fordi hun gjorde alt for at vi skulle fortsette å være sammen. Hva bør jeg gjøre, vi er jo egentlig ikke kjærester lenger.. eller? Hun har en del psykiske lidelser som hun skylder på, dette er problemer med kroppen hennes (men den er ganske perfekt)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12796-deprimert-av-kj%C3%A6resten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo...

Jeg blir så irritert når jeg leser dette innlegget...jeg syns det høres ut som om kjæresten din er en skikkelig bitch, noe du sikkert ikke er enig i ettersom du er glad i henne. Men tenk på det da, hun har vært utro, to ganger, og en av gangene ringte hun til deg slik at du måtte hente henne og gråt osv. akkurat som om det var veldig synd på henne...

En annen ting er, og den kanskje viktigste, når man er i et forhold, så skal man ikke hakke på hverandre, jeg tror at det er det verste som kan skje i et forhold, ettersom det vil dø sakte men sikkert og du ender opp med å føle deg usikker og med dårlig selvtillit. Jeg syns du høres ut som en skikkelig trivelig fyr som tar ansvar for forholdet, mens hun høres ut som en skikkelig bortskjemt drittunge, som kanskje begynner å bli lei av forholdet. Med tanke på de forrige utroskapene ville jeg ikke bli forundret om hun gjør det igjen.

Jeg syns du fortjener noe bedre!!!

Utrolig vanskelig å svare på noe sånt. Min første tanke var at dere har skikkelig dårlig kommunikasjon i forholdet. Foreslår at du printer ut innlegget ditt og lar henne lese det. Kanskje det da går opp for henne at noe må gjøres? Mer vet jeg ikke.

Enig med Leila. Print ut innlegget og vis det til henne, så kan dere begynne å snakke om det dere føler.

Hun vil kanskje ikke snakke med en gang - hun kan kanskje trenge noen dager på å tenke over det du har skrevet. Men dere må jo snakke sammen om dette før eller siden.

Ikke la henne slippe unna med "Jeg orker ikke snakke om det - du får ta meg som jeg er". Da høres det mer ut som hun kvier seg for å slå opp, og at hun egentlig bare oppfører seg sånn for at du skal ta initiativet til å gjøre det slutt.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hallo gutteleiseg

Det er ikke lett å svare deg på hva som egentlig skjer mellom deg og kjæresten din.

Ut fra din beskrivelse forstår jeg at samlivet deres har gått opp og ned og nå ser ut til å være nede, på lavgir.

Når du nå har tatt affære og forteller dette (her), er det vel et tegn på at du er lei både situasjonen og kjæresten og sier stopp?

Jeg synes du skal konfrontere kjæresten med din misnøye. Forsøk å fortelle hva du ønsker og vil.Tror du hun vil gjøre det samme?

Kanskje direkte og tydelig samtale kan virke avklarende, og kan føre dere videre, enten sammen eller hver for seg.

Psykiske plager kan være en forklaring på væremåter, f.eks. at hun er sur, avvisende, kritiserende. Men det må ikke gi henne tillatelse til å herse med deg. Det kan bidra til å forsterke hennes egne plager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...