Gjest Amandillo Skrevet 16. desember 2000 Del Skrevet 16. desember 2000 Hei Jeg er en 28 år gammel gutt som har bodd sammen med en jente de siste 6 årene. Hun er min første. Jeg merker imidlertid at forholdet er på vei til å skrante, og tror vel egentlig at det bare er et tidsspørsmål før vi går hver vår vei. Et av tegnene på at det er slik, er at jeg nesten ikke føler sorg ved det i det hele tatt - vi begynner å føle behov for ting den andre ikke lenger oppfyller. Vi er gode venner, og jeg setter svært pris på henne, men vi har begge behov for avstand til den andre. En av de tingene forholdet mangler er intimitet. I løpet av de årene vi har vært sammen, har vi nesten ikke vært intime, og selv om det har vært et savn for oss begge, har savnet aldri blitt stort nok til at vi har gjort noe med det. Det begynte ganske tidlig med at hun var for trang og jeg kom for raskt, og forsøkene på å greie det ble så heseblesende at vi langsomt ga det opp. Når er fraværet av sex blitt så innarbeidet i forholdet mellom oss, at det er fullstendig surrealistisk å tenke på at jeg noengang skal orke og klare å gjøre det med henne. Dessuten har vi begynt å kikke oss rundt. Jeg vet ikke hvordan det er med henne, men jeg har i løpet av det siste halve året forelsket meg hodestups i en venninne som også har vist følelser for meg, men som, naturlig nok, ikke har ønsket å være min erstatningskjæreste, og hun har funnet seg en annen. Dette har jeg akseptert, men har likevel ikke kunnet unngå å tenke på hvordan det ville vært å være intim med henne. Hun har en ganske vinnende personlighet, og jeg vet at hun har flere forhold bak seg, hvorav noen svært seksuelt intense. Det er da jeg lurer på om jeg i en alder av 28 år vil komme til kort hvis det blir slutt mellom meg og min nåværende og jeg skulle treffe en annen. Jeg tror jeg nok har en attraktiv personlighet, for det er flere som har uttrykket interesse for meg i den tiden jeg har vært samboer (men som jeg har avvist fordi jeg setter pålitelighet svært høyt), men det er et faktum at min evne til utholdenhet, kreativitet og initiativ i sengen ikke er så utviklet som mange kvinner på min egen alder kanskje ønsker, og jeg har en viss prestasjonsangst i forhold til dette. Fra dem av dere som har orket å lese så langt som dette ønsker jeg derfor noen tanker omkring hva jeg kan ha i vente hvis jeg skulle møte andre kvinner, og også hvordan jeg skal fortelle at jeg nok ikke er en viril unghingst. Jeg merker virkelig en voksende trang til større seksuell utfoldelse, men lurer samtidig på om det ikke er noen tog som har gått forlengst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 16. desember 2000 Del Skrevet 16. desember 2000 Sånn er livet ordnet. Har en ikke herset fra seg i ung alder kommer det før eller siden uansett. Jeg anbefaler derfor alle 20-åringer å knulle hemningsløst med rått og røti før de evt. skal begynne å tenke på faste forhold! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/#findComment-63020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 17. desember 2000 Del Skrevet 17. desember 2000 Jeg tror det er på tide at du kutter ut forholdet dere i mellom. Det er tomgått for lengst, for å si det sånn. det er ikke godt å si hva som holder dere sammen, kanskje en slags vennskapelig betinget lojalitet. Det behøver ikke å bety at ditt neste forhold vil ende på samme litt triste måte. Det er ganske ofte slik at man kommer uheldig ut i et forhold, og så knytter det seg på et vis. Partene kommer ikke ut av forholdet, de blir kjørende i samme spor, hvilket bare forsterker gjensidig frustrasjon, bitterhet og noen ganger også sinne, for ikke å si hat til hverandre. Det gjelder å komme ut av sporet. Ofte er det eneste som nytter at man finner seg en ny partner. Mitt forslag er altså at dere skiller lag. Så får du prøve deg ut på "jaktmarkene". Du finner snart en partner, prøv så å slippe løs noe av den seksuelle energien du har i deg, ikke vær redd for dine lyster og fantasier. Det betyr ikke at du skal voldta henne, men vis at du er seksuelt interessert, ikke overhensynsfull, ha en viss fremdrift, vis henne at du er kåt på henne. Selv om hun ikke er spesielt aktiv kan du likevelvel kjøre løpet, men på en menneskelig måte, med ømme ord, kjeling her og der, etter hvert vise interesse for hennes underliv, bryster etc. Gi uttrykk for hvor deilig du syns hun er osv. Nothing succeeds like succsess, here det. det kan bli riktig bra for deg, slik at du utvikler tillit til deg selv som et seksuelt vesen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/#findComment-63180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Excelsion Skrevet 17. desember 2000 Del Skrevet 17. desember 2000 Sånn er livet ordnet. Har en ikke herset fra seg i ung alder kommer det før eller siden uansett. Jeg anbefaler derfor alle 20-åringer å knulle hemningsløst med rått og røti før de evt. skal begynne å tenke på faste forhold! hehe, jacob.. Større pissprat skal en leite lenge etter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/#findComment-63263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 23. desember 2000 Del Skrevet 23. desember 2000 Hei Amandillo Jeg likte innlegget ditt - er nemmelig i samme situasjon - samme alder - langt forhold - som nå "halter" (....jeg er derimot gift :-() . Nå har jo ikke jeg heller den mest avanserte erfaringen, men uansett vet jeg at du har ingen grunn til å være bekymret - dersom kjemien stemmer med ny/nye partnere vil du automatisk slappe av og nyte dine nye erobringer. Jeg ville ikke tenkt på det en gang. Tror heller det kan være fint for eventuelle nye partnere - da har dere liksom nye ting å oppdage sammen. Lykke til PS: Dr. Berhold, mener du virkelig det er så lett å avslutte et så langt forhold? "Foreldregenerasjonen" mener jo at et forhold må jobbes med?? (Må innrømme at jeg likte dine ord veldig godt, men vet ikke om de var for lite kritiske ???? - fordi jeg er usikker selv) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/#findComment-64908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amandillo Skrevet 23. desember 2000 Del Skrevet 23. desember 2000 Hei Amandillo Jeg likte innlegget ditt - er nemmelig i samme situasjon - samme alder - langt forhold - som nå "halter" (....jeg er derimot gift :-() . Nå har jo ikke jeg heller den mest avanserte erfaringen, men uansett vet jeg at du har ingen grunn til å være bekymret - dersom kjemien stemmer med ny/nye partnere vil du automatisk slappe av og nyte dine nye erobringer. Jeg ville ikke tenkt på det en gang. Tror heller det kan være fint for eventuelle nye partnere - da har dere liksom nye ting å oppdage sammen. Lykke til PS: Dr. Berhold, mener du virkelig det er så lett å avslutte et så langt forhold? "Foreldregenerasjonen" mener jo at et forhold må jobbes med?? (Må innrømme at jeg likte dine ord veldig godt, men vet ikke om de var for lite kritiske ???? - fordi jeg er usikker selv) Hei Celine! Godt å få svar fra en dame som kjenner seg igjen (jeg antar utfra nicket ditt at du ikke er type). Samtaler med "guttaboys" ender som oftest svært lite konstruktivt, men med desto mer intetsigende muskelpumping og testosteronspruting. Oppmuntret ønsker jeg deg lykke til med ditt eget forhold, uansett hvordan det måtte ende, og med alt annet du finner på Juleklem og klapp på kinnet fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/#findComment-64919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 23. desember 2000 Del Skrevet 23. desember 2000 Hei Amandillo Jeg likte innlegget ditt - er nemmelig i samme situasjon - samme alder - langt forhold - som nå "halter" (....jeg er derimot gift :-() . Nå har jo ikke jeg heller den mest avanserte erfaringen, men uansett vet jeg at du har ingen grunn til å være bekymret - dersom kjemien stemmer med ny/nye partnere vil du automatisk slappe av og nyte dine nye erobringer. Jeg ville ikke tenkt på det en gang. Tror heller det kan være fint for eventuelle nye partnere - da har dere liksom nye ting å oppdage sammen. Lykke til PS: Dr. Berhold, mener du virkelig det er så lett å avslutte et så langt forhold? "Foreldregenerasjonen" mener jo at et forhold må jobbes med?? (Må innrømme at jeg likte dine ord veldig godt, men vet ikke om de var for lite kritiske ???? - fordi jeg er usikker selv) Man skal være forsiktig med å i folk konkrete råd, særlig på bakgrunn av så mangelfulle kunnskaper som i ditt tilfelle. Men jeg mener å se problemer mellom dere to som vanskelig lar seg reparere. Det som da skjer er at man resignerer, i en slags misforstått lojalitet til hverandre, eller at man er ute av stand til å ta en avgjørelse. En annen ting som ofte ligger på lur i bakgrunnen er din egen angst og usikkerhet på hvorvidt du eventuelt vil kunne fungere bedre i andre forhold. Med andre ord; det du tenker er at når alt kommer til alt er det kanskje like bra å fortsette med det man har. "det er bedre med en i hånden enn ti på taket". Du vet hva du har, du vet ikke hva en usikker fremtid kan bringe med seg. Dessuten frykten for ensomheten. Så det er mange tanker på gang i slike situasjoner. Det vi ofte ser er at mennesker tyr til overskjæring av den gordiske knuten ved å finne seg en kvinne å være "utro" med. Seksualiteten blir det sverdet som skal til for å kutte båndene. Men du må stille deg en rekke spørsmål hva du vil med ditt eksisterende forhold, hva du venter deg med tanke på din egen fremtid, hva du ønsker deg etc? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/#findComment-64949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 23. desember 2000 Del Skrevet 23. desember 2000 Hei Celine! Godt å få svar fra en dame som kjenner seg igjen (jeg antar utfra nicket ditt at du ikke er type). Samtaler med "guttaboys" ender som oftest svært lite konstruktivt, men med desto mer intetsigende muskelpumping og testosteronspruting. Oppmuntret ønsker jeg deg lykke til med ditt eget forhold, uansett hvordan det måtte ende, og med alt annet du finner på Juleklem og klapp på kinnet fra Oxo tilbake til deg Amandillo:-) Takk for innlegg fra deg også Berthold...som du sier også det er ikke lett å spå fremtiden, kanskje derfor den er så spennene også? La oss alle ha et GODT nytt år, uansett hva den måtte bringe :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12809-28-%C3%A5r-med-lite-erfaring/#findComment-65027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.