Gjest jeggirsnartopp Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Har en datter på 8 år med utrolig tannlegeskrekk! Har vært hos tannlegen 3 ganger i høst for å prøve å få det til. Første gangen: Nektet å ta bilde, og tannlegen fikk heller ikke sjekke inni munnen. Andre gangen: Nektet å ta bilde, gapet opp lenge nok til at tannlegen så at det var hull i seksårsjeksler. Slo seg helt vrang, og gikk hjem uten å ha fått fikset tennene. Tredje gangen: Fikk valium kvelden før, og en time før hun skulle til tannlegen. Var ganske så medgjørelig før vi reiste. Men slo seg vrang igjen, hylte og skreik og var helt hysterisk! Og vi gikk nok en gang hjem uten å ha fått gjort noen ting. Har fått ny time i februar. Så får vi se hvordan det går.... Hun er vel sikkert ikke den eneste i Norge som har tannlegeskrekk, så hvis det er noen som har noen gode råd å komme med, så er jeg utrolig takknemlig!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128185-tannlegeskrekk-hos-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alenemor35 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Forstår deg veldig godt. Selv har jeg en sønn på 10 år som jeg sliter med på samme måte som du gjør med din datter om det ikke er på alle områder. Jeg kan få min sønn til tannlegen og han gaper opp og får tatt røntgen, setter seg i stolen og hun får sjekket tennenen hans. Tidliger har dem også fått borret i små hull uten bedøvelse (han gren litt, da det gjorde vondt), men denne gangen skulle han ikke borre. Han fikk valget mellom bedøvelsesprøyte eller uten bedøvelse, men han skulle ikke ha noe av delene. Det endte som med dere at vi fikk ny time i jaunar og håper det endrer seg. Har hatt mega problemer med tannpuaaen hans også som selvsagt har ressultert i huller i nye og gamle tenner. Han nekter også å gå med plater fra reguleringstannlegen pga tennene sine, blir vel på nytt innkallt der og da blir det streng isteden, vet ikke om det heller går bra, men kan jo håpe. Spurte tannlegen om det finnes andre alternativer, snakket om lystgass, men det ville dem ikke bruke. Min sønn får jeg ikke smertestillende i og heller ikke noe blodprøver så han er meget vanskelig....Så du er ikke alene med problemene. Ønsker dere lykke til neste gang håper det blir bedre for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128185-tannlegeskrekk-hos-barn/#findComment-781064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.