othelie Skrevet 16. desember 2000 Del Skrevet 16. desember 2000 Jeg er ei 25 års gammel jente som er gravid (26 uker), og mitt spørsmål er: Min samboer fortalte at han har en mild type herpes på hans penis. Dette fortalte han når jeg var i uke 24 i svangerskapet. Han har bare hatt to utbrudd i løpet av fire år, dvs. det ene utbruddet hadde han fått når han fortalte meg dettan her. Kan dette skade fosteret? Hvilken komplikasjoner kan dette gi under fødselen dersom jeg skulle ha blitt smittet? Trenger jeg akutt behandling? Et annet spørsmål jeg har er: Det er blitt oppdaget sukker i urinen, 1+ og 3+, er det dette de kaller svangerskapsforgiftning? othelie 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. desember 2000 Del Skrevet 17. desember 2000 Herpes utbrudd kan være risikabelt under en fødsel hvor virus kan overføres til barnet. Hvis du ikke har hatt utbrudd, behøver du ikke å være engstelig. Var det en fastende urinprøve? Da bør det kontrolleres og vedvarer det, må man teste om du har en sukkersyketendens som kan komme frem i graviditet. Det har ikke noe med 'svangerskapsforgiftning' å gjøre, da har den gravide eggehvite i urin og høyt blodtrykk og evt vannansamling i kroppen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.