Gå til innhold

kjæresten på julebord..

Anbefalte innlegg

Gjest vet jeg er dum nå

Vet det er teit, men jeg kan ikke nor for annet enn at jeg kjenner en litt guffen følelse i magen ved tanke på at kjæresten skal på julebord. De er mange på jobben hans, både damer og menn, og de skal overnatte på hotell.

Vet også at om det skulle skje noe får jeg aldri høre om det, kollegane hans som jeg kjenner dekker hverandre. Vet at mannen min har vært utro mot sin tidligere kjæreste, og han blir som regel oversatdig beruset, og ganske innpåsliten i fylla. Litt mer flørtete enn jeg setter pris på. Han har litt dårlig selvtillit, og styrker nok den ved å sjekke om han har "draget"..

Er det veldig dumt av meg å være bekymret? Jeg skal prøve å finne på noe morsomt selv i helga så jeg har noe å drive med mens han er der, så jeg ikke tenker så mye på det..

Det rare er at sånn til vanlig er det HAN som er mest sjalu på meg.. Er kun når han er på fest alene jeg får sånne tanker, ikke til vanlig når han er på jobb eller hjemme. Vi bor jo ikke sammen, ser hverandre nesten bare i helger, så han kunne jo forsåvidt drevet med tull når som helst om han ville.

Det er altså det at jeg er redd han blir så full at han ikke "vet" hva han gjør.. da husker han det neppe heller da men..

Støttende ord til meg noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128408-kj%C3%A6resten-p%C3%A5-julebord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vet jeg er dum nå

Hvis han blir SÅ full og SÅ klebrig, er det vel liten sjangs for at han får sjangs....

Og om han skulle få det, er det vel enda mindre sannsynlig at han får det til.....

Han får det til uansett promille tro meg.. så det kan jeg hvertfall ikke bruke som "forsikring"..

Tror vel neppe han går så langt, men han kommer nok til å nusse litt på folk.. både gutter og jenter...

'Det er altså det at jeg er redd han blir så full at han ikke "vet" hva han gjør.. da husker han det neppe heller da men..'

Det er vel ikke i slike tilfeller du bør føle deg truet. Det er hakket verre hvis han i klinka edru tilstand forsøker å legge an på og sjekke opp alle kvinner i sin nærhet.

Selv om du er kjæreste, samboer eller er gift med noen, så eier du ikke andre mennesker.

Skulle han i fylla ha klådd og klinet med noen andre, så er det ikke verdens undergang. Det er jo deg han er sammen med, og det er deg han kommer hjem til. Like hel er han også, forhåpentligvis.

Gjest vet jeg er dum nå

'Det er altså det at jeg er redd han blir så full at han ikke "vet" hva han gjør.. da husker han det neppe heller da men..'

Det er vel ikke i slike tilfeller du bør føle deg truet. Det er hakket verre hvis han i klinka edru tilstand forsøker å legge an på og sjekke opp alle kvinner i sin nærhet.

Selv om du er kjæreste, samboer eller er gift med noen, så eier du ikke andre mennesker.

Skulle han i fylla ha klådd og klinet med noen andre, så er det ikke verdens undergang. Det er jo deg han er sammen med, og det er deg han kommer hjem til. Like hel er han også, forhåpentligvis.

Jammen det er jo ikke greit for det da. Om jeg ikke eier han, noe jeg vet veldig godt, er det ikke ok å rote med andre når man er sammen med noen. Du hadde ikke tenkt over det om kjæresten din hadde blitt så full at han havna i senga med ei anne ei feks.. For det er deg han er sammen med og han er jo like hel? Hallo?

Han får det til uansett promille tro meg.. så det kan jeg hvertfall ikke bruke som "forsikring"..

Tror vel neppe han går så langt, men han kommer nok til å nusse litt på folk.. både gutter og jenter...

Koselig fyr - at han nusser gutter mener jeg:-)

Annonse

Gjest vet jeg er dum nå

Koselig fyr - at han nusser gutter mener jeg:-)

Av en eller anne merkerlig grunn tror han nok at det er helt greit å kysse andre.. bare det er gutter.. altså mens jeg ser på.. synes ikke han burde kysse noen andre enn meg jeg da, så lenge han er sammen med meg..

Av en eller anne merkerlig grunn tror han nok at det er helt greit å kysse andre.. bare det er gutter.. altså mens jeg ser på.. synes ikke han burde kysse noen andre enn meg jeg da, så lenge han er sammen med meg..

Straff han med ei ukes avhold! Det hadde ivertfall satt et støkk i meg;-)

Synes ikke du er dum i det hele tatt! Hvis du VET at han blir flørtete og innpåsliten fordi han drikker for mye, så er det jo helt reellt å være redd for hva han kan finne på.

Jeg hadde sagt at jeg var urolig, og at jeg ønsket at han ikke skulle drikke noe, eller i hvert fall svært lite. Da skjer det sansynligvis ingenting bortsett fra at han kanskje kommer seg fra julebordet med verdigheten i behold denne gang! Hvis han er glad i deg vil han forstå og selvsagt ikke han noe problem med å la vær å drikke. Ellers må jo motivet for å drikke være nettopp det at han VET han kan bruke det som en unnskyldning for å oppføre seg som en idiot...

Jeg hadde en ex som alltid drakk seg dritings og skjemte seg ut, jeg hatet det. Er nå sammen med en som er praktisk talt avholds, noe som er helt fantastisk!

Hva er poenget med å være sammen med noen hvis man ikke kan stole på de?? For meg høres det tullete ut å si at man ikke eier noen, og dermed skal de altså bare kunne drikke seg dritings og kline med andre, fordi de kommer hjem til kjæresten til slutt??

Gjest julebordmistenksom

Hei, skjønner deg veldig godt her. Min kjæreste er veldig sosial, og kan godt nusse på både gutter og jenter på fester, men jeg tviler på at han går lengre. Likevel fikk jeg vondt i magen da han fortalte at jobben skulle ha julebord, en helg på hotell. Flere av kollegaene hans er utro med andre på jobben, og mange har vært det på et og annet julebord.

Jobb-verdenen teller liksom ikke i virkeligheten, og alle hjelper hverandre til å holde tett.

På julebord er det nærmest påkrevd at man skal flørte og strekke grensene. Er det derfor de inviterte sjelden får ta med følge? Håper julebordskikken er i ferd med å dø ut...

Min kjæreste måtte jobbe i julebordhelgen, og jeg ble kjempeletta. Han beklagde seg i det vide og brede og syntes (og nevner det ofte ennå) at det var kjempedumt at han ikke kunne være med.

Det er lett å gå for langt når man er full, og på julebord er det jo "lov" og nesten forventet til og med...

Annonse

Gjest undulaten

Vet du,-jeg syns du skal snakke med kjæresten din om den utryggheten du får når han er på fester.Det kan ikke være noe godt for deg å ha det sånn.

Hadde det sånn selv,-hadde det fælt når min kjæreste var på fest eller bortreist på jobb pga han ga meg masse utrygghet i hverdagen.

Snakk med han,la han vise deg såpass respekt at han vil forandre seg for at du skal bli trygg.

Og vil han lytte på deg,vil han skjønne problemet og vil han respektere deg,-da er han litt av en kjæreste!!!

Gjest Jernkvinnen

Eh, hallo? Det er greit at han kliner med andre hvis han er full, men ikke hvis han er edru?

Alkohol rettferdiggjør alle våre handlinger?

Eh, hallo? Det er greit at han kliner med andre hvis han er full, men ikke hvis han er edru?

Alkohol rettferdiggjør alle våre handlinger?

All erfaring tilsier at mange mister hemninger og dømmekraft i fylla, og utfører handlinger som en ikke ville ha drømt om å gjøre i edru tilstand.

Ja. fylla har skylda mange ganger. Ja, det er frivillig å drikke alkohol. Ja, de fleste av oss er ikke Jesus.

Gjest Jernkvinnen

All erfaring tilsier at mange mister hemninger og dømmekraft i fylla, og utfører handlinger som en ikke ville ha drømt om å gjøre i edru tilstand.

Ja. fylla har skylda mange ganger. Ja, det er frivillig å drikke alkohol. Ja, de fleste av oss er ikke Jesus.

Og veldig mange bruker alkohol som unnskyldning for å oppføre seg som idioter. Hvis man mister alle hemninger så totalt i fylla at man gjør ting man ikke kunne drømme om å gjøre i edru tilstand, bør man ikke drikke. Rett og slett.

Og veldig mange bruker alkohol som unnskyldning for å oppføre seg som idioter. Hvis man mister alle hemninger så totalt i fylla at man gjør ting man ikke kunne drømme om å gjøre i edru tilstand, bør man ikke drikke. Rett og slett.

Mennesker er svake. Har du ikke oppdaget det enda?

Ikke alle er jern-kvinner og menn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...