Neneh Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Jeg leter etter "sunne" alternativer til p-pillen. Er det noen som har gode råd og erfaringer blir jeg glad. Hvordan fungerer det med temperaturmåling? Trenger man en spesiell måler, og holder det med å måle temp. om morgenen? Med vennlig hilsen 0 Siter
soleil Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Slike temperaturmålere er best for de som prøver å bli gravide. Som prevensjonsmiddel er det ikke egnet. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Babycomp og Ladycomp og Persona er prevensjonsmetoder som kan brukes og som ikke "tas inn i" kroppen. 0 Siter
Neneh Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Skrevet 2. desember 2003 Slike temperaturmålere er best for de som prøver å bli gravide. Som prevensjonsmiddel er det ikke egnet. Takk for svar! Ser i andre innlegg at flere har blitt gravide allikevel ja. Jeg er over 30 år og røyker. Fortsattt. Har gått på p-piller i 3 år. Virker som minipiller blir anbefalt i enkelte tilfeller fordi virkningen er lokalisert inne i livmoren, men siden blodproppsjansen er størst det første året er det kanskje ingen god ide å gå fra p-pille til minipille nå. En smule rådvill. Mvh 0 Siter
leenie Skrevet 2. desember 2003 Skrevet 2. desember 2003 Jeg bruker p-ring, som hvertfall er "sunnere" enn p-piller, ettersom en mye lavere dose hormoner frigjøres i kroppen. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 Takk for svar! Ser i andre innlegg at flere har blitt gravide allikevel ja. Jeg er over 30 år og røyker. Fortsattt. Har gått på p-piller i 3 år. Virker som minipiller blir anbefalt i enkelte tilfeller fordi virkningen er lokalisert inne i livmoren, men siden blodproppsjansen er størst det første året er det kanskje ingen god ide å gå fra p-pille til minipille nå. En smule rådvill. Mvh Eg mener å huske at p-sprøyte ikke gir stor risiko for blodpropp, Men minus med den, er at det tar hekkan lang tid på å bli gravid etter bruk... 0 Siter
Gemini Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 P-ring - www.nuvaring.no "P-pinne" - implantat som settes under huden. Begge deler inneholder hormoner, men i mindre mengde enn p-pillene. Begge kan fjernes når man ønsker det, p-pinnen av lege, p-ringen tar man ut og setter inn selv. Jeg tror ikke disse har like stor ulempe når det gjelder å bli gravid etter å slutte med prevensjonen som p-sprøyten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.