Gå til innhold

jul, annethvert år?? eller hvordan?? hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest bestem deg for at det går bra

Dere bestemmer dere enten for å feire jul hjemme hos dere selv, eller å dra til svigerfamilien din.

Og så bruker du absolutt all energi på å glede deg og forsøke å se det positive med dette. Er du voksen og med barn, må du klare å bestemme deg for åat dette skal være hyggelig, bruk all energi du ellers ville brukt til å grue deg til å heller tenke positivt. Ikke tillat noen negative tanker om dette.

Men det beste er å feire jul hos seg selv, så kan de av foreldrene som vil komme til dere. Kanskje for kort tid å planlegge det nå, men bestem dette for neste år allerede nå.

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hva sier han da? Sier han at det er det samme for han eller vil han til sine?

Hvis han gjerne vil til sin familie, så synes jeg du skal bli med dit... Annen hver jul hos hver deres familie er jo rettferdig. Hvis han sier at det er det samme for han hadde ejg dratt til foreldrene dine pga. ungen din som sikkert vil være sammen med sine besteforeldre.

Samboern min sier det er samme for han, men i år feirer vi hos mine (pga. mormoren min, vet ikke hvor lenge hun er her..), men neste år skal vi til hans familie. Vi skal spise og åpne pakker hos moren min, så etter kaffe og kaker drar vi til moren hans. Så blir en litt delt julaften i fjor. men det er fordi det ble så mye frm og tilbake.

Annen hver gang er vel mest vanlig..

Gjest svigers selvfølgelig

Selvfølgelig skal dere til svigers i år, som flere skriver burde du tenke på sin manns følelser også, ikke bare på deg selv.

Eller at du nå begynner å ordne til jula hjemme hos dere og ber til dere, du kan jo be alle sammen hvert år så blir alle fornøyde.

Gjest rosamatros

Du får vel selv tenke gjennom hvor viktig det er for deg, og om du virkelig ønsker å "trumfe" gjennom viljen din. Han har sine juletradisjoner og vil sikkert gjerne være sammen med sin familie. Og et forhold handler jo om å gi og ta...

Jeg har akkurat snakket med søstern min om akkurat dette, og her er det hun som er i din situasjon. slik er det:

vi er kjempeliten familie med meg, storesøster og pappa (mamma døde for 1 år siden). jeg er singel og 21. hun er gift på 2.året, men ikke barn. De har ikke feiret hos hans foreldre enda. og i år blir de også hos oss (pga sorgen). Men idag sa søstern min at neste år MÅtte de feire hos hans foreldre, hvorpå jeg sa at det vil bli trist for da blir det bare pappa og meg igjen (hans familie er stor med mange søsken!). HUn ble sint og sur.Jeg lurte på om hvorfor de ikke kunne feire hver for seg, og da ble hun enda mer rasende, for det var ihvertfall "ikke vanlig"! Er det så uvanlig når de ikke har barn? er det så rart at jeg synes de kunne være hos oss ettersom familiesituasjonen er helt annerledes nå? noen synspunkter??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...