Gå til innhold

kjæreste i militæret

Anbefalte innlegg

Gjest kokkelimonke

heisann

noen som har eller har hatt kjæreste i militæret?

Selv er typen min på 19 i bardufoss nå, hjemme med åtte ukers mellomrom. Vi har vært sammen i snart to år, og har et stabilt forhold, men siden i høst (da han dro til militæret)har alt gått galt. Vi krangler på telefon hele tiden, og jeg har flere ganger følt for å gjøre det slutt, men samtidig elsker jeg ham.

Han sårer meg gang på gang fordi han ikke trives og lar det gå utover meg.Det går ofte flere dager før han sier unnskyld, da etter at jeg har grått i telefonen flere ganger.Jeg har ingen peiling på hva som er det rette å gjøre i den situasjonen...

Noen som har noen erfaringer med dette, å ha en kjæreste i militæret, eller langt vekke, og hvordan få ting til å fungere? Takknemlig for svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128665-kj%C3%A6reste-i-milit%C3%A6ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt det samme! var sammen i to år, så kom militæret, ingenting ble helt det samme etter det, og et år etter slo han opp etter å ha tenkt på dette i over et halvt år!

eneste du kan gjøre er å leve ditt eget liv, og ikke donere hele dette året på å savne ham. Jeg angrer veldig på at jeg ikke prioriterte venner og interesser, istedenfor å sitte hjemme hver kveld og vente på at han hadde en time ledig til å prate med meg på telefonen... og jeg druknet ham i brev og tårer... blæh...

nei, la heller ham savne deg, og ikke la hans depresjoner gå over på deg. og om det virkelig er meningen at det skal bli dere to, så kommer ting til å fungere igjen når han er tilbake fra militæret. men denne krangelen er et stygt tegn da, og svært mange gutter vokser og forandrer seg veldig i løpet av militæret, og du også.

stor sjans for å vokse fra hverandre altså...

Gjest nyah_lita84

jeg er HELT ENIG med snilen. du må prøve å leve ditt eget liv utenfor! klart han forandrer seg, det er vel det som er poenget med militæret? gutter blir til menn....

ærlig talt.. er det ikke deilig å fa han hjem i uniform og greier når han kommer hjem? er ikke synet verdt ventetiden? =)

om dere har et så sterkt forhold, vil det vare! alt som skjer har en grunn! jeg ville nå ordnet opp med han så jeg hadde det psykisk bra, så hadde jeg begynt å gå ut med venner, finne en hobby eller jobb å henge fingrene i og rett og slett forandre meg selv, eller utvikle, om du vil. han kan jo ikke forvente at du skal være den samme når han kommer hjem når han forandrer seg så mye!!

lykke til!

Gjest bardufoss

Jeg er oppvokst på Bardufoss, og har sett det hele litt fra den andre siden.

Og - dessverre - det er mange unge gutter som kommer i militæret og har kjærester hjemme, men det gir de en god dag i når de er i militæret! Langt hjemmefra, en "ekstrem" tilværelse - veldig mange av dem har kjærester også der de er i militæret.

Tro meg.

Så unge som dere er... det er nok en risiko for at dere vokser fra hverandre, ja.

Gjest Foreløpig Anno Nym

sier ikke mer til deg!

Har man en partner så skal man ofre seg litt.

Råd om å "drite i det" - gjør dine egne ting, kos deg og lev livet er vel og bra. Men vil ikke det forsterke hans elendighet da? Han er jo ikke der på frivillig basis heller?

Annonse

Gjest Fru Smith

Og - dessverre - det er mange unge gutter som kommer i militæret og har kjærester hjemme, men det gir de en god dag i når de er i militæret! Langt hjemmefra, en "ekstrem" tilværelse - veldig mange av dem har kjærester også der de er i militæret.

Tro meg.

Så unge som dere er... det er nok en risiko for at dere vokser fra hverandre, ja.

Det var jammen et hyggelig og oppmuntrende innlegg. Ja, han er nok HELT SIKKERT utro, for du har jo sett andre på Bardufoss som har vært utro. For alle på Bardufoss er nemlig helt like...

Hva tror du han synes der han er nå - om din oppførsel?

Du er igjen der du bor med venner og alt annet "støtteapparat" rundt deg. Han kjeder seg, misstrives og har det ikke godt der han er.

Kanskje du heller skulle begynne å tenke på hva du kan gjøre for at han kan føle seg bedre der han er...og la han føle at du er der for han selv om han er langt borte - mot sitt eget ønske.....

Tro meg.

Ja, "selvsagt" har VELDIG mange av dem kjæreste der oppe. ET avsies høl med noen få ungjenter og etpar tusen soldater...

Flere vitser på lager ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...