Gå til innhold

Han vil IKKE ha barn!

Anbefalte innlegg

Det er da ikke kvinnen som alene blir gravid ved et uhell. Det er like mye HANS uhell.

Kanskje han kan sterilisere seg?

"Kanskje han kan sterilisere seg?"

Det syns jeg han BØR gjøre når han er så fast bestemt på at han ikke vil stille opp for et eventuelt barn. Ingen prevensjonsmetoder er hundre prosent sikre såvidt jeg vet.

Så voksen og ansvarlig bør han være, det er et lite liv det handler om, ikke først og fremst de voksne. Ulykken kan være ute til tross for p-piller og forsiktighet, det er det mange som har opplevd.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• Juneau

4

• petter smart

4

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Joda, jeg er enig i at han har en forpliktelse for barnet. Men ikke overfor kvinnen!

Hvis begge parter mener at de ikke skal ha barn, og går inn for det, tror jeg sjansen for graviditet må være mikroskopisk. (F.eks p-piller eller hormonspiral, pluss kondom) Dermed blir det jo bare hypotetisk.

Ingen har da sagt at han har et økonomisk ansvar ovenfor kvinnen? Men ovenfor barnet har han definitivt det. Og: Barnebidrag er faktisk noe man betaler til BARNET - ikke til kvinnen!

Jo jo, skjønner. Men - da er han jo en dust. Hvis han sier han vil ha barn, så må han jo stå til ansvar for det.

Burde, ja... Tenk på alle de som ikke stiller opp for barna sine. Hvor mye ansvar hadde de tatt, om de bare kunne forlange abort...?

Ingen har da sagt at han har et økonomisk ansvar ovenfor kvinnen? Men ovenfor barnet har han definitivt det. Og: Barnebidrag er faktisk noe man betaler til BARNET - ikke til kvinnen!

Joda, men du misforstår meg. Jeg snakker om det å stille opp for den gravide kvinnen. Være der for henne, hjelpe henne, støtte henne.

Burde, ja... Tenk på alle de som ikke stiller opp for barna sine. Hvor mye ansvar hadde de tatt, om de bare kunne forlange abort...?

Jo, men...

Det er mange som er såååå entusiastiske gjennom graviditeten også, men så snur om og gir f*** i ungen etterpå. Og det er mange som etter samlivsbrudd ikke tar kontakt med barna sine, ikke har samvær med dem.

Og hva så - det er sånn det er. Det er ingen garanti. Noen menn (noen jeg kjenner også, faktisk) mener at etter samlivsbrudd er det best å bryte kontakten og starte på nytt, best for alle parter. Skal man la være å ha sex med dem for det?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg syns det hørtes rett og riktig ut fra han. Men trusselen var unødvendig.

Sterilisering er et godt alternativ hvis man er sikker i sin sak, og ikke stoler på p-piller og andre remedier. En mann må sørge for seg selv og ikke overlate sikkerheten til andre eller til tilfeldigheter når han er så sikker. Å true henne er ikke noen sikker metode.

Jo, men...

Det er mange som er såååå entusiastiske gjennom graviditeten også, men så snur om og gir f*** i ungen etterpå. Og det er mange som etter samlivsbrudd ikke tar kontakt med barna sine, ikke har samvær med dem.

Og hva så - det er sånn det er. Det er ingen garanti. Noen menn (noen jeg kjenner også, faktisk) mener at etter samlivsbrudd er det best å bryte kontakten og starte på nytt, best for alle parter. Skal man la være å ha sex med dem for det?

Man skal ikke la være å ha sex, men det er greit at de to som har sex, begge føler ansvar for at man ikke blir gravid.

Dersom man har barn, er det absolutt ikke greit å bryte kontakten, men det var vel ikke det du mente...

La oss si da, at kvinnen i forholdet er enig i at de ikke skal ha barn. Men så skjer det likevel, prevensjonen svikter og dama blir gravid. Som kjent kan samleie føre til graviditet, og den risikoen er han helt nødt til å ta med i beregningen.

Hva skal paret nå gjøre, abort eller beholde barnet. Dama ombestemmer seg, ønsker å få dette barnet, som faktis _er_ hans. Krever han da abort eller truer med brudd og livsvarig taushet fra hans side, tar han ikke ansvar for sine egne gjerninger. Det er blitt et levende vesen av deres gjerninger, og det kan han ikke fraskrive seg tross ønsker på forhånd. Han kan ikke kreve at en mor skal fjerne barnet sitt eller forsvinne. Det er da min mening om dette, om "ulykken" skulle skje.

Hva om det er omvendt, hun blir gravid, men ønsker ikke å beholde barnet. Han derimot ønsker å beholde barnet. Da kan jo hun ta abort mot hans ønsker.

Det er greit at begge er klar over risikoen, men så lenge han ikke ønsker å bli far burde han ikke være forpliktet til å gi bidrag i 18 år. Hun kan jo kvitte seg med sine forpliktelser uten at han har noe han skulle ha sagt.

Fordi alle barn har rett på en far, og man er ikke fritatt for plikter selv om graviditeten skjedde ved et uhell.

Jeg mener at man ikke kan velge bort å være far - det er noe man er og et ansvar man må være forberedt på å ta hvis man ønsker å dyrke sex.

Men alle barn har tydeligvis ikke rett på en mor, dvs hun kan jo ta abort mot hans vilje. Hun kan altså velge bort ansvaret, men det kan ikke han.

Er det rett?

Dersom begge var fullstendig klar over dette standpunktet ved forholdets inngåelse, kan vel ingen si noe på det. Menn har jo like stor rett som kvinner til å velge om de vil være barnløse eller ei.

Men det burde være en selvfølge at en mann som er så bastant i sitt syn på barn, at han sørger for å sterilisere seg. Da er muligheten for "uhell" sørget for å minimert, og han kan ikke komme og skylde på at kvinnen slurvet med prevensjonen.

Det ville vært temmelig hjerterått om kvinnens prevensjon feilet, uten noen som helst skyld hos henne, og så skulle han liksom gå fra henne pga det???? Knuse hjertet hennes pga noe hun ikke kan noe for i det hele tatt, det synes jeg virker hjerterått.

Abort er ikke noe prevensjonsmiddel, så jeg hadde aldri tatt abort om jeg ble gravid ved et uhell og fyren "klikket" og skulle gjøre det slutt pga det! Man tar ikke livet av et barn bare fordi en fyr ikke kan ta ansvar selv og sterilisere seg!

Annonse

Selvfølgelig kan enn mann (eller en kvinne) bestemme seg for at han absolutt ikke vil ha barn. Men da bør vedkommende sterilisere seg. H*n bør også fortelle partnere at han er sterilisert forholdsvis tidlig i et forhold, slik at partneren kan trekke seg, dersom barn betyr mye.

Men alle barn har tydeligvis ikke rett på en mor, dvs hun kan jo ta abort mot hans vilje. Hun kan altså velge bort ansvaret, men det kan ikke han.

Er det rett?

Naturen er urettferdig, er den ikke.....

Damene er skapt slik at det er deres kropp som tar belastningene med å bære fram et barn, derfor er det kvinnene selv som må ta avgjørelsen om de ønsker å bruke kroppen til å fullføre et svangerskap.

Enten Petter Smart synes det er urettferdig eller ikke.

Og ja - jeg synes det er rett.

Jeg mener som mange andre her at hvis han føler seg helt sikker på å ikke ville ha barn noen gang så bør han selvsakt sterilisere seg.

At p.piller og kondom "klikker" innimellom skjer jo sjelden, men det skjer. Annet prevensjon også for den saks skyld.

Han har vært ærlig fra starten om at han ikke vil bli far, slik at om det er aldri så trist så er det noe du har visst om, desverre. ( hvis du føler det slik )

Tankegangen hans om å gå fra dama er dog ikke noe som sjarmerte meg nei.

Fyren bør sterilisere seg eller avstå fra sex.

Hilsen...

Gjest abort uaktuelt

Hva om det er omvendt, hun blir gravid, men ønsker ikke å beholde barnet. Han derimot ønsker å beholde barnet. Da kan jo hun ta abort mot hans ønsker.

Det er greit at begge er klar over risikoen, men så lenge han ikke ønsker å bli far burde han ikke være forpliktet til å gi bidrag i 18 år. Hun kan jo kvitte seg med sine forpliktelser uten at han har noe han skulle ha sagt.

Abort er fortsatt kvinners valg og inngrepet foregår fortsatt i kvinnens kropp.

Det er helt greit synes jeg at menn ikke ønsker å bli fedre, og det er kjipt hvis kvinnen lurer han og blir gravid mot hans vilje.

Det er ikke greit å forlange at en kvinne som er blitt uønsket gravid skal tvinges til en abort. Vi har alle ulike syn på hva en abort er, noen mener det kun er en celleklump, andre mener det er et liv allerede. Vår etiske grunnholdning kan ingen rokke ved, og det er kvinnen som må bære ansvaret for aborten kanskje resten av livet.

Selv kunne jeg aldri tenkt meg å ta abort, og fikk jeg valget mellom å beholde fosteret eller mannen ville jeg beholdt fosteret. Min overbevisning og min tro gjør at jeg ser på abort som drap. Om andre tar abort er det greit for meg, jeg stiller meg ikke bak Børre Knudsen sine tilhengere, men jeg selv kunne ikke levd med et slikt valg.

Det må alle respektere, jeg tror aldri abortloven var ment som et pressmiddel for å få kvinner til å ta abort.

Det er da en menneskerett å bestemme om man vil ha barn eller ikke.

Selvsagt kan det gå gæærnt, men da vet i det minste dama hvor hun har han. Det er jo en ærlig sak.

Det er for dumt å be han sterilisere seg basert på det du skriver her. Det er tross alt meget mulig at fyren ombestemmer seg en gang. Du har jo ikke engang skrevet hvor gammel fyren er.

Gjest think twice

Det er da en menneskerett å bestemme om man vil ha barn eller ikke.

Selvsagt kan det gå gæærnt, men da vet i det minste dama hvor hun har han. Det er jo en ærlig sak.

Det er for dumt å be han sterilisere seg basert på det du skriver her. Det er tross alt meget mulig at fyren ombestemmer seg en gang. Du har jo ikke engang skrevet hvor gammel fyren er.

Jeg synes ikke det er en så opplagt sak hvis hun også har tatt ansvar og brukt prevensjon og til tross for dette blir gravid.

Kan hende hun ikke har like stor motstand mot å få barn som han har - kan hende hun ikke synes det er OK å ta abort? Da er det tullete av han på forhånd å annonsere at blir du gravid så stikker jeg.

Skjønt, det er tullete av henne også å i det hele tatt orke å ha sex med en fyr som er så egoistisk at han ikke vil støtte henne hvis hun blir gravid mot alle odds. Det skjer, vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...