Gå til innhold

Han vil IKKE ha barn!

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er en så opplagt sak hvis hun også har tatt ansvar og brukt prevensjon og til tross for dette blir gravid.

Kan hende hun ikke har like stor motstand mot å få barn som han har - kan hende hun ikke synes det er OK å ta abort? Da er det tullete av han på forhånd å annonsere at blir du gravid så stikker jeg.

Skjønt, det er tullete av henne også å i det hele tatt orke å ha sex med en fyr som er så egoistisk at han ikke vil støtte henne hvis hun blir gravid mot alle odds. Det skjer, vet du.

Jeg føler ikke at han gjør noe galt. Han er 100 % ærlig i sin sak, og dersom jenta har et problem med hans holdning til hennes eventuelle graviditet (f.eks. dersom hun skulle bli gravid og abort ikke er et alternativ), så burde hun kvittet seg med han der og da.

Hun kan i hvert fall ikke komme etterpå å mase på han. Hun vet tross alt hvor hun har fyren.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• Juneau

4

• petter smart

4

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Abort er fortsatt kvinners valg og inngrepet foregår fortsatt i kvinnens kropp.

Det er helt greit synes jeg at menn ikke ønsker å bli fedre, og det er kjipt hvis kvinnen lurer han og blir gravid mot hans vilje.

Det er ikke greit å forlange at en kvinne som er blitt uønsket gravid skal tvinges til en abort. Vi har alle ulike syn på hva en abort er, noen mener det kun er en celleklump, andre mener det er et liv allerede. Vår etiske grunnholdning kan ingen rokke ved, og det er kvinnen som må bære ansvaret for aborten kanskje resten av livet.

Selv kunne jeg aldri tenkt meg å ta abort, og fikk jeg valget mellom å beholde fosteret eller mannen ville jeg beholdt fosteret. Min overbevisning og min tro gjør at jeg ser på abort som drap. Om andre tar abort er det greit for meg, jeg stiller meg ikke bak Børre Knudsen sine tilhengere, men jeg selv kunne ikke levd med et slikt valg.

Det må alle respektere, jeg tror aldri abortloven var ment som et pressmiddel for å få kvinner til å ta abort.

Jeg mener også at kvinner må bestemme selv om de vil ta abort eller ikke. Det blir feil å tvinge dem til å ta abort kun fordi mannen ikke ønsker barn.

Men på samme måte mener jeg det blir feil å tvinge mannen til å bli far, dvs tvinge han til samvær eller å betale barnebidrag. Dette gjelder også der graviditeten er et uhell.

Gjest Ugga Bugga

Hvis det er så utenkelig for ham å få barn, at han vil tvinge noen til å ta abort, så syntes jeg heller at han burde ta konsekvensen av sitt valg, og avstå fra sex.

Samleie kan tross alt resultere i barn.

Eh, nå finnes det jo noe som heter PREVENSJON, da :-)

Man trenger jo ikke avstå fra sex om man ikke ønsker barn.

Gjest Ugga Bugga

Jeg mener også at kvinner må bestemme selv om de vil ta abort eller ikke. Det blir feil å tvinge dem til å ta abort kun fordi mannen ikke ønsker barn.

Men på samme måte mener jeg det blir feil å tvinge mannen til å bli far, dvs tvinge han til samvær eller å betale barnebidrag. Dette gjelder også der graviditeten er et uhell.

Jeg er veldig glad for at jeg er kvinne og ikke mann. For menn har ganske få rettigheter. Menn risikerer f.eks. å bli fedre mot sin vilje. Ingen kvinner blir mødre mot sin vilje. Sånn sett har vi det ganske greit.

Gjest Ugga Bugga

Jeg føler ikke at han gjør noe galt. Han er 100 % ærlig i sin sak, og dersom jenta har et problem med hans holdning til hennes eventuelle graviditet (f.eks. dersom hun skulle bli gravid og abort ikke er et alternativ), så burde hun kvittet seg med han der og da.

Hun kan i hvert fall ikke komme etterpå å mase på han. Hun vet tross alt hvor hun har fyren.

Jeg er faktisk enig. Han har sagt klart fra om at han ikke ønsker barn under noen omstendighet. Tolererer hun ikke dette, er det jo bare å dumpe ham.

Men det er jo ikke sikkert han ville stukket av fra alt ansvar hvis "uhellet" var ute. Det kan hende dette rett og slett er noe han sier for å helgardere seg mot at dama blir gravid mot hans vilje.

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Menn og kvinner er i deres fulle rett til ikke å ville formere seg.

Men hvis denne konkrete (?) mannen ikke har brukt / bruker prevensjon, er det selvsagt meningsløst å klage over at han har levert med påfølgende befruktning.

Det står svart på hvitt at hvis dama han var sammen med ble gravid MOT HANS VITEN OG VILJE, så ville han stukket av.

Hvis han ikke bruker prevensjon eller er sikker på at dama bruker det, er situasjonen selvsagt en annen, da er det ikke lenger mot hans viten og vilje.

Det står svart på hvitt at hvis dama han var sammen med ble gravid MOT HANS VITEN OG VILJE, så ville han stukket av.

Hvis han ikke bruker prevensjon eller er sikker på at dama bruker det, er situasjonen selvsagt en annen, da er det ikke lenger mot hans viten og vilje.

Hvordan kan en mann befrukte noen 'mot sin vilje'? Greit nok at ereksjoner kommer og går, men 'mot sin vilje' penetrere en kvinne og få utløsning i henne?

Det har jo vært diskutert om menn kan voldtas, men det er neppe det saken gjelder her.

Unntatt meget psykisk bortreiste (selvsagt), tror jeg kort sagt det er vanskelig å vri seg unna det der...

Hvordan kan en mann befrukte noen 'mot sin vilje'? Greit nok at ereksjoner kommer og går, men 'mot sin vilje' penetrere en kvinne og få utløsning i henne?

Det har jo vært diskutert om menn kan voldtas, men det er neppe det saken gjelder her.

Unntatt meget psykisk bortreiste (selvsagt), tror jeg kort sagt det er vanskelig å vri seg unna det der...

"Hvordan kan en mann befrukte noen 'mot sin vilje'? Greit nok at ereksjoner kommer og går, men 'mot sin vilje' penetrere en kvinne og få utløsning i henne? "

Hun sier hun går på pillen, men gjør det ikke?

Hun har stukket hull på kondomene?

Gjest Ugga Bugga

"Hvordan kan en mann befrukte noen 'mot sin vilje'? Greit nok at ereksjoner kommer og går, men 'mot sin vilje' penetrere en kvinne og få utløsning i henne? "

Ja, det var sånne ting jeg tenkte på. Det hender visstnok i noen tilfeller at jenta sier at hun går på pillen, men at hun egentlig ikke gjør det.

Eller at hun "glemmer" å ta den.

Greit nok det,men jeg tror ikke det er så mange kvinner som gidder å holde på en mann som ikke vil ha barn,hvis hun selv sterkt ønsker det.

Da må han finne seg en dame som har samme synspunkter,og de er det faktisk få av.

Jeg kjenner ingen,men det finnes nok av den sorten også.

Han kan iallefall ikke velge og vrake.

Selvfølgelig kan enn mann (eller en kvinne) bestemme seg for at han absolutt ikke vil ha barn. Men da bør vedkommende sterilisere seg. H*n bør også fortelle partnere at han er sterilisert forholdsvis tidlig i et forhold, slik at partneren kan trekke seg, dersom barn betyr mye.

Det kan jo være at mannen tenker som så at han ikke ønsker barn pr.i dag,ingen vet om han en dag vil ombestemme seg.

Han vil vel ikke sterilisere seg av den grunn.

Annonse

Ørkenvandreren

Synes hans holdning er helt grei, så lenge den var kjent allerede ved forholdets begynnelse.

Hvis kvinnen (du...?) gikk inn i forholdet med en tro på at "jeg skal nok få forandret meningen hans med tiden", så får det være ditt problem, og ikke noe du kan klandre ham for.

Det holder ikke som argument.

Jeg kan jo ikke overlate ansvaret for effekter jeg ikke vil vite av til andre dersom den aktive handlingen er min egen, kan jeg vel?

Den som ikke ønsker barn, må selv ta aktivt ansvar for å forhindre det og ikke meningsløst 'skylde' på andre. Hehe, høres bare for dumt ut i grunnen....

Gjest Ugga Bugga

Det holder ikke som argument.

Jeg kan jo ikke overlate ansvaret for effekter jeg ikke vil vite av til andre dersom den aktive handlingen er min egen, kan jeg vel?

Den som ikke ønsker barn, må selv ta aktivt ansvar for å forhindre det og ikke meningsløst 'skylde' på andre. Hehe, høres bare for dumt ut i grunnen....

Prevensjon er jo noe et par må ta ansvar for i fellesskap. Det mest vanlige er jo at jenta sørger for prevensjonen, på grunn av mangel på gode prevensjonsmidler for menn.

Hvis de f.eks. blir enige om at dama skal gå på pillen, må han jo kunne stole på at hun faktisk gjør det. Da er det faktisk ikke hans ansvar at hun blir gravid hvis hun unnlater å ta pillene uten å fortelle det til ham.

Det å sterilisere seg er jo veldig drastisk, da. Det kan jo hende han endrer mening senere i livet.

Prevensjon er jo noe et par må ta ansvar for i fellesskap. Det mest vanlige er jo at jenta sørger for prevensjonen, på grunn av mangel på gode prevensjonsmidler for menn.

Hvis de f.eks. blir enige om at dama skal gå på pillen, må han jo kunne stole på at hun faktisk gjør det. Da er det faktisk ikke hans ansvar at hun blir gravid hvis hun unnlater å ta pillene uten å fortelle det til ham.

Det å sterilisere seg er jo veldig drastisk, da. Det kan jo hende han endrer mening senere i livet.

Siden han er så kategorisk imot å få barn, så må han jo også gjøre mer enn å stole på at hun tar pillen. Selv om han stoler på henne aldri så mye, så KAN p-piller svikte. Det eneste rette for denne fyren må være å bruke kondom (i tillegg til at hun går på p-piller, for maks sikkerhet), eller at han steriliserer seg. Alternativt lever i sølibat.

En sterilisering for menn kan forresten ofte reverseres dersom man senere skulle endre mening.

Gjest *Felitzia*

Synes hans holdning er helt grei, så lenge den var kjent allerede ved forholdets begynnelse.

Hvis kvinnen (du...?) gikk inn i forholdet med en tro på at "jeg skal nok få forandret meningen hans med tiden", så får det være ditt problem, og ikke noe du kan klandre ham for.

Jeg har ikke noe problem med det, og har slett ikke tenkt å få ham til å forandre seg.

Gjest undertegnede

Jeg har ikke noe problem med det, og har slett ikke tenkt å få ham til å forandre seg.

Vær nå bare forsiktig. Undertegnedes yngste ble til til tross for p-piller. En liten omgamgsyke var alt som skulle til! Ikke mye støtte å hente fra han typen hvis så skulle skje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...