Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

joda han har slått før også, men jeg vil langt ifra kalle ham en "konemishandler"

men ifb krangling, som det har vært mye av opp igjennom årene, det vanlige: husarbeid, rydding, skittenklær som ligger slengt etc. hvis vi krangler skikkelig og jeg "dytter" han og jeg sier dytter i anførsel, fordi dette er en stor mann på 150 kg og jeg veier 60 kg, så jeg klarer ikke å dytte han, men hvis jeg forsøker, så får jeg meg et slag i trynet.

En gang for noen år siden så slo han meg på morsdagen!!!

Han gidda ikke være hjemme å feire morsdagen sammens med meg og ungene fordi han hadde en veldig _viktig_ arbeidsmøte (på morsdagen, på en søndag???!!!) jeg hadde bakt kake og vi skulle kose oss. Plutselig så sier han at ehe forresten jeg har en avtale så jeg kan ikke..

Jeg ble irritert og spurte om det var sååå viktig at han måtte ofre morsdagen for det, da svarte han: viktig og viktig... det passet for han andre karen da, så han tenkte like greit det...

Og vi er faktisk av de folkene som feirer både morsdag og farsdag med kake og brus, og ungene synes det er veldig koselig.

Men denne gangen ble det ikke så koselig. Jeg ble veldig skuffa over at han dro ut, jeg var sint, og jeg kalte ham for en idiot og dyttet til han. Da kom det...

Et megaslag med knyttneven midt i trynet og jeg falt bakover på gulvet, og jeg blødde fra munnen. Og dette sto våre to eldste barn å så på, vettskremt, de var da 8 og 11 år.

Det ble jo en koselig mordagsfeiring...

herregud, jeg er nok om ikke verdens, så ihvertfall norges største mehe les. naut, idiot, jeg må jo ha en iq på under femti!!

Det værste er jo at jeg er en resursterk kvinne,

men en har vel lett for å tilgi når de kommer tilbake veldig angrende...

Jeg føler ihvertfall at jeg har gjort alt som kan gjøres for å holde familien sammen.

Men nå har det skjedd så mye i det siste at nå er det NOK!

Herregud... Hva gjør han når han ser du faller og blør? Bryr han seg overhodet ikke?

Hadde samboeren min gjort noe sånt hadde ejg vært redd han hver gang vi kranglet. Og en diskusjon må et forhold tåle, uten vold så klart..

Synes det er bra at du kommer deg vekk fra denne mannen.

Ønsker deg lykke til og en god jul.

Fortsetter under...

Herregud for en taper. En mann på 150 kg som regelrett slår ned sin 60 kg tunge kone, og denne gangne attpåtil gravid og foran sønnen deres.

Skjønner ikke at du har holdt ut så lenge.

Har du noen vitner eller bevis på mishandlingen (jeg kaller det det)? Vet ikke helt om jeg hadde turt sende sønnen min til denne mannen for samvær. Men uten bevis kommer du dessverre ikke langt.

Herregud for en taper. En mann på 150 kg som regelrett slår ned sin 60 kg tunge kone, og denne gangne attpåtil gravid og foran sønnen deres.

Skjønner ikke at du har holdt ut så lenge.

Har du noen vitner eller bevis på mishandlingen (jeg kaller det det)? Vet ikke helt om jeg hadde turt sende sønnen min til denne mannen for samvær. Men uten bevis kommer du dessverre ikke langt.

ikke andre vitner enn at sist det skjedde da jeg var gravid, så var han eldste sønnen min hjemme, han var nede på rommet sitt. men han hørte jo opptrinnet. Mannen min kom jo ikke hjem før langt på kveld den dagen.

Jeg snakket litt med de to eldste gutta mine den kvelden, de var rasende begge to på faren sin. Han på 13 sa at "mamma, jeg husker når jeg var liten, hvis du og pappa kranglet, så slo han deg, og du begynte å gråte"

ikke andre vitner enn at sist det skjedde da jeg var gravid, så var han eldste sønnen min hjemme, han var nede på rommet sitt. men han hørte jo opptrinnet. Mannen min kom jo ikke hjem før langt på kveld den dagen.

Jeg snakket litt med de to eldste gutta mine den kvelden, de var rasende begge to på faren sin. Han på 13 sa at "mamma, jeg husker når jeg var liten, hvis du og pappa kranglet, så slo han deg, og du begynte å gråte"

For all del kom deg ut av dette fortest mulig. Du har tydeligvis mange barn, og skal ikke og kan ikke finne deg i dette. Stå på søk hjelp umiddelbart. Du har alle rettigheter og klarer deg mye bedre uten han. Ikke ta han igjen, han slutter ikke å slå.

Annonse

joda han har slått før også, men jeg vil langt ifra kalle ham en "konemishandler"

men ifb krangling, som det har vært mye av opp igjennom årene, det vanlige: husarbeid, rydding, skittenklær som ligger slengt etc. hvis vi krangler skikkelig og jeg "dytter" han og jeg sier dytter i anførsel, fordi dette er en stor mann på 150 kg og jeg veier 60 kg, så jeg klarer ikke å dytte han, men hvis jeg forsøker, så får jeg meg et slag i trynet.

Han gidda ikke være hjemme å feire morsdagen sammens med meg og ungene fordi han hadde en veldig _viktig_ arbeidsmøte (på morsdagen, på en søndag???!!!) jeg hadde bakt kake og vi skulle kose oss. Plutselig så sier han at ehe forresten jeg har en avtale så jeg kan ikke..

Jeg ble irritert og spurte om det var sååå viktig at han måtte ofre morsdagen for det, da svarte han: viktig og viktig... det passet for han andre karen da, så han tenkte like greit det...

Og vi er faktisk av de folkene som feirer både morsdag og farsdag med kake og brus, og ungene synes det er veldig koselig.

Men denne gangen ble det ikke så koselig. Jeg ble veldig skuffa over at han dro ut, jeg var sint, og jeg kalte ham for en idiot og dyttet til han. Da kom det...

Et megaslag med knyttneven midt i trynet og jeg falt bakover på gulvet, og jeg blødde fra munnen. Og dette sto våre to eldste barn å så på, vettskremt, de var da 8 og 11 år.

herregud, jeg er nok om ikke verdens, så ihvertfall norges største mehe les. naut, idiot, jeg må jo ha en iq på under femti!!

Jeg føler ihvertfall at jeg har gjort alt som kan gjøres for å holde familien sammen.

Ka f**n...?

Slakt julegrisen, og salt ned skrotten....

Nei alvorlig talt, få ham ut av huset

-fortest mulig

Gjest anonym denne gang

Det er forferdelig det du har opplevd.

Du spør: "Hva sier det egentlig at en har oppe i topplokket når en slår sin partner."

Hva tror du?

Hva får noen til å slå?

Jeg tror at det ligger en grunn bak knyttneven.

Jeg har aldri sett et menneske bli sint, såret, voldelig uten at de har en grunn til det.

Jeg vil ikke dømme disse menneskene personelig for at de slår, men jeg kan dømme det de gjør. Mannen din har tydeligvis problemer når han gir seg over til å slå deg foran barna. Men du har nok ditt å stri med også når du sender spydige mail til han på jobben.Du ønsket kanskje å formidle med den meldingen til ham at du ikke var helt fornøyd der hjemme med dine fem barn?

Jeg skjønner at du nok har mye å gjøre og sikkert er sliten, men så er det nå slik at mann må være to for å skape et godt forhold, og at det du sier og hvilken tone og det kroppsspråk du bruker har konsekvenser.

I og med at dere har 5 barn i lag og dere må ha kontakt i framtiden, så burde han få behandling for det sinnet sitt.

Barn har det med å ta etter foreldrene.

Hva ville du gjøre hvis et av barna dine ble voldelige mot en partner i voksen alder?

Si at det mangler noe i topplokket?

Kutte dem ut?

Eller vil du starte med å jobbe med dette nå og slippe å få det problemet i framtiden?

Jeg har lest om voldelige mennesker(i USA) som har lært å kontrollere sinnet sitt. Vet ikke om det finnes slike behandlingsopplegg her i norge.

Det er i allefall bra at dere skiller lag.

Ønsker deg alt godt i framtiden og håper for deres barn skyld at dere får skaffet profesjonell hjelp og får ordnet opp i dette!

Hei Lyon.

Jeg må først si at jeg selv heller aldri kunne levd med å bli slått av en kjæreste (spesielt ikke hvis vedkommende var mer enn dobbelt så tung). Men, jeg må si jeg reagerer litt på at du dyttet i mannen din fordi han ikke ville/kunne feire morsdagen.

Vil bare bemerke at du brukte det fysiske språk selv (først, også). Håper det var et engangstilfelle.

Håper at du ikke tar dette ille opp, og jeg mener ikke at dyttet ditt gir ham noen grunn til å slå deg.

• 3 uker senere...

Gud bedre, bra du kommer deg vekk fra han, både for din og ungenes skyld *forsiktig klem*

Vet litt om hvordan det er etter å ha levd med en som banka meg, og som har slått osv foran sønnen vår.

Hvordan går det med deg nå, har dere fått flytta fra hverandre?

Ønsker deg lykke til!

Gud bedre, bra du kommer deg vekk fra han, både for din og ungenes skyld *forsiktig klem*

Vet litt om hvordan det er etter å ha levd med en som banka meg, og som har slått osv foran sønnen vår.

Hvordan går det med deg nå, har dere fått flytta fra hverandre?

Ønsker deg lykke til!

ja, vi har fått seperasjonspapirene og han flytta for en uke siden.

det går litt opp og ned følelsesmessig, men ellers går det kjempebra..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...