Gå til innhold

Betennelse i tannkjøttet

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne på 26 år, som lenge har hatt kronisk tannkjøttbetennelse. Jeg pusser tennene nøye, bruker tanntråd, og skyller munnen med skyllevann mot tannkjøttbetennelse. Likevel blør jeg stadig i tannkjøttet, og kan plutselig kjenne blodsmak uten å ha spist noe eller pusset tennene.

Snuser daglig porsjonssnus etter å ha sluttet å røyke. Kan dette ha mye å si? Hadde likevel betennelse før jeg begynte å snuse..

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt betennelsen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129647-betennelse-i-tannkj%C3%B8ttet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Blødning fra tannkjøttet kan være et signal om du har en kronisk tannkjøttsbetennelse.

Iherdig pussing kan også få tannkjøttet til å blø, men den spontane blødningen du beskriver tyder på at du har en periodontitt, altså en kronisk betennelse.

Når god og grundig fjering av bakteriebelegg ikke hjelper synes jeg du skal søke råd hos en tannlege. Det er nok noe som tyder på at din egen innsats ikke er tilstreklig

• 1 måned senere...

Hei på deg.

Jeg vet om mange som har hatt problemer med tannkjøttet slik som deg. De har begynt å drikke noe som heter Tahitiannoni og har blitt veldig fin etterpå. Gå inn på www.tni.com/754278. der finner du også forskningsraporter på flere plager vi har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...