Gå til innhold

Å ha en elsker, uten å blande følelser inn..

Anbefalte innlegg

... det går ikke, det.

Fant jeg ut i forigårs.

Plutselig innser jeg at jeg er forelsket i han som har vært elskeren min siden april. Fant det ut når jeg trodde at han lå med en annen jente.. Han benekter det, magefølelsen min sier noe annet. Men klart jeg skal tro han når han sier det.

Han avspiste meg med et ganske kort "No problem" når jeg ba om unnskyldning.

Men hva gjør jeg nå da? Tipper han ble ganske sur for den beskyldninga.. og jeg er ganske flau. Og nå har han sikkert dratt den slutninga at jeg har følelser for han. Og jeg tror neppe han har det for meg. Og det er for mange odds mot oss.

Og nå skjønner jeg at jeg har tatt meg vann over hodet. Vi som jobber sammen og alt - fra februar blir han sjefen min.

Hjelp?

Fortsetter under...

Tror jeg ville gjort som Niels Henrik sier, og avbrutt forholdet før han også blir sjefen din.

Forklar det med at du ser at det kan bli problematisk for både han og deg. Mulig du bør utelate å ta opp dine følelser for han, for det kan da kanskje vise seg problematisk i forbindelse med sjef/ansatt forholdet senere...?

Lurer litt ...

Siden dere bare er elskere, som for meg betyr uforpliktende forhold, hvorfor konfronterte du ham med dine tanker i det hele tatt? Det er vel ett fett hvor mange andre sexpartnere man har når man bare er elskere?

Jeg hadde ikke giddet å svare på ett sånt spørsmål fra en elsker uansett, det er jo ingen annens bekymring enn min egen hvem jeg har sex med og ikke.

Det er jo ufattelig urutinert i utgangspunktet å rote seg borti en kollega og kommende sjef, og bruke han som elsker. Helt utrolig.

Det er en grunn til at man ikke bør rote seg borti venner og kollegaer på den måten der. Det blir pes, og det merker du nå.

Når du i tillegg er så til de grader urutinert at du presterer å forelske deg i fyren, og om ikke det er nok så kjører du et tredjegrads avhør om hans pulevaner, så kan man vel trygt si at du er ute på tur.

Ingen gode råd her. Det måtte isåfall bli å be deg skifte jobb og flytte til Svalbard, men du finner vel ut av det.

Det er jo ufattelig urutinert i utgangspunktet å rote seg borti en kollega og kommende sjef, og bruke han som elsker. Helt utrolig.

Det er en grunn til at man ikke bør rote seg borti venner og kollegaer på den måten der. Det blir pes, og det merker du nå.

Når du i tillegg er så til de grader urutinert at du presterer å forelske deg i fyren, og om ikke det er nok så kjører du et tredjegrads avhør om hans pulevaner, så kan man vel trygt si at du er ute på tur.

Ingen gode råd her. Det måtte isåfall bli å be deg skifte jobb og flytte til Svalbard, men du finner vel ut av det.

Hm.. For det første var vi ikke kollegaer når dette startet, og jeg var ikke klar over at vi kom til å bli det heller.For det andre kjørte jeg ikke noe "tredje gradsforhør" heller, men jeg liker ikke å bli løyet rett opp i ansiktet, det blir for dumt. Og da spurte jeg enkelt og greit om det var det jeg trodde som foregikk.

Jah, skrekkelig tåpelig av meg å bli forelska.. Siden det er noe jeg styrer HELT selv, skal jeg selvsagt ta det til etteretning.. :-)

Annonse

Lurer litt ...

Siden dere bare er elskere, som for meg betyr uforpliktende forhold, hvorfor konfronterte du ham med dine tanker i det hele tatt? Det er vel ett fett hvor mange andre sexpartnere man har når man bare er elskere?

Jeg hadde ikke giddet å svare på ett sånt spørsmål fra en elsker uansett, det er jo ingen annens bekymring enn min egen hvem jeg har sex med og ikke.

Det jeg reagerte på, var at jeg ble løyet til.. På samme måten som eksen holdt på før jeg avslørte han. Da får jeg litt noia. Jeg er temmelig tolerant, men det innebærer at jeg får vite om ting og tang. Løgner gjør meg usikker og småparanoid.

Og når han satt og løy meg rett opp i ansiktet (Ja, det er jeg 110% sikker på), så klarte jeg ikke la være å spørre..

Hm.. For det første var vi ikke kollegaer når dette startet, og jeg var ikke klar over at vi kom til å bli det heller.For det andre kjørte jeg ikke noe "tredje gradsforhør" heller, men jeg liker ikke å bli løyet rett opp i ansiktet, det blir for dumt. Og da spurte jeg enkelt og greit om det var det jeg trodde som foregikk.

Jah, skrekkelig tåpelig av meg å bli forelska.. Siden det er noe jeg styrer HELT selv, skal jeg selvsagt ta det til etteretning.. :-)

"Jah, skrekkelig tåpelig av meg å bli forelska.. Siden det er noe jeg styrer HELT selv, skal jeg selvsagt ta det til etteretning.. :-)"

Det er ikke noe man styrer helt selv, men man kan i det minste styre det til en viss grad.

Sex og forelskelse trenger ikke å være noe som hører sammen. Er du uenig med meg her kvalifiserer du ikke til å ha elskere i utgangspunktet :)

Når det gjelder tredjegradsavhøret ditt: Det er lov til å spørre, men det hele er jo litt avhenigig av hva slags deal du har med elskeren din. F.eks. har vel mange en deal om å fortelle det til den andre parten dersom man har sex med andre. Det er praktisk, ikke minst i forhold til sykdommer. Isåfall er det selvsagt greit at du spør, men du har ingen grunn til å bli sur dersom svaret du får ikke er svaret du håpet på.

"Jah, skrekkelig tåpelig av meg å bli forelska.. Siden det er noe jeg styrer HELT selv, skal jeg selvsagt ta det til etteretning.. :-)"

Det er ikke noe man styrer helt selv, men man kan i det minste styre det til en viss grad.

Sex og forelskelse trenger ikke å være noe som hører sammen. Er du uenig med meg her kvalifiserer du ikke til å ha elskere i utgangspunktet :)

Når det gjelder tredjegradsavhøret ditt: Det er lov til å spørre, men det hele er jo litt avhenigig av hva slags deal du har med elskeren din. F.eks. har vel mange en deal om å fortelle det til den andre parten dersom man har sex med andre. Det er praktisk, ikke minst i forhold til sykdommer. Isåfall er det selvsagt greit at du spør, men du har ingen grunn til å bli sur dersom svaret du får ikke er svaret du håpet på.

Det må være enkelt å leve i din verden der alt er svart-hvitt.

Man gjør det nøyaktig så vanskelig som man selv vil ha det.

Jo det har du vel i og for seg rett i, men sånn generelt gjør det seg med noen flere nyanser i livet. Det var et råd, ta imot det eller kjør på med ditt.

Annonse

Greit å si for dem som ikke har følelser/følelsesmessig avstumpet. Hatt for mye sex uten kjærlighet?

Tror ikke jeg er følelsesmessig avstumpet.

Men jeg vet å ta vare på meg sjøl, og involverer meg ikke i situasjoner hvor smellen er opplagt. Har lært av mine feil.

hva med å fortsette foholdet som før, helt til han blir sjefen din, få frynsegoder :)) og så si til alle de andre som jobber der etter en stund at sjefen har utnyttet deg hehe , bare kødder jeg.

hehehe.. :)

Skal ta det opp til vurdering.. hmmm ;)

Neida, bare kødder jeg og :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...