Gå til innhold

Tanker..

Anbefalte innlegg

Gjest God jul!

Hei

Ja, da er jeg tilbake som ufrivillig barnløs etter at denne høsten begynte så bra. Var gravid og lykkelig. En god følelse. Men ting forandrer seg så fort. Det bankende hjertet på ultralyd skulle ikke bli til noe likevel. Det er da det kommer en tid man må jobbe med seg selv. Det er så lett å falle inn i deprimerende tanker. Noen dager går alt så bra. Jeg er positiv og gleder meg til den dagen ønsket blir oppfylt. Andre dager kommer triste tanker, orker ikke høre på alt barnesnakket til kollegaer. Men nå er jeg inne i en periode hvor jeg prøver å sette pris på ting. Vi er glade i hverandre, vi har frihet til å gjøre det vi vil. Går på kino, spiser middag ute, skal ut å reise. Lader batteriene og er klar til ny omgang med forventninger. Det ordner seg nok til slutt. En stor porsjon tålmodighet, takk! Og et glass rødvin til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129945-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest linniett

Så trist at det skjedde, men likevel er du så positiv.

Det blir nok deres tur også, det får jeg håpe. Tålmodighet er nok ikke det eneste som kreves her, men masse masse mere. Har dere det så kommer det forhåpentlig også barn til dere.

Har ventet lenge og prøvd lenge - og har deilige ICSI/TESA tvillinger på 14 måneder.

Kos dere mens dere ennå er barnløse. Selv om barn beriker hverdagen helt unikt, så har dere også unike ting nå.

Riktig god jul!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129945-tanker/#findComment-794257
Del på andre sider

Så trist at det skjedde, men likevel er du så positiv.

Det blir nok deres tur også, det får jeg håpe. Tålmodighet er nok ikke det eneste som kreves her, men masse masse mere. Har dere det så kommer det forhåpentlig også barn til dere.

Har ventet lenge og prøvd lenge - og har deilige ICSI/TESA tvillinger på 14 måneder.

Kos dere mens dere ennå er barnløse. Selv om barn beriker hverdagen helt unikt, så har dere også unike ting nå.

Riktig god jul!!!

Hei linniett og -god jul

Først: så trist at det ikke ble noe av det lille frøet -god jul. Jeg hadde også en SA, men kom aldri så langt som deg. Det er trist likevel...

Til linniett: hva er TESA???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129945-tanker/#findComment-794571
Del på andre sider

Gjest linniett

Hei linniett og -god jul

Først: så trist at det ikke ble noe av det lille frøet -god jul. Jeg hadde også en SA, men kom aldri så langt som deg. Det er trist likevel...

Til linniett: hva er TESA???

Hei Filliokus.

Faktisk så har jeg visst skrevet feil, roter litt med det, men altså så heter det PESA eller TESE.

Det er operativt uttak av sædceller fra mannens bitestikkel eller testikkel. Dette brukes som i vårt tilfelle når mannen er sterilisert.

(Fant meg nemlig en "pent brukt" mann)

Dette gjøres ikke i Norge da det ikke er tillatt, men vi var i Danmark.

Jeg vet at doktor Magnus ved Rødekorsklinikken har utført sånne operasjoner i Norge før det ble vedtatt at dette ikke skulle være lov.

Er problemet for et barnløst par at sædkvaliteten er nedsatt holder det med ICSI.

Ettersom min mann ikke har hele sædledere ble cellene hentet ut v et lite snitt og deretter ble det valgt å bruke ICSI.

Lykke til videre dere!!!!!

Og riktig god jul!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129945-tanker/#findComment-794970
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...