Gjest Tiger1(Puddel?) Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Min mor ble enke for ett år siden,72 år. Hun sitter romslig i det økonomisk, men er veldig forsiktig med pengene. Hun har enebolig og lite gårdsbruk, og trenger derfor endel hjelp. Min kone er drittsur hver gang jeg hjelper henne, det har blitt slik nå at jeg har tatt meg litt betalt når jeg jobber lengre tid med noe som hage(svær rosehage,250 rosentrær),reparasjoner, osv. Men hun ringer ofte når noe trengs hjelp til og det er er nesten 8 km avstand slik at dette er tidkrevende. Jeg har i flere år bedt henne vurdere å selge og få seg noe lettere men det er det alle andre som heller kan gjøre. Hun har løsning for alle andre, men ikke seg selv. Hun elsker å sutre over alt som er galt og jeg blir deprimert av snakke med henne da det er bare negative ting alt sammen. Har sagt til henne selg(da er jeg frekk) og reis og kos deg, men i stedet blir det bare syting over plenklipp(2-3 timer hver gang),snømåking osv. Hva gjør jeg,?(jeg er eneste sønn her,bror min bor 50 mil unna) jeg hjelper gjerne min mor, men nå er alt galt enten mot mor eller mot min kone. Jeg har selv full jobb og 3 barn. Har dere noen gode råd,slitsomt å være mellom kone og mor ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129974-sytete-mor-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thetraveller Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det bli i lengden en uutholdelig situasjon for dere alle tre, om det der fortsetter. Jeg tror moren din gradvis tg lenger inn i sin hule hånd, men det bør du unngå som best du kan. At alt er negativt og hun virker sytete (og tverr?) KAN være at hun har hatt et lite hjernedrypp: Det er ofte bivirkninger av en drypp når eldre mennesker endrer adferd og blir uimottagelige for "sunn fornuft" og informasjon som de ikke er enige i (eller ting ikke blir som de hadde tenkt seg på forhånd). Det er en vanskelig situasjon det der, menn for din egen helses skyld bør du ta en skikkelig og ordentlig samtale med moren din, slik at du vet at det du har på hjertet virkelig går inn hos henne. Fortell henne at du har dine forpliktelser både hjemme og på jobb, at du trenger litt fri for å være med familie og venner, og at du tross alt bare er et menneske. Si du er redd for å bli utbrent, og ikke gjør deg selv den bjørnetjenesten at du formilder situasjonen ovenfor henne. Om du får pratet skikkelig ut med henne, får hun nok noe å tenke på i ettertid, selv om det ikke virker som om alt går inn med det samme. Håper det ordner seg, selv om hun skulle komme til å bli litt småfurten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129974-sytete-mor-trenger-hjelp/#findComment-794347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Kan du ikke engasjere en student som bor i nærheten av henne, til å gjøre de faste tingene som plenklipp og snømåking, mot en OK betaling? Så vet du at hun ikke lider noen direkte nød, og du kan gjøre mer spesielle ting som ikke haster, når det passer for deg. Hun blir sikkert ikke noe blidere av det, men du slipper å være i konstant klemme. Og kanskje hun oppfører seg litt hyggeligere mot en "fremmed" ansatt, enn mot deg. Ellers er jeg helt enig med deg i at hun burde få seg noe enklere og kose seg med salgsgevinsten. Men mange eldre har ikke den evnen lenger - de trives bedre med å "lide" og syte. Vi blir kanskje slik en gang vi også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129974-sytete-mor-trenger-hjelp/#findComment-794354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg hadde foreldre som bodde en halv times kjøretur unna meg. Da de begynte å bli syke, og jeg ante at de ville trenge mer hjelp etterhvert, sa jeg det rett ut som det var. At jeg hadde full jobb, mann og barn og eget hus. Så eneste muligheten dere har for å få hjelp av meg er å selge her og få en leilighet i nærheten av oss. En times kjøring for å gjøre noe småtteri er helt umulig i lengden for meg. Det skjønte de faktisk. Men dessverre døde de ganske fort, så vi fikk aldri prøvd det ut. Men, du MÅ sette hardt mot hardt. VIL hun ha hjelp, må hun legge forholdene til rette for det. Eller så får hun kjøpe seg hjelp av andre. Mine foreldre hadde forresten planlagt å kjøpe seg hjelp etterhvert, så de skulle slippe å belaste meg. Så de hadde nå ihvertfall gangsyn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129974-sytete-mor-trenger-hjelp/#findComment-794535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg hadde heller ikke likt at mannen min var så mye hjemme hos sin mor - ikke for å klippe gresset i timesvis, stelle flere hundre rosebusker og slike ting nei! Skal hun absolutt ha det sånn så får hun heller kjøpe seg hjelp et annet sted eller ansette en gartner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129974-sytete-mor-trenger-hjelp/#findComment-799361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.