Gå til innhold

Jeg klarer ikke føle trygghet

Anbefalte innlegg

Gjest sargentjeansco

For et par år siden opplevde jeg å bli sveket av min forlovede på en brutal måte. Hun gjorde det slutt brått og flyttet plutselig til en annen by og nektet meg å ha kontakt med henne. Dette til tross for at vi gikk i gifteplaner, og hun var veldig positiv og ivrig.

Nå har jeg en ny samboer. Før var jeg aldri sjalu eller mistenksom ovenfor min kjæreste, men nå sliter jeg med utrygghetsfølelsen. Det er en "hva om"-tanke som kverner i bakhodet og ikke vil gi slipp. For noen uker siden begynte min kjæreste å flørte med ukjente på internett, og lokket til seg menn gjennom spraydate. Jeg fikk panikk, og begynte å overvåke hva hun gjorde på nettet. Det verste var da jeg klarte å logge noen samtaler hun hadde, der hun ikke sa hun hadde kjæreste. Hun møtte en person fra nettet uten å fortelle meg det, og på samtalene etterpå sa hun heller ingenting om at hun hadde kjæreste. Det var seksuelle antydninger, hun var kåt på han, og lot han tro at han kanskje kunne få henne. Samtidig samtalet hun med ei annen jente på nettet om at hun var interessert i andre gutter hun chattet med, og sa at hun mulig kunne ha sex med dem...

Da jeg konfronterte henne med dette, ble hun voldsomt såret og skuffet over meg, og sa at hun hadde tenkt å fortelle meg at hun hadde møtt den gutten. Men han var en som hun faktisk hadde kjent fra barndommen, så det med internettaktivitetene var bare flørt og uskyldig. Samtidig løy hun til noen av de hun chattet med, fordi det var bare for moro skyld.

Nå har hun redusert aktiviteten... hun har riktignok vært åpen for meg, hun skjulte aldri at hun holdt på med spraydate og snakka med ukjente på nett, og viste meg bilder av og til. Så dette var ikke noe hemmelig... men likevel.

Sexlivet vårt er fantastisk, og blir bare bedre og bedre. Vi diskuterer å ha trekant og mer... men jeg greier likevel ikke føle meg helt trygg. Når jeg tenker rasjonelt, vet jeg hun elsker meg. Men når jeg er alene, blir jeg irrasjonell, og føler at jeg kan bli sveket igjen.

Må tilføye at da vi møttes var det ikke så lang tid etter at jeg ble sveket, og jeg slet med rus og holdt på å miste jobben. Jeg var utro mot henne en gang tidlig i forholdet, men hun tilga meg, selv om hun slet med tillit til meg. Nå har hun fått tillit til meg igjen, men nesten samtidig dukket disse problemene opp...

Nå har jeg klart å dempe meg, og sluttet å overvåke eller kontrollere henne, men hun sier hun vil oppdatere sprayprofilen sin for å gjøre seg mer interessant og tiltrekke seg flere å "leke" med...men bedyrer at hun ikke vil gjøre noe fysisk i det virkelige liv...

Er det noen som har opplevd noe slikt, og kan hjelpe meg med noen råd? Jeg vil ikke miste henne, det gjør jeg hvis jeg ikke klarer la være å kontrollere henne. Vi har det fantastisk når jeg ikke er redd...

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129981-jeg-klarer-ikke-f%C3%B8le-trygghet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Jeg skjønner godt at du er redd for å oppleve det samme som du gjorde tidligere. Jeg var sammen med en gutt for 2 år siden som sendte melding og sa han hadde funnet en annen, og derfor ikke ville ha mer kontakt med meg, Så jeg skjønner forferdilig godt at du har vanskelig for å føle deg trygg. Jeg har også slitt med det samme med min nåværende kjæreste. Men vi har snakket masse om det, og jeg har prøvd så godt jeg kan ikke å bli sjalu. Jeg tror at hvis du forteller henne hva du føler, og dere blir enige om hvor grensen går for dere begge - hva som er lov i forholdet og ikke, så slipper du engste deg så mye. Bli enige om at hun skal fortelle deg det hun gjør, at du gjerne vil vite og at du skal gjøre så godt du kan å ikke bli sjalu. Så må du ta tiden til hjelp. Det går over, men det tar tid. Det aller viktigste for at et forhold skal fungere, er å prate sammen. Lykke til :)

Clue1365380406

Herregud! Skjønner godt at du føler deg utrygg når du oppdager sånt som dette! Jeg har ikke opplevd dette selv, men kjenner flere tilfeller hvor dette har resultert i utroskap og brudd.

"Det var seksuelle antydninger, hun var kåt på han, og lot han tro at han kanskje kunne få henne. Samtidig samtalet hun med ei annen jente på nettet om at hun var interessert i andre gutter hun chattet med, og sa at hun mulig kunne ha sex med dem..."

Går det an å stole på en person som gjør noe sånt? Det ha jeg vanskelig for å tro! Det ser ut til at det er ikke er nok for henne å ha deg, hun må ha flere for å føle seg attraktiv. Dette kan fort gå over streken!

"Men han var en som hun faktisk hadde kjent fra barndommen, så det med internettaktivitetene var bare flørt og uskyldig."

Blank løgn! Du er naiv hvis du tror på det.

"Jeg var utro mot henne en gang tidlig i forholdet, men hun tilga meg, selv om hun slet med tillit til meg. Nå har hun fått tillit til meg igjen, men nesten samtidig dukket disse problemene opp..."

Spørs om det er hennes måte å hevne seg på. Gjøre deg usikker. Samtidig får hun bekreftelse på seg selv og at det er flere som venter hvis det skulle skjære seg med deg.

"hun vil oppdatere sprayprofilen sin for å gjøre seg mer interessant og tiltrekke seg flere å "leke" med...men bedyrer at hun ikke vil gjøre noe fysisk i det virkelige liv..."

Hun begynner å bli hekta på flørten. Det er vel spennende!

Likevel, er hun sammen med deg, burde du være nok for henne. Det ser ikke ut til at du er det. Kan godt hende det begynte som en hevn mot deg, men det begynner å ta av! Jeg tror IKKE du kan stole på henne!

Hadde mannen min gjort det samme, hadde det vært skilsmissegrunn for meg. Har han ikke nok med meg, får han klare seg helt uten meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...