Gå til innhold

Alternativ til P-piller

Anbefalte innlegg

Gulda1365380620

jeg har gått på p-piller i mange år, og er nå litt redd for at dette kanskje ikke er så bra for kroppen min (tilføring av hormoner). Er det noen andre som har tenkt det samme, og hvordan har dere i så tilfelle løst dette? Tenker litt i retning av spiral, lady-comp(men litt for dyrt og usikkert!). Håper det er noen som har noen tanker om dette..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129991-alternativ-til-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trives med det

På grunn av sopp og nedsatt sexlyst har jeg også lurt på å slutte på p-piller, men vet ikke hva jeg skulle velge istedet.

Venter spent på svar her.

Hei!

Du har jo p-sprøyta!

fungerer kjempe bra, jeg fikk bedre sexlyst!

Du tar sprøyta en gang hver tredje mnd!

koster heller ikke så mye!

Eller så har du jo p staven som nettop har kommet.

den opererer du inn i armen også virker den i tre år!

Man har veldig mange muligheter nå!

P-sprøyta og p staven er vel bedre en p-piller, for det er bare et hormon i stedet for to!

Gjest Blondina

Hei!

Du har jo p-sprøyta!

P-sprøyta og p staven er vel bedre en p-piller, for det er bare et hormon i stedet for to!

Med p-sprøyta, er det ikke ofte sånn at mensen blir mindre eller forsvinner etter en stund? Jeg synes det høres litt suspekt ut.

P-ring!

Det er en liten ring man putter inn i sjeden. Fungerer på samme måte som p-piller, tre uker med hormoner, en uke uten hvor man får "mensen". Men siden den sitter inni skjeden trenger den ikke like stor dose hormoner som p-pilla.

Du kan lese om den her: http://www.nuvaring.no/

Jeg har vært veldig fornøyd med p-sprøyta! Fikk større sex-lyst, mista mensen etter hvert, og behøvde bare å huske den hver 3. måned.

Hei!

Du har jo p-sprøyta!

mensen skal jo forsvinne da, det er jo uansett ikke mens, siden en ikke får eggløsning, kun "menstrasjonslignende blødninger"

men det er jo masse hormoner i p-sprøyta da, og kun det ene hormonet, så mange er skeptiske og mener det blir som å være i overgangsalderen, og at man får symptomer etter det. Det, og at man kan få uregelmessige blødninger, (blødde litt hver dag i seks måneder, blødde ikke på ett år, og hadde så skikkelig mens i seks uker...)

og så kan det jo gå ett år eller to før man kan få barn etterpå og litt sånt da... og fare for benskjørhet.

så da er nok p-ring tryggere da, og mye mindre hormoner. får du bivirkninger kan du ta den ut med en gang og slipper vente minst tre måneder før sprøyta er ute av kroppen...

og så slipper du huske på det mer en en to ganger i måneden.

Annonse

mensen skal jo forsvinne da, det er jo uansett ikke mens, siden en ikke får eggløsning, kun "menstrasjonslignende blødninger"

men det er jo masse hormoner i p-sprøyta da, og kun det ene hormonet, så mange er skeptiske og mener det blir som å være i overgangsalderen, og at man får symptomer etter det. Det, og at man kan få uregelmessige blødninger, (blødde litt hver dag i seks måneder, blødde ikke på ett år, og hadde så skikkelig mens i seks uker...)

og så kan det jo gå ett år eller to før man kan få barn etterpå og litt sånt da... og fare for benskjørhet.

så da er nok p-ring tryggere da, og mye mindre hormoner. får du bivirkninger kan du ta den ut med en gang og slipper vente minst tre måneder før sprøyta er ute av kroppen...

og så slipper du huske på det mer en en to ganger i måneden.

Hei!

Det å slippe mensen er for meg helt vidunderlig!

Hadde slike mens smerter at jeg ble sengeliggende!

Det finnes mot sprøyte mot p-sprøyta hvis bivirkninger blir for ubehagelige.

>Og da blir de borte med en gang!

Det er det alt for få som vet!

Det eneste som er negativt (for meg, jeg har lite bivirkninger) er det at det kan ta faktisk opp til to år før du kan bli gravid etterpå.

Så det blir vanskelig å planlegge hvis man skal ha barn

Men alt oppleves forskjeldig fra person til person!.

Gulda1365380620

Med p-sprøyta, er det ikke ofte sånn at mensen blir mindre eller forsvinner etter en stund? Jeg synes det høres litt suspekt ut.

Jeg satser på p-ringen , virker som det beste alternativet for meg. En av hovedgrunnene til at jeg er bekymra med tanke på p-pillene er at det kan være vanskelig å få i gang eggløsningen etter endt bruk. Derfor er også p-sprøyta det siste prevensjonsmiddelet jeg ville bruke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...