Gå til innhold

frustrert mann

Gjest frustrert mann -60 modell

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert mann -60 modell

Jeg sliter så mye med meg selv.

Her er litt av min historie,gi meg råd hvordan jeg kan komme ut av kverna,vær så snill!

Det startet så langt tilbake som da jeg var 19 år.Er

-60modell.Ble da sammen med ei jente som var litt yngre enn meg.Hadde da null erfaring med det motsatte kjønn.Det ble til at vi holdt sammen i tykt og tynt.Men nå når jeg tenker tilbake på hele vårt lange forhold som varte i 20 år,var dette helt galt.Hun var mer som en venninne enn en kjæreste.Også sexlivet var helt galt da jeg følte ingen ting for henne.Jeg hadde ikke vett til å bryte ut av forholdet.

Det ble sånn at jeg hadde endel forhold på si opp gjennom

tida,uten at jeg hadde dårlig samvittighet.Dette var jo forferdelig av meg,utro med mange andre kvinner,-også uten dårlig samvittighet!

Men i ettertid har jeg hatt endel ettertanker.Siden at jeg ikke følte noe for henne jeg levde sammen,ble det til at jeg søkte ubevisst etter "den rette".Virkelig dårlig gjort å oppføre meg sånn,syns jeg og sikkert dere.Men jeg var SÅ DUM at jeg ikke skjønte at jeg burde ha avsluttet dette forholdet for lenge siden.

For et par år siden traff jeg ei som virkelig ga livet mitt et puff.Først da skjønte jeg hva jeg holdt på med.Jeg brøt med det forrige forholdet.Eksen og jeg har bestandig hatt et kameratslig

forhold,så bruddet var ikke noe problem for noen av oss.Er fortsatt gode kamerater med henne.

Nå kommer jeg innpå hvorfor jeg er så frustret:Jeg er nå inn i det nye forhold hvor jeg virkelig elsker min nye kjæreste.Jeg kan ALDRI tenke meg å være utro mot henne fordi jeg virkelig elsker henne.Men nå kommer min egen stygge fortid som konstant utro og ødelegger meg.Det jeg selv har av egentlig vond erfaring,legger jeg over til min nye kjæreste.Jeg går å tenker på at hun er likedan som jeg har vært,pålesser mine egne handlinger over til henne.Det er jo helt sykt!JEG TROR HUN ER UTRO FORDI JEG HAR VÆRT DET SELV I MITT TIDLIGERE LIV.Jeg har problemer å komme ut av denne syke tankegangen!Men jeg vil,for jeg virkelig elsker henne og hun elsker meg.Hun vet heldigvis en del av min rare fortid.Ikke alt,for jeg vil skåne henne mot å fortelle noe som kan såre henne.Det har hun ikke fortjent.Men hvordan kommer jeg ut av min dumme fortid,sånn at jeg kan finne fred med henne jeg virkelig elsker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130322-frustrert-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest samlivsxprten

Sammen med kjæreligheten kommer ofte redselen for å miste. Tror ikke det har noe med din utro fortid å gjøre. Du har blitt sårbar fordi du plutselig opplever å elske et annet menneske. Ikke belast henne med denne redselen, sjalusi er ofte det som ødelegger et forhold.

Bestem deg for å nyte hver dag og ikke bekymre deg om morgendagen. De aller fleste bekymringer viser seg i ettertid å være grunnløse. Lev i nuet og nyt kjærligheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130322-frustrert-mann/#findComment-797210
Del på andre sider

Jeg ser to emner her du bør vurdere å ta opp med egnet fagperson:

- Å bli ferdig med tidligere forhold

- 40-årskrisen

Det første punktet: Du trekker med deg masse følelser og problemer fra ditt forrige forhold. Derfor er du ikke ferdig med dette forholdet; og burde helst ha bearbeidet dette og blitt ferdig med dette før du startet et nytt forhold.

Det andre punktet fordi din beskrivelse av ditt nye forhold høres mer ut som en hodestups forelskelse enn dyptgående kjærlighet.

Uansett - du trenger nok mye mer innsyn i egne emosjoner og reaksjoner om du har et sterkt ønske om at det nåværende forholdet skal kunne få en varig karakter - slik jeg analyserer din beskrivelse her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130322-frustrert-mann/#findComment-797243
Del på andre sider

Sammen med kjæreligheten kommer ofte redselen for å miste. Tror ikke det har noe med din utro fortid å gjøre. Du har blitt sårbar fordi du plutselig opplever å elske et annet menneske. Ikke belast henne med denne redselen, sjalusi er ofte det som ødelegger et forhold.

Bestem deg for å nyte hver dag og ikke bekymre deg om morgendagen. De aller fleste bekymringer viser seg i ettertid å være grunnløse. Lev i nuet og nyt kjærligheten.

Helt enig med deg Expert!

Livet er for kort til å prøve å hanskes med ting man ikke kan gjøre noe med alikevel.

Ønsk uroen velkommen - og trøst deg med at du også er sårbar. Det er i grunnen en deilig følelse å føle at man tross alt bare er et menneske...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130322-frustrert-mann/#findComment-797310
Del på andre sider

Gjest Flørten

Gjort er gjort.. men fy for en dårlig mann du er..

Jeg synes ikke det er riktig av deg å påstå at han er en dårlig mann. Det er faktisk ganske drøyt å si om et annet menneske.

"Var du tro mot deg selv

da du ikke bedro

den du ikke elsker?

Nei!"

Andre Bjerke

Jeg er enig med ham.

Og vi lever bare en gang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130322-frustrert-mann/#findComment-797547
Del på andre sider

Annonse

Gjest osolemjao

Jeg synes ikke det er riktig av deg å påstå at han er en dårlig mann. Det er faktisk ganske drøyt å si om et annet menneske.

"Var du tro mot deg selv

da du ikke bedro

den du ikke elsker?

Nei!"

Andre Bjerke

Jeg er enig med ham.

Og vi lever bare en gang...

Selv om man ikke elsker den andre, så bør man ha såpass med respekt at man gjør det slutt først, sånn at den andre kan basere sine avgjørelser på fakta og ikke på illusjoner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130322-frustrert-mann/#findComment-798986
Del på andre sider

Gjest frustrert mann -60

Takk til deg!

Det var dette jeg trengte for å komme meg vidre.Det er dine ord jeg tenker på når jeg skal prøve å glemme fortida!

Nå kan jeg nyte kjærligheten sammen med min kjæreste,her og nå..i nuet!

Ha en fin jul og de beste ønsker for det nye året som kommer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130322-frustrert-mann/#findComment-799307
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...