Gå til innhold

Ulv, Goliath, Sør, Grip, Morsk, Tristamento

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• Prozak

15

• SierDuDet

13

• Goliath

13

Mest aktive i denne tråden

"I muslimske land er terror, frykt, vold, undertrykking av avvikere, ikketroende og kvinner samt fattigdom og nød fremtredende. Uten unntak."

Er ikke helt enig det, og spesiellt ikke når du preseterer å legge til "uten unntak". Det er forskjell i styret av forskjellige muslimske land, men det blir en for stor diskusjon.

Ellers så er det vel like greit å si at et land som styres av Bibelen eller Koranen (eller diverse Hinduistiske skrifter, for den saks skyld) neppe kan bli særlig hyggelig. Dette fordi de store religionene er alt for unyanserte og tar alt for lite hensyn til nyansene i menneskesinnet. Det blir rett og slett unaturlig å presse et slikt restriktivt levesett på et helt folk, og tvang blir da eneste måten å gjøre det på.

Det eneste unntaket jeg kan komme på akurat nå må vel være Tibet. Men det er ikke et land vi kan sammenligne oss med.

"..................."

Hei,

Du skriver: "Det eneste unntaket jeg kan komme på akurat nå må vel være Tibet. Men det er ikke et land vi kan sammenligne oss med."

Tibet, også før kineserene, var heller ingen "dans på roser" - etter det jeg vet. Visstnok skal munkene ha styrt landet med veldig hard hånd.

Med vennlig hilsen

Gjest Flørten

Hei,

Du skriver: "Det eneste unntaket jeg kan komme på akurat nå må vel være Tibet. Men det er ikke et land vi kan sammenligne oss med."

Tibet, også før kineserene, var heller ingen "dans på roser" - etter det jeg vet. Visstnok skal munkene ha styrt landet med veldig hard hånd.

Med vennlig hilsen

Hei Sør! Skal du ikke hilse på meg i dag?

Kos

Annonse

Gjest Flørten

Jeg har det utmerket! :-) Særlig nå som jeg får poster fra deg! :)

*flere unevneligheter*

Slik logikk forstår og liker jeg!

Jeg drømte om deg i natt, Sør. Du var skikkelig hardhendt! (uanstendig smil)

Kan ikke du fortelle meg hvordan det er i Johannesburg?

Din søte lille

Slik logikk forstår og liker jeg!

Jeg drømte om deg i natt, Sør. Du var skikkelig hardhendt! (uanstendig smil)

Kan ikke du fortelle meg hvordan det er i Johannesburg?

Din søte lille

Johannesburg har sine interessante og hyggelige områder, men er hovedsakelig både voldelig og farlig, og da særlig om natten.

Leilighetskomplekset var bak 3 meter høye murer med 10000 volt på toppen, med automatisk port og bevæpnete vakter.

Ikke et sted jeg ville valgt å bo i mange år.

*flere unevneligheter*

Johannesburg har sine interessante og hyggelige områder, men er hovedsakelig både voldelig og farlig, og da særlig om natten.

Leilighetskomplekset var bak 3 meter høye murer med 10000 volt på toppen, med automatisk port og bevæpnete vakter.

*flere unevneligheter*

Desto mer uforståelig er det at det nettopp er et slik voldshelvete du ivrer for at Oslo også skal bli.

Og det er på god vei.

http://politi.oslocity.org/live.pls

Gjest Flørten

*flere unevneligheter*

Det hørtes ille ut. Hvor lenge bodde du der?

Fortell meg noe om de hyggelige og interessante områdene også.

Deilig og vått fra din

Desto mer uforståelig er det at det nettopp er et slik voldshelvete du ivrer for at Oslo også skal bli.

Og det er på god vei.

http://politi.oslocity.org/live.pls

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article.jhtml?articleID=693721

Det hørtes ille ut. Hvor lenge bodde du der?

Fortell meg noe om de hyggelige og interessante områdene også.

Deilig og vått fra din

Bodde der for noen år siden.

De interessante områdene er noen få lommer med kaféer/bruktbokhandlere/restauranter/kino, osv.

Det er ikke et sted jeg ville bosatt meg, og langt mindre dratt på ferie som turist - hele samfunnet er veldig ødelagt av apartheid, og det vil ta mange år å bygge samfunnet opp igjen til noe som minner om normalitet.

unevnelige unevneligheter

Annonse

Gjest Flørten

Bodde der for noen år siden.

De interessante områdene er noen få lommer med kaféer/bruktbokhandlere/restauranter/kino, osv.

Det er ikke et sted jeg ville bosatt meg, og langt mindre dratt på ferie som turist - hele samfunnet er veldig ødelagt av apartheid, og det vil ta mange år å bygge samfunnet opp igjen til noe som minner om normalitet.

unevnelige unevneligheter

Det hørtes ikke ut som et givende sted å være. Studerte du?

Kan du ikke fortelle litt om menneskene. Jeg kan så lite om det. (Bare litt, søte Sør...)

Hvilke andre interessante steder har du besøkt? Jeg har bare vært på ufarlige steder, jeg. Frankrike og slikt. Det virker så kjedelig i forhold.

Har du ikke skrekkelig lyst til å komme og hente meg og ta med med til et annet land?

Hvis du kjenner noe rundt munnen nå, så er det bare tungen min som glir inn mellom leppene dine. (frekt smil)

Joda, det hender. Men jaggu - der var jeg visst våken igjen, gitt. Mer enn et par timers søvn pr. natt er for feiginger :-)

"......................."

Sove kan man gjøre når man blir gammal.

(Sier jeg som sto opp 18:00 i kveld...).

Det hørtes ikke ut som et givende sted å være. Studerte du?

Kan du ikke fortelle litt om menneskene. Jeg kan så lite om det. (Bare litt, søte Sør...)

Hvilke andre interessante steder har du besøkt? Jeg har bare vært på ufarlige steder, jeg. Frankrike og slikt. Det virker så kjedelig i forhold.

Har du ikke skrekkelig lyst til å komme og hente meg og ta med med til et annet land?

Hvis du kjenner noe rundt munnen nå, så er det bare tungen min som glir inn mellom leppene dine. (frekt smil)

Hei,

Apartheid er basert på at samfunnet er splittet i flere grupper - omtrent som enkelte her ønsker det for "innvandrere" og "nordmenn". En gruppe hadde "alle" rettigheten, og den andre gruppen var underkuet.

I mange år var 90% av Sør Afrikas befolkning fratatt de mest elementære menneskerettighetene av et brutalt og hensynsløst regime - med militære og politiet i spissen. Resultatet av det er at politiet (og derved "lov og orden") ble sett på som "fienden" av de fleste.

Nå som ting er mer normale, vil det ta lang tid før tillit til politi, styresmakter osv er normale.

Det interessante med SA var at ingen av de svarte jeg traff "hatet" hvite mennesker. Tenk deg at Nigeria hadde okkupert Norge i lang tid. Så fikk nordmenn tilbake makten, men 400000 nigerianere fortsatte å bo her, og eie mesteparten av landet. Hvordan tror du det ville gått?

Jeg har også bodd i Brasil - der er det motsatt - veldig lite "oss" og "dem" fordi de fleste er blandet. Selv om det er økonomisk kriminalitet så kan det ikke sammenlignes med Sør Afrika. Det er et langt bedre sted å bo.

Flere unevneligheter,

Gjest Flørten

Hei,

Apartheid er basert på at samfunnet er splittet i flere grupper - omtrent som enkelte her ønsker det for "innvandrere" og "nordmenn". En gruppe hadde "alle" rettigheten, og den andre gruppen var underkuet.

I mange år var 90% av Sør Afrikas befolkning fratatt de mest elementære menneskerettighetene av et brutalt og hensynsløst regime - med militære og politiet i spissen. Resultatet av det er at politiet (og derved "lov og orden") ble sett på som "fienden" av de fleste.

Nå som ting er mer normale, vil det ta lang tid før tillit til politi, styresmakter osv er normale.

Det interessante med SA var at ingen av de svarte jeg traff "hatet" hvite mennesker. Tenk deg at Nigeria hadde okkupert Norge i lang tid. Så fikk nordmenn tilbake makten, men 400000 nigerianere fortsatte å bo her, og eie mesteparten av landet. Hvordan tror du det ville gått?

Jeg har også bodd i Brasil - der er det motsatt - veldig lite "oss" og "dem" fordi de fleste er blandet. Selv om det er økonomisk kriminalitet så kan det ikke sammenlignes med Sør Afrika. Det er et langt bedre sted å bo.

Flere unevneligheter,

Er Apartheid og Segregation det samme?

Det er spennende å høre deg fortelle, Sør, kan du ikke fortelle mer?

Hvor bodde du i Brasil, den rike eller fattige delen?

Rått og heftig... (Sør da, hva er det du gjør??)

ps: Tenk du glemte å svare på dette med oss og reisningen, og jeg lurer så forferdelig på det!

Nei, men jeg stoler på statistiske fakta om både dem og andre.

Fordommene er det du som sprer med din virkelighetsforvrengning.

Statistikken som viser at gruppen "menn" begår 95% av all voldelig kriminalitet.

Hva skal vi gjøre med "menn"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...