nica1 Skrevet 21. desember 2003 Skrevet 21. desember 2003 Jeg er ei jente på 23år som alltid hatt mye utflod. Må alltid bruke truseinnlegg. Skifter som regel 2 ganger om dagen. Utfloden har normal farge.Dette er veldig plagsomt. Har hatt gynokologisk undersøkelse, men det er ikke noe galt. Er det noe som helst jeg kan gjøre med dette. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. desember 2003 Skrevet 22. desember 2003 Utflod kommer fra livmorhalsens kjertler som produserer slim pga hormonpåvirkning fra kroppen. Slimet dannes for å fremme befruktning (sædcellene ledes oppover i livmoren ved hjelp av slimet), og for å fukte skjeden. Det inneholder melkesyrebakterier som hindrer andre mikrober i å slå seg ned i skjeden (derfor litt sur lukt). Det har på denne måte flere viktige funksjoner. Som med andre kjerteler i kroppen kan noen produsere mer sekret enn det som kjennes behagelig (som f.eks. ved rikelig arm- og fotsvette) og det har vi ikke mulighet for å redusere. Noen ganger kan p-pille endre, men de kan også forverre. Jeg kan altså ikke hjelpe deg, men om det kan være en trøst opplever mange kvinner det samme som du. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.