Gå til innhold

Kjære dere som har endo og har blitt gravide

Anbefalte innlegg

...jeg lurer veldig på en ting i den forbindelse og dette er om dere merket noe til de vanlige "murringene"(evt smerter) i livmor/underliv da dere ble gravide??? Eller går dette straks vekk?? Er jo mye hormoner i sving ved en (påbegynnende) graviditet og endo påvirkes jo i stor grad av østrogener etc, så vidt jeg har fått med meg. Har litt endo selv, men nok til at det er "murringer" halve syklusen og i tillegg sterke menssmerter.

Hadde vært kjempefint om noen kunne svare! :o)

Fortsetter under...

Jeg har endo og adenomyose (endo i selve livmorveggen). Jeg var mye bedre under tvillingsvangerskapet enn jeg når jeg ikke var gravid, men hadde faktisk endel endo-smerter OGSÅ under svangerskapet.

èn lege på riksen holdt med meg i at dette er riktig, smertene forsvinner ikke helt selv om man er gravid. Ørten andre leger mente at dette bare var sprøyt, at endosmerter ALLTID går bort så fort man blir gravid, og at den ofte forsvinner igjen etter svangerskapet også. Jeg VET jeg hadde endosmerter og måtte bruke sterke medisiner mot dette under hele svangerskapet, etter fødselen ble endoen mye værre enn den var før jeg ble gravid....

Jeg har hatt endo. Fikk et barn etter ivf og ca 1 år senere ble jeg spontant gravid. Den siste gangen ante jeg ikke at jeg kunne være gravid og gikk og ventet på mensen.

For min del merket jeg ingen forskjell på at det var en graviditet eller om mensen var i anmarsj på et så tidlig tidspunkt.

hilsen en tidligere bruker av forum

Jeg har endo og adenomyose (endo i selve livmorveggen). Jeg var mye bedre under tvillingsvangerskapet enn jeg når jeg ikke var gravid, men hadde faktisk endel endo-smerter OGSÅ under svangerskapet.

èn lege på riksen holdt med meg i at dette er riktig, smertene forsvinner ikke helt selv om man er gravid. Ørten andre leger mente at dette bare var sprøyt, at endosmerter ALLTID går bort så fort man blir gravid, og at den ofte forsvinner igjen etter svangerskapet også. Jeg VET jeg hadde endosmerter og måtte bruke sterke medisiner mot dette under hele svangerskapet, etter fødselen ble endoen mye værre enn den var før jeg ble gravid....

Takk for svar begge to! Tolker det slik at en faktisk kan ha litt murringer og smerter av endoen tidlig i svangerskapet eller under graviditeten. Godt å høre at en kan lykkes med å oppnå graviditet med endo!! Og i tillegg oppnå spontan graviditet i etterkant! Det legene sier stemmer nok ikke alltid skjønner jeg jo siden de nokså konsekvent sier at endoen blir bedre etter oppnådd graviditet! Leitt å høre om for din del Aurora.Ønsker deg forøvrig lykke til med prøvinga! Og fortsatt god jul til dere begge!!:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...