Gjest Ikke nick i dag Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Kort fortalt: Jeg datet ei jente på 20 i en måned. Alt gikk bra, inntil jeg gikk litt fort fram (tok på henne uten at hun likte det). Jeg tok ikke hintet, og det skjærte seg. Hun ville bare være venner. Vi har hatt endel kontakt siden. Jeg har som regel sendt meldinger for å vise at jeg bryr meg og ikke bare er ute etter sex. Jeg har som regel sendt først, men hun har alltid stilt spørsmål tilbake og vært veldig hyggelig. Jeg har spurt henne om vi skal møtes et par ganger, men da har hun rodd litt unna. Etterhvert snudde ting seg litt, hun har sendt melding først et par ganger, og spurt om vi skulle møtes. Jeg tenkte at jeg kanskje fikk en ny sjanse, så nylig var vi ute på byen sammen. Det gikk utrolig dårlig... Jeg hadde egentlig planer om at bare hun og jeg skulle gå ut og spise eller noe, men siden hun inviterte på vorspiel så klarte jeg ikke si nei. Når jeg møtte henne nå så var ting egentlig helt motsatt av når vi datet. Hun virket egentlig interessert. Hun klemte meg når vi møttes. Hun var frampå og flørtete. Hun flørtet med alle, men mest med meg. For meg ville hun leie og holde i armen et par ganger. Vanligvis er hun litt reservert. Jeg hadde på forhånd tenkt å ta det litt rolig å la henne ta initiativet, så jeg gjorde ikke så mye når hun tok på meg el flørtet. Selv om hun flørtet litt, så holdt hun også litt igjen. Et par ganger når jeg prøvde å prate med henne, så virket hun ikke så interessert i å prate. Noen ganger sørget hun for at hun ikke havnet ved siden av meg i sofaen. Med andre ord, hun flørtet tidvis, men holdt igjen hvis jeg prøvde å gjøre noe. Etterhvert ble ting mye verre, for hun har tydeligvis møtt en annen for et par uker siden. Hun ble ganske full etterhvert. Og jeg tror hun fikk melding av han den kvelden, for plutselig var hun vekke. Jeg spurte venninna og hun sa hun skulle møte en fyr. Slik endte kvelden. Hun endte opp på dansegulvet med en annen fyr. Da gikk jeg bare. Dette var et par dager siden, og jeg har ikke hørt noe fra henne. Det jeg tenker etter dette er at hun liker meg, men har mistet respekten siden hun kunne trampe sånn på meg. Det virket som hun følte seg som en dronning den kvelden, hun hadde jo to gutter etter seg. Det jeg lurer på er to ting: Kunne jeg gjort noe annerledes, eller hadde det skjært seg allikevel? Hva bør jeg gjøre framover? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det er aldri godt å si hva som er det rette å gjøre, siden vi alle er forskjellige og reagerer på forskjellige måter. Men det rådet jeg vil gi deg er at du bør holde henne på "armlengs avstand" - slik du gjorde en tid. Tar hun kontakt med deg så oppretthold gjerne kontakten, men på en svært nøytral og "nesten avvisende" måte. Gjør hun noe du ikke setter helt pris på, så trekk deg unna umiddelbart. Bli den som er vanskelig å få, og bruk tid og krefter på andre. Hvis hun virkelig er interessert i deg, så la det bli henne som må "jage" deg - lenge. Men først og fremst for din egen skyld - skyv henne i bakgrunnen, og bruk tid, krefter og interesser på andre enn henne. Det vil uansett hvordan det går være det beste du kan gjøre mot deg selv. For hun virker ikke som en som vet hva hun vil. Og da skal du ikke la deg selv være en hun kan "bruke" når hun føler for det...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mange muligheter Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg ser mange muligheter ut fra det du forteller: En nærgående mann uten antenner kan oppleves som ganske ille, men avviser man for direkte kan man få rykte som prippen. Et følelsesladet og vanskelig område! Hun kan altså være forbannet etter å ha følt seg krenket - og vil ta igjen ved å såre dine følelser med vilje. Eller hun kan ha ventet seg at du, etter litt avstand en stund, skulle ha oppsøkt henne i en ny, sensitiv versjon , og blitt skuffet over at du ikke gjorde det. Eller hun kan ha vært litt i tvil, opplevd den siste flørten som uskyldig, kanskje prøvd å omgås begge på litt avstand for å finne ut hvem av dere hun likte best. Hun kan ha bestemt seg akkurat den kvelden du forteller om. Eller så er hun ung og dum og tankeløs og tenker lite på deg og dine følelser. En annen gang tror jeg jeg ville snakket mer, spurt mer direkte hva hun ønsket, sagt mer direkte hva jeg selv ønsket, og inngått avtaler om avstand og nærhet hvis det falt naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke nick i dag Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg ser mange muligheter ut fra det du forteller: En nærgående mann uten antenner kan oppleves som ganske ille, men avviser man for direkte kan man få rykte som prippen. Et følelsesladet og vanskelig område! Hun kan altså være forbannet etter å ha følt seg krenket - og vil ta igjen ved å såre dine følelser med vilje. Eller hun kan ha ventet seg at du, etter litt avstand en stund, skulle ha oppsøkt henne i en ny, sensitiv versjon , og blitt skuffet over at du ikke gjorde det. Eller hun kan ha vært litt i tvil, opplevd den siste flørten som uskyldig, kanskje prøvd å omgås begge på litt avstand for å finne ut hvem av dere hun likte best. Hun kan ha bestemt seg akkurat den kvelden du forteller om. Eller så er hun ung og dum og tankeløs og tenker lite på deg og dine følelser. En annen gang tror jeg jeg ville snakket mer, spurt mer direkte hva hun ønsket, sagt mer direkte hva jeg selv ønsket, og inngått avtaler om avstand og nærhet hvis det falt naturlig. Jeg opplever at de gangene jeg har vært ute på byen med henne så har hun forandret seg. Fra å være forsiktig og snill, blir hun mer trassen og vanskelig. Dette skjedde også denne gangen. Hun skulle bestemme alt og ikke gå med på mine forslag. Det virket også som om hun demonstrativt flørtet med andre gutter i mitt åsyn, og det at hun stakk av med en annen i mitt åsyn er jo også litt uvanlig? Venninner av henne har sagt at hun har litt dårlige erfaringer med gutter. Kan dette ha noe å si? Det faktum at det var hun som tok på meg denne gangen, og ikke omvendt, må jo tyde på at jeg klarte å holde meg i skinnet? Av andre ting som har hendt kan jeg nevne at *hun var veldig kjapp med å gi meg en god klem når vi møttes. *Hun har også virket som ei snill jente tidligere. *Hun ble også ganske full. *Det virker på meg som om hun er opptatt av å ha kontroll. Bør jeg heller bruke tiden på andre jenter framover, og heller spille kostbar hvis hun tar kontakt? Eller synes du jeg skal ta den praten vi aldri fikk tatt, og høre hva hun vil osv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hun virker litt umoden. Jeg tror ikke hun vet helt hva hun vil, og hun er jo ung. Kanskje du bare skal vente og se om hun tar kontakt med deg, spill litt kostbar. Det må jo være slitsomt for deg å forholde seg til et slikt menneske. Da er det bedre å trekke seg litt bort for en stund, og la henne finne ut selv hva hun vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke nick i dag Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg ser mange muligheter ut fra det du forteller: En nærgående mann uten antenner kan oppleves som ganske ille, men avviser man for direkte kan man få rykte som prippen. Et følelsesladet og vanskelig område! Hun kan altså være forbannet etter å ha følt seg krenket - og vil ta igjen ved å såre dine følelser med vilje. Eller hun kan ha ventet seg at du, etter litt avstand en stund, skulle ha oppsøkt henne i en ny, sensitiv versjon , og blitt skuffet over at du ikke gjorde det. Eller hun kan ha vært litt i tvil, opplevd den siste flørten som uskyldig, kanskje prøvd å omgås begge på litt avstand for å finne ut hvem av dere hun likte best. Hun kan ha bestemt seg akkurat den kvelden du forteller om. Eller så er hun ung og dum og tankeløs og tenker lite på deg og dine følelser. En annen gang tror jeg jeg ville snakket mer, spurt mer direkte hva hun ønsket, sagt mer direkte hva jeg selv ønsket, og inngått avtaler om avstand og nærhet hvis det falt naturlig. Bare for å legge til noe. Det slo meg det hun kanskje hadde en hensikt bak det hun gjorde (flørtingen med andre, opptre vanskelig osv). At det var en slags lek eller en test. Hva er så hensikten? Og hvordan er spillereglene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke nick i dag Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hun virker litt umoden. Jeg tror ikke hun vet helt hva hun vil, og hun er jo ung. Kanskje du bare skal vente og se om hun tar kontakt med deg, spill litt kostbar. Det må jo være slitsomt for deg å forholde seg til et slikt menneske. Da er det bedre å trekke seg litt bort for en stund, og la henne finne ut selv hva hun vil. Det er bare det at nærmest alle jenter jeg støter på viser seg å være umodne og usikre. Denne jenta virket så moden, voksen og skikkelig i starten. Det var derfor jeg ba henne med ut, for jeg trenger ei jente som vet hva hun vil. Fatter ikke åssen hun plutselig kan være så barnslig.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnen20 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg opplever at de gangene jeg har vært ute på byen med henne så har hun forandret seg. Fra å være forsiktig og snill, blir hun mer trassen og vanskelig. Dette skjedde også denne gangen. Hun skulle bestemme alt og ikke gå med på mine forslag. Det virket også som om hun demonstrativt flørtet med andre gutter i mitt åsyn, og det at hun stakk av med en annen i mitt åsyn er jo også litt uvanlig? Venninner av henne har sagt at hun har litt dårlige erfaringer med gutter. Kan dette ha noe å si? Det faktum at det var hun som tok på meg denne gangen, og ikke omvendt, må jo tyde på at jeg klarte å holde meg i skinnet? Av andre ting som har hendt kan jeg nevne at *hun var veldig kjapp med å gi meg en god klem når vi møttes. *Hun har også virket som ei snill jente tidligere. *Hun ble også ganske full. *Det virker på meg som om hun er opptatt av å ha kontroll. Bør jeg heller bruke tiden på andre jenter framover, og heller spille kostbar hvis hun tar kontakt? Eller synes du jeg skal ta den praten vi aldri fikk tatt, og høre hva hun vil osv? Vanskelig å si om du kunne gjort noe annerledes. Men du har ihvertfall vist at du er interessert! Er hun interessert, så tar hun kontakt. Hvis hun tenker mye på deg og begynner å savne deg så vil hun til slutt ta kontakt. Liker hun deg bare som en venn eller en flørt, så glemmer hun deg nok ganske fort, og tar ikke mer kontakt. Men ta ikke mer kontakt, samme hvor mye det frister!! Vent og se. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mange muligheter Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg opplever at de gangene jeg har vært ute på byen med henne så har hun forandret seg. Fra å være forsiktig og snill, blir hun mer trassen og vanskelig. Dette skjedde også denne gangen. Hun skulle bestemme alt og ikke gå med på mine forslag. Det virket også som om hun demonstrativt flørtet med andre gutter i mitt åsyn, og det at hun stakk av med en annen i mitt åsyn er jo også litt uvanlig? Venninner av henne har sagt at hun har litt dårlige erfaringer med gutter. Kan dette ha noe å si? Det faktum at det var hun som tok på meg denne gangen, og ikke omvendt, må jo tyde på at jeg klarte å holde meg i skinnet? Av andre ting som har hendt kan jeg nevne at *hun var veldig kjapp med å gi meg en god klem når vi møttes. *Hun har også virket som ei snill jente tidligere. *Hun ble også ganske full. *Det virker på meg som om hun er opptatt av å ha kontroll. Bør jeg heller bruke tiden på andre jenter framover, og heller spille kostbar hvis hun tar kontakt? Eller synes du jeg skal ta den praten vi aldri fikk tatt, og høre hva hun vil osv? Det er lenge siden jeg var 20, så jeg er kanskje ikke den rette å spørre. Men sett fra min alder er det slik: I mann-kvinne spillet er det et utall av ulike motiver og spilleregler ute og går. Det mest nærliggende, å få seg en partner som en kan ha det fint sammen med, er slett ikke alltid hovedmotivet for alle. Ha draget på mange og på de mest attraktive, nedlegge de største jakttrofeene, more seg med selve spillet, flørte uskyldig, sex for en kveld, fordeler på andre områder, you name it. Med litt erfaring får man raskt magefølelse på hva folk er ute etter og hvilke regler de går etter. Der jeg har ferdes ble motivene mer seriøse utover i 20-årene. Som 20-åringer drev folk en del mer med prøving og feiling, rett og slett læring av koder, bli kjent med seg selv. Det viktigste er å finne ut hva man selv er ute etter. Og så lære å peile seg ut de med samme motiv og la de andre gå. Er du ute etter de seriøse og gidder ikke alt det andre styret - da hadde jeg gått etter: Hyggelig, vennlig, men ikke påtrengende. Etter hvert økende grad av initiativ. Hvis du synes motparten stadig er uforståelig, ta det opp på en grei, men direkte måte. Eller let etter noen mindre gåtefulle. Hvis du synes hun spiller spill eller tester et eller annet, og du ikke liker spill, da ville jeg rett og slett ha sagt: tester du meg må? hva mener du med dette? hva er det egentlig du ønsker av meg nå? Ønsker du å være med på spillet, er vel taktikken å være tvetydig, være et snev av oppvartende og samtidig gåtefull, unnvikende/kostbar. De som er morsomst å spille med da, er de som holder ut spillet en stund, uten å kreve forklaringer på dobbeltheten. For noen er jo slike spill uskyldige, en måte å bli kjent med folk under en spennende (romantisk?) og uforpliktende fasade. Det fins mange bunnseriøse damer som liker slike uskyldige spill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-799775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke nick i dag Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Vanskelig å si om du kunne gjort noe annerledes. Men du har ihvertfall vist at du er interessert! Er hun interessert, så tar hun kontakt. Hvis hun tenker mye på deg og begynner å savne deg så vil hun til slutt ta kontakt. Liker hun deg bare som en venn eller en flørt, så glemmer hun deg nok ganske fort, og tar ikke mer kontakt. Men ta ikke mer kontakt, samme hvor mye det frister!! Vent og se. Hei kvinnen20. Du skrev at hvis hun tar kontakt igjen så er hun interessert. Saken er at nå har hun tatt kontakt igjen. Men jeg blir jo litt skeptisk, for hun ville møte meg på byen igjen. Og da fryktet jeg at det skulle bli samme opplegg som sist. Derfor sa jeg at jeg hadde andre planer. Men du tror hun er interessert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130549-kunne-jeg-gjort-noe-annerledes/#findComment-810580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.