Gå til innhold

Initiativ til sex - Når kommer likestillingen?

Anbefalte innlegg

Gjest KeiserAugustus

Fra tid til annen ser jeg på diverse nettsider om Seksualitet, at kvinner er så fortvilet over at det iblant forventes at de tar initiativet til sex. De finner det helt uhørt at ikke dette ikke alltid skal være mannens ansvar.

De siste 30-40 årene, har likestillingen i Norge gjort store framskritt, framskritt som kvinner har drevet fram, og som de er veldig tilfreds med.

Hvorfor gjelder ikke dette også når det gjelder initiativ til sex? Kan det være at kjønnene fra naturen kanskje ikke er så like som man vil ha det til??

Fortsetter under...

Gjest Marilyn Monroe

Selv om vi har formell likestilling, behøver ikke det bety at vi har reell likestilling på alle områder. Gutter og jenter oppdras forskjellig. Det tar lang tid å forandre gamle kjønnsrollemønstre.

Og det er jo ganske behagelig å bare vente på at mannen tar initiativ, sant. Da slipper man jo å ta sjansen på å bli avvist selv.

Gjest scallmann

Selv om vi har formell likestilling, behøver ikke det bety at vi har reell likestilling på alle områder. Gutter og jenter oppdras forskjellig. Det tar lang tid å forandre gamle kjønnsrollemønstre.

Og det er jo ganske behagelig å bare vente på at mannen tar initiativ, sant. Da slipper man jo å ta sjansen på å bli avvist selv.

Dere kvinner er ikke lenger attraktive nok til at menn skal "selvtenne" på dere, derfor kreves det noe mere initiativ fra deres side.

Dere fører en håpløs kamp i konkurranse med den gode runken. Jeg er redd dere har tapt allerede.

Gjest Marilyn Monroe

Dere kvinner er ikke lenger attraktive nok til at menn skal "selvtenne" på dere, derfor kreves det noe mere initiativ fra deres side.

Dere fører en håpløs kamp i konkurranse med den gode runken. Jeg er redd dere har tapt allerede.

Jeg har ikke tapt ihvertfall. Typen min er kåt på meg rett som det er :-)

Og han tar initiativ til sex hele tiden, så ofte at jeg nesten aldri rekker å gjøre det selv.

Annonse

Gjest sier litt

Sier litt om de ev. damenene du har hatt!!

Det var derfor Gud skapte agurken.

utifra innleggene kvinner pleier å skrive her, så tror jeg nok det blir mer og mer vanlig at kvinnene selv tar initiativ.

men at vi fortsatt er litt late og bedagelige, og at mannen fortsatt ikke klager for mye over at han tar mest initiativ, det er nok mye mulig. for det er jo ganske behagelig å bare få og få...

men jeg tror det kommer seg, gradvis... hvis vi gidder, og mennene gidder si ifra... kan jo være de er redde fra at om de nevner dette, så blir det ikke noe i det hele tatt?

Gjest zeinfeld

utifra innleggene kvinner pleier å skrive her, så tror jeg nok det blir mer og mer vanlig at kvinnene selv tar initiativ.

men at vi fortsatt er litt late og bedagelige, og at mannen fortsatt ikke klager for mye over at han tar mest initiativ, det er nok mye mulig. for det er jo ganske behagelig å bare få og få...

men jeg tror det kommer seg, gradvis... hvis vi gidder, og mennene gidder si ifra... kan jo være de er redde fra at om de nevner dette, så blir det ikke noe i det hele tatt?

"få og få"...

...du pleier vel "å få" selv om du selv tar initiativet, eller...???

Gjest Greta Garbo

Med andre ord: kvinner er i bunn og grunn litt kyniske?

"få og få"...

jeg mener at mange er redd for at om de snakker for mye om sex, "klager", forteller hva de liker og ikke liker og hvor ofte de vil ha sex og at den andre skal ta sånn og sånn initiativ, så er de redd det ikke blir noe sex i det hele tatt...

men jeg mener, at dette går seg til en stund etter slike samtaler, at du må leve med et par samleier der du tenker at hun kanskje bare gjør slik fordi du ba om det, og så går ting tilbake til det normale, bare at man har samtalen i bakhodet... og på sikt, et bedre sexliv...

Annonse

"få og få"...

angående å få og få... så tenker jeg vel litt på å få det gratis, for om du ikke gjør noe annet enn å ta imot, så er det jo temmelig lettvint for jenta sant...

men egentlig er jo den beste måten å få sex på, å ta initiativet til det når man har lyst på det! ganske opphissende å være den som tenner den andre også, og ikke bare vente på at den andre skal tenne.

I faste og etablerte forhold tror jeg det er vanlig at kvinner tar initiativet, men i "erobringsfasen" er det tegn som kan tyde på at vi beveger oss vekk fra likestilling og tilbake til forhistoriske tilstander. Det forventes at gutta skal presse på, mens jentene skal knipe igjen og holde seg dydige lengst mulig.

Hun må for all del ikke "gi etter" på første daten, for da kan han miste respekten for henne osv.

Babette synes dette spillet er noe stort tull.

Jeg har ikke tapt ihvertfall. Typen min er kåt på meg rett som det er :-)

Og han tar initiativ til sex hele tiden, så ofte at jeg nesten aldri rekker å gjøre det selv.

De jentene jeg har vært sammen med har oftere tatt initiativ til sex enn jeg. Synes jenter generelt sett er veldig opptatt av sex, men det er jo en mulighet for at det er jeg som tiltrekker meg en viss type kvinner...?

I faste og etablerte forhold tror jeg det er vanlig at kvinner tar initiativet, men i "erobringsfasen" er det tegn som kan tyde på at vi beveger oss vekk fra likestilling og tilbake til forhistoriske tilstander. Det forventes at gutta skal presse på, mens jentene skal knipe igjen og holde seg dydige lengst mulig.

Hun må for all del ikke "gi etter" på første daten, for da kan han miste respekten for henne osv.

Babette synes dette spillet er noe stort tull.

Har du alltid sex på første daten?

;-)

Gjest KeiserAugustus

Jeg er dame og tar da like mye initiativ til sex som kjærsten.

Du har nok bare vært uheldig med damene dine, evt så har de ikke hatt lyst på deg...

Idiotisk svar, med tanke på at jeg skrev følgende:

"Fra tid til annen ser jeg på diverse nettsider om Seksualitet, at kvinner er så fortvilet over at det iblant forventes at de tar initiativet til sex"

Hvordan klarer du å vri dette til å gjelde MEG personlig? Et utslag av dårlig folkeskikk, kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...