Gjest Intetleft Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hei Da jeg var tenåring overasket jeg kjæresten med en annen gutt. Hun gråt av anger, men jeg klarte ikke å fortsette som før. Det resulterte i det verste - hun tok sitt eget liv noe som også ødela mitt. I fjor vår møtte jeg igjen ei jente som jeg har blitt så glad i. Vi har vært sammen i snart et år, men nå er jeg i samme situasjon igjen. Oppdaget at hun hadde hatt sex med en annen mann og vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Har latt følelser kontrollere så nå er jeg til og med redd for meg selv og egne handlinger. Det kom brått og uventet og jeg kan ikke se hvordan det kan være min feil. Jeg la igjen et brev hvor jeg kort og greit sa at jeg visste og syntes jeg fortjente å høre hele sannheten. Fikk i dag en e-post og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre av meg. Klarte ikke presset og har nå reist langt bort for å klare hodet. Betyr en gang utro alltid utro? Finnes det jenter man kan stole på når alt kommer til alt? Vi vet alle at gutter kan være lette å lure - mine erfaringer er at jenter enda lettere gjør slike ting. Er seriøs og trenger sårt råd om jeg skal flykte igjen eller ikke. Ved at vi begge bor langt fra Norge tar jeg sjansen på å klippe inn litt av brevet. Jeg trenger sårt råd og hjelp rettet mot hva jeg kan gjøre. Har andre vært i lignende situasjon tidligere? Har på mange måter angret på den avgjørelsen jeg tok i tenårene - men kan man noengang oppnå tilitt når situasjonen er slik? Er ikke tilitt forholdsvis viktig? ---------- ....I will write you within the next days a real letter and please don't stop communication with me... ……I looked at him to remind him of his girlfriend and asked what she is doing, but without success and I told him that I have a boyfriend. For hours later, he kissed me, and I tried to convince him not to continue but without success. I was not very drunk, I knew what I was doing but I don’t know how it happened and really don’t why he wanted me, if he had planed it before, when he planed it, why he was doing it.…. To sum up, we had sex. I think you don’t want to hear details. I can only tell you that I didn’t plan it all and I have never thought that he could be interested in me, but it happened….. I really like you, I like being with you, I like having sex with you, I like your advice, I like your strengthens (mental and physical), I have never been in a long term relationship with someone like you, but I am, what I am and that means, when an attractive man is interested in me, than I can only say no to a certain point, but I am not so strong to say, no, no, no. To be honest, I wouldn’t have a problem, if you have sex with another woman, because sex is sex and love is something else. You can have sex with nearly everybody, but a relation, you can’t. Trust me I am still very confused what, when, why it happened on Saturday. I don’t know. Please give me a sign that you are OK... ----- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubia Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hei du. Ja, dette var en trist begynnelse på julen. Jeg skjønner at det som skjedde med din tidligere kjæreste sitter som en brodd i hjertet ditt den dag i dag. Men du må for all del ikke klandre deg selv, det er ikke din skyld. Folk som tar livet sitt gjør det gjerne av andre grunner også...det er gjerne ting som føles alvorlig galt for dem. Det må jo det for at man skal ønske å ende livet sitt. Sviket du følte vil nok være med deg som en ballast videre i livet...men det positive er at det ofte gjør oss til bedre mennesker...erfaringer, positive som negative lærer oss å se ting på andre måter, åpne oss for ting og tankemåter...vi blir mer modne helt enkelt. At du har måttet få erfare ennå ei utro kjæreste er synd...leste det hun hadde skrevet. Hun sier hun ikke vet hvorfor det hendte, om han hadde planlagt dette ol. Men hun er ikke uten skyld, hun visste hva hun gjorde og hun ser ikke ut til å mene at elskhov hører bare par til. Hun virker veldig åpen på denne måten, men det burde du ha fått vite slik at du kunne tatt stilling til om det var det slags forhold du kunne tenke deg. Jeg vil anbefale deg å ikke ta henne tilbake, du virker som en enkvinnesmann og da kan det nok hende hun vil komme til å såre deg flere ganger. Nei, kjære deg...det finnes jenter der ute som er trofaste, det er mange av oss, det lover jeg. Du har desverre vært veldig uheldig. Gjør hva du føler for nå, stikk av, gjem deg...hva enn som får deg til å føle deg bedre. Men det er synd hun/dette skal få ødelegge julen for deg. Har du ikke familie å dra til ? Venner el. som er glade i deg ? Akkurat nå synes verden horribel, vet det, men livet går videre og du vil igjen blir forelsket og få det bra, det vet du. Hun vet ikke hva hun snakker om tenker du kanskje nå...joda, har hatt utro kjærester selv, et ødelagt forhold med barn osv. osv. Vi er laget slik at de fleste av oss holder ut, slik vil det være også for deg. Ta vare på deg selv nå, pusl om deg selv og de andre du holder av. God jul tross alt, og lykke til i 2004. Hilsen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-800387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniper1365380612 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Først og fremst vil jeg si at du må ha hatt en utrolig vanskelig tid etter det som skjedde i tenårene. Jeg skjønner veldig godt at det sitter i hjerteroten fremdeles. Jeg velger å snakke mer om det du opplever nå, siden det er det du spør om. Selv har jeg hatt en utro kjæreste og har fått mange erfaringer som jeg har tatt med meg videre. Den første tiden var selvfølgelig tung, og jeg brukte lang tid før jeg åpnet meg såpass til at jeg var klar for et nytt forhold. Da møtte jeg ei jente som jeg vet vil alltid være trofast. Hun var søt og vakker, og selv om det var flere gutter enn jeg som likte henne, takket hun høflig nei. Det var to helt forskjellige personligheter, og jeg kjenner igjen flere av trekkene til min tidligere utro kjæreste i delene av brevet du har fått. Jeg har fått det inntrykket at dette ikke er siste gang hun vil være utro. Det sier hun jo egentlig selv ved å si at sex er greit med nesten alle, og slik jeg oppfatter det, også når man er i et forhold. Det er altfor lettvint å si at sex er sex og at det er noe man deler med flere. Prøv å sett følelsene dine for henne litt på is, og kom deg videre. Alle har forskjellige måter å komme over tunge opplevelser og gjør det som passer best for deg. Ikke grav deg ned i jorden, besøk venner eller kanskje aller best: besøk din familie. Det hjalp i hvertfall meg når jeg ble såret av min tidligere kjæreste. Jeg kan garantere deg at det er mange jenter som er trofaste, og du fortjener absolutt å møte en av de. Lykke til, og jeg har troen på at du vil bli lykkelig i fremtiden. Det har jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-800409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Intetleft Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hei du. Ja, dette var en trist begynnelse på julen. Jeg skjønner at det som skjedde med din tidligere kjæreste sitter som en brodd i hjertet ditt den dag i dag. Men du må for all del ikke klandre deg selv, det er ikke din skyld. Folk som tar livet sitt gjør det gjerne av andre grunner også...det er gjerne ting som føles alvorlig galt for dem. Det må jo det for at man skal ønske å ende livet sitt. Sviket du følte vil nok være med deg som en ballast videre i livet...men det positive er at det ofte gjør oss til bedre mennesker...erfaringer, positive som negative lærer oss å se ting på andre måter, åpne oss for ting og tankemåter...vi blir mer modne helt enkelt. At du har måttet få erfare ennå ei utro kjæreste er synd...leste det hun hadde skrevet. Hun sier hun ikke vet hvorfor det hendte, om han hadde planlagt dette ol. Men hun er ikke uten skyld, hun visste hva hun gjorde og hun ser ikke ut til å mene at elskhov hører bare par til. Hun virker veldig åpen på denne måten, men det burde du ha fått vite slik at du kunne tatt stilling til om det var det slags forhold du kunne tenke deg. Jeg vil anbefale deg å ikke ta henne tilbake, du virker som en enkvinnesmann og da kan det nok hende hun vil komme til å såre deg flere ganger. Nei, kjære deg...det finnes jenter der ute som er trofaste, det er mange av oss, det lover jeg. Du har desverre vært veldig uheldig. Gjør hva du føler for nå, stikk av, gjem deg...hva enn som får deg til å føle deg bedre. Men det er synd hun/dette skal få ødelegge julen for deg. Har du ikke familie å dra til ? Venner el. som er glade i deg ? Akkurat nå synes verden horribel, vet det, men livet går videre og du vil igjen blir forelsket og få det bra, det vet du. Hun vet ikke hva hun snakker om tenker du kanskje nå...joda, har hatt utro kjærester selv, et ødelagt forhold med barn osv. osv. Vi er laget slik at de fleste av oss holder ut, slik vil det være også for deg. Ta vare på deg selv nå, pusl om deg selv og de andre du holder av. God jul tross alt, og lykke til i 2004. Hilsen... Takk for svar både sniper og Rubia. Som nevnt bor jeg i utlandet, tusenvis av kilometer fra hjem, familie og venner. Har noen kamerater, men det er ikke alle gutter man kan snakke om slike ting med. Vi er store, tøffe og barske - og våre svakheter og nederlag gjemmer vi om vi kan. Julen blir nok ikke av de beste - for jeg er fortsatt skrekkelig glad i denne jenta. Samtidig tror jeg ikke jeg kan leve med henne så lenge vårt syn på sex er så vidt forskjellig. Det er skremmende at man får mindre tro på jenter, trofasthet og forhold jo eldre og mer erfaren en blir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-800481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hun hørtes ikke god ut. Hun har vel sex med andre for å styrke selvbildet. Bedre lykke neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-800641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kurt Kubein Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hei du. Ja, dette var en trist begynnelse på julen. Jeg skjønner at det som skjedde med din tidligere kjæreste sitter som en brodd i hjertet ditt den dag i dag. Men du må for all del ikke klandre deg selv, det er ikke din skyld. Folk som tar livet sitt gjør det gjerne av andre grunner også...det er gjerne ting som føles alvorlig galt for dem. Det må jo det for at man skal ønske å ende livet sitt. Sviket du følte vil nok være med deg som en ballast videre i livet...men det positive er at det ofte gjør oss til bedre mennesker...erfaringer, positive som negative lærer oss å se ting på andre måter, åpne oss for ting og tankemåter...vi blir mer modne helt enkelt. At du har måttet få erfare ennå ei utro kjæreste er synd...leste det hun hadde skrevet. Hun sier hun ikke vet hvorfor det hendte, om han hadde planlagt dette ol. Men hun er ikke uten skyld, hun visste hva hun gjorde og hun ser ikke ut til å mene at elskhov hører bare par til. Hun virker veldig åpen på denne måten, men det burde du ha fått vite slik at du kunne tatt stilling til om det var det slags forhold du kunne tenke deg. Jeg vil anbefale deg å ikke ta henne tilbake, du virker som en enkvinnesmann og da kan det nok hende hun vil komme til å såre deg flere ganger. Nei, kjære deg...det finnes jenter der ute som er trofaste, det er mange av oss, det lover jeg. Du har desverre vært veldig uheldig. Gjør hva du føler for nå, stikk av, gjem deg...hva enn som får deg til å føle deg bedre. Men det er synd hun/dette skal få ødelegge julen for deg. Har du ikke familie å dra til ? Venner el. som er glade i deg ? Akkurat nå synes verden horribel, vet det, men livet går videre og du vil igjen blir forelsket og få det bra, det vet du. Hun vet ikke hva hun snakker om tenker du kanskje nå...joda, har hatt utro kjærester selv, et ødelagt forhold med barn osv. osv. Vi er laget slik at de fleste av oss holder ut, slik vil det være også for deg. Ta vare på deg selv nå, pusl om deg selv og de andre du holder av. God jul tross alt, og lykke til i 2004. Hilsen... Jeg tar av meg hatten for dette innlegget. Flott svart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-800899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Riksklysa Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Helt ærlig vil jeg tørre å påstå at du har vært maks uheldig med dine valg av kvinner, i alle fall disse to du her beskriver... Måten hun forklarer seg på gjør at jeg synes meget synd på deg akkurat nå, du kunne ikke fått en værre start på høytiden, ja strengt tatt slutten på 2003...Hun legger frem ting som om dette var helt naturlig, ja så lenge man spurte nok antall ganger, ja da gidder mann ikke si nei til slutt, da legger vi oss ned, jo takk skal du ha... Kan være enig med henne i at sex er sex, forhold, ja det er noe annet, men forutsetningen for å gå til sex med en annen enn sin kjære burde vel være at man har snakket om det og man er enig at forløpet? Nei, jeg synes du skal la denne jenta, få det er vel det hun er, være...Ikke bruk mer tid på henne, bruk tid på deg selv og de du har kjære, ta heller en telefon til en slektning eller person du vet sitter alene og som du ikke snakker så ofte med...Livet er for kort til at man skal bruke tid på bebreide seg selv for andres feil... Lykke til og så ønsker jeg deg et forrykende 2004 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-801034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Uff, for en grusom situasjon! Synes utrolig synd på deg som skulle oppleve at kjæresten tok sitt eget liv, og jeg håper du vet at det ikke var din skyld. Enda værre blir det såklart når du opplever det samme en gang til, og alt blir rippet opp igjen. Men du kan ikke være sammen med ei jente kun fordi du er redd hun ikke skal klare å leve uten deg. Og nå skal jeg være ærlig med deg, denne kjæresten din som du er sammen med nå og tok på fersken. Utifra klippet fra brevet hennes må jeg si at jeg får inntrykk av at hun ikke elsker deg. Hun sier hun er for svak til å klare å motstå en annen kjekk manns flørting og tilnærmelser. Kanskje har hun dårlig selvtillitt, og kanskje trenger hun denne bekreftelsen. Men om hun virkelig elsket deg og om det virkelig var dere to, at hun så en fremtid med deg, så skulle det vært bekreftelse nok for henne. Joda, det er artig å flørte litt og føle at man fortsatt har draget. Og et kyss kan det hende jeg kunnet ha forsvart, man kan kysse noen uten at de kysser tilbake også. Men når hun har hatt sex med ham, så klarer jeg ikke skjønne at hun elsker deg. Jeg vet ikke hvordan forholdet deres har vært. Om du har sett tegn til dette før? Har dere planlagt en fremtid sammen, snakket om hus og barn? Har hun tatt forholdet like seriøst som deg? Jeg føler nok at du må bryte med henne. Det blir litt feil å kun maile og skrive brev, det er mulig det er avstanden deres som gjør det, men det kan være dere bør få pratet ut, for din del, før dere bryter helt. Håper du kommer deg gjennom dette, og at du møter ei jente du elsker, og som elsker og respekterer deg tilbake, og som ikke trenger annen bekreftelse på hvor fantastisk hun er, enn at hun er jenta di! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-801079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dette var nå min mening Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Trist at du opplevde at kjæresten din har vært utro mot deg - og har opplevd det før også....Det er vondt. Av det jeg kan forstå av brevet som er sakset inn, er at hun ikke tar det så alvorlig å ha sex med en annen enn den hun er sammen med. Hun kan ikke love at det ikke skal skje igjen. Det er heller ikke noe problem for henne om du har sex med en annen enn henne.... Hmmmm.... Jeg hadde ikke klart å fortsette et forhold til en som sa rett ut til meg at utroskap kan skje igjen.... og at det ikke er noen anger med i bildet. Det virker nemlig ikke som hun angrer på det hun gjorde. Hun har riktignok sagt nei i begynnelsen, og ikke planlagt noe. Men - hun har jo gjort det, og sier at det kan skje igjen. Spørsmålet er om du virkelig vil være sammen med en som du vet har slike holdninger?? Du spør "en gang utro - alltid utro"? Noen er utro gjentatte ganger, andre en gang og aldri mer. Jeg har selv opplevd utroskap -første gang for mange år siden og nå sist for noen måneder siden. Første gang dumpet jeg typen på hodet rett ut. Godt var det! Vet positivt at han har vært utro mot flere damer etter han var sammen med meg - han er typen som visstnok ikke "klarer" å si nei - og som vet å benytte seg av de tilbud han får uavhengig om han er sammen med noen eller ei. Han jeg var forlovet med for noen år siden var utro mot meg, og gjorde det slutt for å bli sammen med den nye damen sin. Vet at han ikke har vært utro mot henne, og nå har de vært gift i mange år. Han er en trofast type - jeg var bare ikke riktig "stoppested" for ham. Den siste seansen med utroskap har vært litt lik det du har skrevet, men likevel forskjellig. Han planla heller ingen affære med en annen, men ble betatt av henne som tydelig ville ha ham. Da affæren ble avslørt, angret han veldig på det han hadde gjort. Han mener selv at han ikke er av typen en gang utro - alltid utro. Håper ikke det heller. Jeg er veldig glad i ham og ønsker å fortsatt være sammen med ham. Vi har barn sammen også, så det har også noe å si. Jeg er like glad i ham som før utroskapen. Bare ikke like naiv og tillitsfull. Tror ikke at du vil føle deg trygg nok på den jenta du har vært sammen med med hensyn til om det kan skje igjen. Hun har jo sagt rett ut at hun ikke kan love det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-804748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niels Henrik Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hun kommer til å være utro mot deg i framtiden også, hun sier selv at hun ikke klarer å si nei hvis en kjekk mann prøver seg på henne. Du må spørre deg selv om du er interessert i å leve i et "åpent" forhold, som tydeligvis er det hun ønsker seg. Det vil si at både du og hun har lov til å ha noen "på si". Hvis du ikke ønsker dette, kan du like gjerne dumpe henne. Jeg ville valgt det sistnevnte. Angående hun som tok selvmord, så var nok ikke dette din feil, og ingenting du bør klandre deg selv for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130640-hvorfor/#findComment-804793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.