Gå til innhold

Anbefalte innlegg

GOd jul til alle her inne!

Er det en god jul for dere? Jeg må si at jeg gleder meg stort over å se julens gleder i mine små nevøers øyne, men jeg kjenner at det stikker ekstra godt i hjerte.Smerten er større i år enn noen andre år. Det er tøft å være barnløs i julen.

Det er rart men jeg føler meg så forandret siden siste jul. Det er som jeg er blitt et nytt forandret menneske. Den fokusen jeg har nå er mye dypere enn før og jeg bryr meg ikke lengre om bagateller. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bry meg så lite om julegavene i år som jeg gjorde. Men det er slik med meg at det er bare en ting jeg ønsker meg og det er et barn, ikke noe duker eller skåler eller smykker kan ersatte den lengselen jeg sitter inne med.

Noen andre som føler det samme?

Det er lett å bli deppa i en slik sammenheng og jeg må ta meg selv hardt i nakken av og tilfor ikke å bli helt på tuppa. Enkelte dager er nemlig så tunge at jeg ikke forstår vitsen med livet om ikke vi skal kunne få barn.

Ønsker dere en forsatt fin romjul og plei kjærligheten godt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130788-en-jul-som-ikke-alle-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! Og god jul til deg også!

Kjenner meg sååå igjen i det du skriver, og har i grunnen heller aldri følt det slik som jeg nå gjør! Gleder meg jo over de små til venner og familie, men savner sårt en liten bebis jeg og...og da reklamen til FUB (..fjerne egenandel på prøverørsbefruktning) dukka opp på tv mens jeg satt der sammen med familien fikk jeg nesten tårer i øynene!Kjente oss så igjen! (Håper mange så den og kan forstå....)

Selv om dette ikke er en frivillig situasjon akkurat, gjelder det ikke å gi opp og forsøke å ha andre fokus i livet også. Tror innerst inne at en eller annen gang vil vi lykkes, kan ikke annet. I mellomtiden priser jeg meg bare over at jeg tross alt er frisk på andre måter og har funnet kjærligheten i mitt liv som jeg aldri ville vært foruten! Ikke alle er så heldige heller,tross alt.

Tror personlig jeg er litt fokusert fordi vi nå har disse to forsøkene bak oss og vet vi bare har ett igjen..men spørs om vi ikke prøver en gang til om vi ikke skulle lykkes denne gangen heller ...om vi har råd eller ei! Når en leser om alle som lykkes på forsøk nr 4,5,6 og 7 ....kan en jo ikke gi opp så fort. Dessuten begynner jo den biologiske klokka å tikke da jeg har rundet 35 allerede...selv om det egentlig ikke skulle være noen alder. Føler meg jo så ung tross alt.

Har nå like før jul meldt meg på til tredje IVF forsøket og tenker da starte spraying i slutten av februar og er satt opp på innsetting i mars. I mellomtiden får en jo bare prøve i vei på den naturlige måten..:!

Nå går vi snart inn i et nytt år med nye muligheter...kan hende neste jul sitter vi begge med hver vår baby på fanget eller i magen!!!

Ønsker deg lykke,lykke til! :o)

Klem fra meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...