Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 19 som aldri har hatt dame, aldri vært i nærheten (jeg har ikke en gang kysset noen).

Har jo snakket med (les: klaget til) mange om dette, og alle har kommet med det samme tanketomme vrøvlet: bare vent, det kommer noen, osv...

Så, som dere kanskje skjønner og forstår, så var jeg inntil nylig ganske desperat. Men plutselig en dag tenkte jeg: hvorfor det? Og ga helt opp. Nå gir jeg totalt blaffen og forsøker ikke engang...

(Jeg er ganske nedfor om dagene, og lurer på om jeg er deprimert)

Er det noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13082-gitt-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var også ukysset fram til jeg begynte å studere som 19-20 åring. Hjemme hadde jeg låst meg fast i samme situasjon, med de samme menneskene. Som student på et nytt sted traff jeg en masse nye mennesker hele tiden, og ettersom det ikke var noen som kjente meg fra før av, kunne jeg begynne med blanke ark. Hadde mye gøy i studietida, men de forholdene jeg innledet gikk skeis med en gang. Det tok mange år før jeg fant kjærligheta, men da den kom, så kom den - BIG TIME!

Jeg skal ikke love deg at det ordner seg av seg selv, for selv om det ofte gjør det, så er ikke det noen selvfølge, men 19 år er alt for ungt for å gi opp. Det er nå ditt voksne liv begynner. Det rådet jeg vil gi deg, er at du forsøker å aktivere deg mest mulig i miljøer hvor du treffer nye mennesker. Vær på utkikk etter kurs eller arrangemanger. Ikke vær redd for å prøve noe nytt (salsakurs?). Ikke gå dit med innstillingen at du kommer til å treffe ei dame, men heller ikke vær redd for å bli kjent med de du treffer (både gutter og jenter). Dersom du skulle treffe ei jente du er interessert i, så er det viktig at du våger å forsøke og gjøre noe med det. Det er ikke sikkert du lykkes, men det er jo bare et komplimang for jenta om du uttrykker at du er interessert i henne. Avvisning er dessverre noe vi gutter må lære å tåle, ettersom jentene nesten aldri tar initiativet selv (eller?). Mange avvisninger kan tære på selvtilliten, men IKKE GI OPP!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13082-gitt-opp/#findComment-63973
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg syns ikke du skal gi opp.Muligvis er du deprimert, men kan du ikke finne en sosial situasjon hor du treffer på jenter.

Forsøk da å innlede en samtale, snakk om ting som interesserer deg, vis interesse for henne, så vil du oppdage at det kan oppstå gjensidig spenning.

Men du må også ha toleranse for avvisning. Det er noe alle opplever, bortsett fra de aller vakreste unge mennene som kvinner legger seg helt flate for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13082-gitt-opp/#findComment-64192
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...