Gjest Turkeyman Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hei! Skal ha middagsselskap til 10-14 personer og har tenkt på kalkun. Men isteden for å kjøpe en hel kalkun så har jeg tenke å kjøpe kalkunbryst/fillet. Problemet er at jeg ikke aner hvor mye man må beregne pr person?! Har også tenkte å servere poteter, grønnsaker og waldorfsalat. Kan noen kokkekyndige hjelpe meg?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130837-kalkunbrystfillet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakel Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 For en kalkun med skrog beregner man seg en halv kilo pr. person - jeg hadde derfor tenkt en 2-300 gr pr. person i fileter. WALDORFSALAT: 1 boks kremfløte - piskes blandes med 1 pose majones - smakes til med sukker og presset sitron. Tilsett 2 røde epler i biter, 3-4 stenger med stangselleri i biter, - 3 ringer ananans fra boks i biter, - røde halve druer uten steiner og hakkede hvalnøtter. NAM Så var det sausen: I og med at du ikke har noe innvoller etc. du kan lage kraft av _ så kok opp en liter med hønsebuljong sammen med en løk i biter og en gulrot, - la det koke en god stund og sil den. Tilsett så ca .3-4 ss hvetemel utrørt i litt kaldt vann. Rør og kok et kvarters tid, - tilsett så salt, pepper og fløte - rør og smak - og ha til slutt i litt Negro sukkerkulør om den blir blass og lys. Jeg har aldri tilberedt kalkunfileter - men du kan jo binde på dem noen baconstrimler - og smøre over med maragarin, -salt og pepper og steke de i ovnen. Pass på å hell over smør underveis - så blir ikke kalkunen tørr. Tja, -du kan også spandere litt "stuffing" ved siden av i en brødform - jeg lager alltif stuffing av en 1/2 kilo vanlig kjøttdeig blandet med hakket løk, eple og svisker, salt og pepper - legg noen smørklatter oppå og stek den samtidig med kalkunen. - Mulignes sett den inn før - legg folie over så den ikke blir tørr. *FANKEN SÅ SULTEN JEG BLE NÅ DA!* Håper jeg var til litt hjelp! = 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130837-kalkunbrystfillet/#findComment-801726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 For en kalkun med skrog beregner man seg en halv kilo pr. person - jeg hadde derfor tenkt en 2-300 gr pr. person i fileter. WALDORFSALAT: 1 boks kremfløte - piskes blandes med 1 pose majones - smakes til med sukker og presset sitron. Tilsett 2 røde epler i biter, 3-4 stenger med stangselleri i biter, - 3 ringer ananans fra boks i biter, - røde halve druer uten steiner og hakkede hvalnøtter. NAM Så var det sausen: I og med at du ikke har noe innvoller etc. du kan lage kraft av _ så kok opp en liter med hønsebuljong sammen med en løk i biter og en gulrot, - la det koke en god stund og sil den. Tilsett så ca .3-4 ss hvetemel utrørt i litt kaldt vann. Rør og kok et kvarters tid, - tilsett så salt, pepper og fløte - rør og smak - og ha til slutt i litt Negro sukkerkulør om den blir blass og lys. Jeg har aldri tilberedt kalkunfileter - men du kan jo binde på dem noen baconstrimler - og smøre over med maragarin, -salt og pepper og steke de i ovnen. Pass på å hell over smør underveis - så blir ikke kalkunen tørr. Tja, -du kan også spandere litt "stuffing" ved siden av i en brødform - jeg lager alltif stuffing av en 1/2 kilo vanlig kjøttdeig blandet med hakket løk, eple og svisker, salt og pepper - legg noen smørklatter oppå og stek den samtidig med kalkunen. - Mulignes sett den inn før - legg folie over så den ikke blir tørr. *FANKEN SÅ SULTEN JEG BLE NÅ DA!* Håper jeg var til litt hjelp! = Ble sannelig sulten jeg også Vil bare legge til (for Turkeyman) at valnøttene haes i rett før servering. De setter farge. Salaten ellers kan godt lages dagen før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130837-kalkunbrystfillet/#findComment-801874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Beregn ca. 200 gr. rent kjøtt pr. person. Du kan nøye deg med å kjøpe ca. 2 kg kalkunfileter, siden du skal ha så mye tilbehør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/130837-kalkunbrystfillet/#findComment-801947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.