Gå til innhold

Noen som har erfaring med ICSI i "naturlig syklus"?

Anbefalte innlegg

Gjest tvilende kevaho

Hei!

Vi har 2 førsøk bak oss uten hell 1 IVF & ! ICSI.

Legen fortalte på siste forsøk at vi kanskje burde prøve ICSI i vanlig/naturlig syklus neste gang?

Noen med erfaringer på det området? Skal da tydeligvis vær e sånnat man gjør forøsket på det egget som kroppen selv velger ut og som da vil være det beste....?

Trenger opplysninger.....

Fortsetter under...

Hei på deg!

Vi hadde 2 forsøk i naturlig syklus. Dessverre kom jeg aldri til innsetting av egg ved disse forsøkene.

Jeg likte forsøkene veldig godt siden man slipper både nesespray og sprøytene, og alt går så mye raskere.

Problemet er bare at man ikke alltid klarer å få ut egg, eller ferdig modne egg. Man må ta ut eggene før kroppen selv utløser eggløsning, og her sitter den største utfordringen. Man må ikke ta ut eggene for tidlig og heller ikke for sent.

Hos oss var det nok slik at egget ble tatt ut for tidlig i begge forsøk. Det resultere i at de ikke ble befruktet, eller bedre sagt, det skjedde ingen celldeling etter befruktningen.

Kommer man så langt som til egginnsetting, er sjansen for å bli gravid faktisk noe større enn ved vanlige forsøk. Men å komme så langt er vanskeligere enn ved vanlige forsøk.

Det er greit å prøve synes jeg.

Du får ha lykke til!

Mvh

Hei på deg!

Vi hadde 2 forsøk i naturlig syklus. Dessverre kom jeg aldri til innsetting av egg ved disse forsøkene.

Jeg likte forsøkene veldig godt siden man slipper både nesespray og sprøytene, og alt går så mye raskere.

Problemet er bare at man ikke alltid klarer å få ut egg, eller ferdig modne egg. Man må ta ut eggene før kroppen selv utløser eggløsning, og her sitter den største utfordringen. Man må ikke ta ut eggene for tidlig og heller ikke for sent.

Hos oss var det nok slik at egget ble tatt ut for tidlig i begge forsøk. Det resultere i at de ikke ble befruktet, eller bedre sagt, det skjedde ingen celldeling etter befruktningen.

Kommer man så langt som til egginnsetting, er sjansen for å bli gravid faktisk noe større enn ved vanlige forsøk. Men å komme så langt er vanskeligere enn ved vanlige forsøk.

Det er greit å prøve synes jeg.

Du får ha lykke til!

Mvh

Tusen takk for svar!

Da vet jeg litt mer..........skal tenke på saken og diskutere det hjemme og med gyn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...