Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvem har egentlig ansvar for å betale p-pillene? Er det slik at gutten betaler for kondomer, og jenta p-piller? Eller settes dette på fellesbudsjettet?

For det er vel litt urettferdig at jenta skal betale for prevensjonen OG huske bruke den til riktig tid?

Kanskje prevensjonen ikke skulle vært på fellesbudsjett heller, kanskje det er mest rettferdig at mannen betaler? Og at kvinnen betaler eventuelle kondomer?

Det er jo faktisk ganske dyrt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131079-p-piller-p%C3%A5-fellesbudsjett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette var nå min mening

Det er vel rimelig å forvente at det som er til felles hygge og nytte belastes fellesbudsjettet? Det være seg p-piller, kondomer, medisiner til fellesbruk, medisiner til barn, utgifter til legebesøk etc.... Slik gjør i alle fall vi det. Vi har mest delt økonomi og noe separat.

Det som er separat er klær og frisør + sminke og dill som jeg har lyst på, og klær, frisør og tekniske duppeditter for hans del. Det andre er felles.

Direkte dyrt er vel en overdrivelse. Bruker yasmin selv, litt dyrere enn eldre varianten, men selv den koster under en hundrelapp i måneden. Det klarer jeg å betale selv uten surmuling.

Bruker en kun kondomer, som faktisk er alt for dyrt etter min smak, så kan en diskutere om å dele på gledesinnkjøpene.

Annonse

sniper1365380612

De synes jeg du skal betale selv. Aner ikke hva p-piller koster siden det ikke har vært noe tema for oss, men noen nevnte noe rundt en hundrelapp, og fellesbudsjettet blir sjelden så jevnt at det står på hundrelappen. Tenker du klarer å snike inn et par sko på samboerens kort på en handletur så da har du jo piller for en lang tid fremover... ;)

Annonse

Med en så enorm pris som 2 kroner om dagen, skulle det bare mangle om det ikke gikk på fellesregnskapet!!!

Et annet alternativ er at en fordeler utgiftene relativt etter hvor mange orgasmer den enkelte har oppnådd per måned.

Det ville vært rett og rimelig ja.

Hva med en skikkelig multi da? De kan være vanskelig å holde tellinga på.

Hvis jeg ikke husker veldig feil koster vel p-piller ca. 30 kr. i måneden... Ingen svimlende sum, synes jeg ihvertfall...

Ser ikke helt problemet, jeg??

Jeg tenker egentlig litt generelt, p-ring koster over hundre i måneden, pluss legebesøk for å få ny resept... p-sprøyte koster også nesten hundre i måneden, om du regner med prisen for å få en sykepleier til å sette den, og de nyeste p-pillene er også dyre...

er vel egentlig ikke prisen, men prinsippet. hvorfor skal kvinnen både betale og måtte bruke dette hver dag, når det er for begges skyld? det er jo ikke sånn at han synes kondomer er et like greit alternativ alltid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...