Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenker egentlig litt generelt, p-ring koster over hundre i måneden, pluss legebesøk for å få ny resept... p-sprøyte koster også nesten hundre i måneden, om du regner med prisen for å få en sykepleier til å sette den, og de nyeste p-pillene er også dyre...

er vel egentlig ikke prisen, men prinsippet. hvorfor skal kvinnen både betale og måtte bruke dette hver dag, når det er for begges skyld? det er jo ikke sånn at han synes kondomer er et like greit alternativ alltid?

Det bør selvfølgelig være på felles-budsjettet, men et par som har dette som et problem har ikke mye annet å tenke på. Pengebruken er vel aldri fordelt nøyaktig uansett, det blir vel alltid litt sånn jeg betaler nå så betaler du en annen dag?

Jeg tror dette løser seg _generelt sett_ veldig greit hos alle par, så jeg tror ikke det er en reell problemstilling hos andre enn de som tydeligvis har MYE større problemer enn dette (i både forholdet og økonomien).

Fortsetter under...

Det bør selvfølgelig være på felles-budsjettet, men et par som har dette som et problem har ikke mye annet å tenke på. Pengebruken er vel aldri fordelt nøyaktig uansett, det blir vel alltid litt sånn jeg betaler nå så betaler du en annen dag?

Jeg tror dette løser seg _generelt sett_ veldig greit hos alle par, så jeg tror ikke det er en reell problemstilling hos andre enn de som tydeligvis har MYE større problemer enn dette (i både forholdet og økonomien).

Som sagt, ønsket mer en prinsippiell diskusjon, enn en diskusjon om økonomi mellom partnere...

Som sagt, ønsket mer en prinsippiell diskusjon, enn en diskusjon om økonomi mellom partnere...

Vel, prinsippielt så bør vel prevensjon være en ting man besørger i felleskap. Særlig så lenge man er enige om at man skal ha sex, og enige om at man ikke ønsker barn.

Hvis - rent hypotetisk, da vi har fire barn - jeg ikke ønsket barn, og gubben ville ha, så ville jeg ikke forlangt at han skulle være med på å betale p-pillene... Hvis du forstår forskjellen :)

Gjest Marilyn Monroe

Jeg synes ikke det er urettferdig at jenta skal betale for prevensjonen OG huske å bruke den til rett tid.

Jeg er veldig glad for at jeg er jente, og at det er jenter som har ansvar for slikt. Hvis det var menn som hadde ansvar for slikt, kunne jeg jo risikere at typen sa at han gikk på pillen, men så viste det seg at han ikke gjorde det allikevel. Og så gjorde han meg gravid med vilje, og så ble jeg "nødt" til å gifte meg med ham, og så satt jeg i saksa til evig tid.

Nei, det er jammen bra det bare er vi jenter som har full kontroll, og kan gjøre slike ondskapsfulle ting.

Hvis p-piller koster 30 kroner i måneden, er det bare småpenger i forhold til hva et barn koster i måneden.

Jeg betaler mine p-piller (og medfølgende legebesøk selv), og det kunne ikke falle meg inn å be samboeren min betale for dem. Nå er ikke 30 kr mnd akkurat en ruinerende sum. Den første tiden da vi brukte kondomer tror jeg faktisk samboeren min betalte de helt selv. Jeg ser egentlig ikke helt problemet. Hvorfor må hver minste lille ting gå på fellesbudsjettet? Hadde prevensjonen kostet et par tusen i året eller mer hadde kanskje saken stilt seg annerledes, men for noen hundrelapper synes jeg faktisk det virker litt smålig å skulle krevet det igjen av partneren.

Jeg betaler mine p-piller (og medfølgende legebesøk selv), og det kunne ikke falle meg inn å be samboeren min betale for dem. Nå er ikke 30 kr mnd akkurat en ruinerende sum. Den første tiden da vi brukte kondomer tror jeg faktisk samboeren min betalte de helt selv. Jeg ser egentlig ikke helt problemet. Hvorfor må hver minste lille ting gå på fellesbudsjettet? Hadde prevensjonen kostet et par tusen i året eller mer hadde kanskje saken stilt seg annerledes, men for noen hundrelapper synes jeg faktisk det virker litt smålig å skulle krevet det igjen av partneren.

P-ring koster som sagt fort 1200, og det gjelder mange andre prevansjoner også. Du er heldig som har den rimligste. Og dette er mer en diskusjon om prinsippet, enn småpenger og økonomi i et forhold.

Annonse

Gjest Persille

Pillene mine betaler jeg stort sett selv, må jeg ha nye rett før lønn eller sambo drar på apoteket fordi det passer sånn, betaler han. På samme måte som alt annet vi kjøper.

Den som har penger betaler. spiller det noen rolle hvem som betaler da? Det går jo i samme potten til slutt likevel...

Om du må bruke 1200 på prevansjon, og han må kjøpe middag i to uker, så blir det samme sluttsummen som om du hadde kjøpt maten og han prevansjonen...

Pillene mine betaler jeg stort sett selv, må jeg ha nye rett før lønn eller sambo drar på apoteket fordi det passer sånn, betaler han. På samme måte som alt annet vi kjøper.

Den som har penger betaler. spiller det noen rolle hvem som betaler da? Det går jo i samme potten til slutt likevel...

Om du må bruke 1200 på prevansjon, og han må kjøpe middag i to uker, så blir det samme sluttsummen som om du hadde kjøpt maten og han prevansjonen...

Om du kjøper piller og han middag til tilsvarende sum, så går det jo plutselig på fellesbudsjettet da! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...