Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut hormonspiralen for åtte dager siden. Begynte å blø etter to dager, kraftig, men vanlig.Deretter avtok blødningen i et døgns tid, for så å komme tilbake enda kraftigere, med mye koagulert blod. Er dette vanlig, jeg går jo fra lite blødning i over to år til kraftig veldig raskt. Hvor lenge kan dette vare og hva kan være årsaken hvis det er noe galt?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Livmorslimhinnen påvirkes av hormonspiralen på en spesiell måte så det blir mindre blødning eller blødningen stopper helt opp. Når denne påvirkningen forsvinner ved fjerning av spiralen, avstøtes slimhinnen og det kan gi ekstra blødning, så kommer menstruasjonen til å bli som før du fikk hormonspiral. Kan det være en forventet menstruasjon som viste seg som den kraftige siste blødning hos deg? Jeg vil tro at blødningen stopper i løpet av en uke. Hvis den fortsetter og du evt får smerter bør du søke lege, men ellers kan du se det an.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...