Gå til innhold

DIN erfaring med METFORMIN?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på

Den trenger jeg.

Jeg har PCOS, jeg har endometriose, jeg har nettopp født et velskapt barn ved hjelp av IVF, og hadde svangerskapsdiabetes og skal i morgen til kontroll hos gynekolog.

Jeg er overvektig, har "skjeggvekst" og tenker da på å forslå for legen å bruke dette preparatet for å gjøre noe med noe.

Lurer så på hva din grunn til å bruke det er, hva din erfaring er osv...

Hjertelig tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131569-din-erfaring-med-metformin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må først innrømme at jeg bare har gått på metformin i ca 2 1/2 mnd. Men jeg ser tydelig at den hjelper på søthungeren min. Jeg har ikke gått opp en eneste kilo i julen og det er jeg stolt av. Ellers så merker jeg at den minsker apetitten min også noe som jeg aldri trodde den ville gjøre fordi jeg ikke spiser så mye...

Legene ville at jeg skulle prøve metformin for tre grunner :

- få min egen syklus

- få bedre kvalitet på eggene

- gå ned i vekt

Jeg har hatt et mislykket ivf forsøk og 1 mislykket inseminasjon. Jeg holder på med mitt 2 ivf forsøk nå og er veldig spent på om metforminen vil hjelpe meg.

Jeg har også problemer med svarte hår og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med dem. Siden jeg var 15år har jeg nappet dem, og jeg tror det er det som gjør at det er mange av dem i dag.

Jeg ser bare at laser er eneste utvei, men det er så dyrt og jeg tror ikke jeg vil få det dekket noen sted, eller? ( noen som vet ? )

Tilslutt må jeg nevne at jeg har i liten grad PCOS.

Hvis jeg blir gravid nå, så tror jeg at jeg vil forsette med metforminen, hvis det lar seg gjøre.

Flott at du har klart å bli gravid, det gleder å høre at det er mulig.

thuva1365380402

Jeg må først innrømme at jeg bare har gått på metformin i ca 2 1/2 mnd. Men jeg ser tydelig at den hjelper på søthungeren min. Jeg har ikke gått opp en eneste kilo i julen og det er jeg stolt av. Ellers så merker jeg at den minsker apetitten min også noe som jeg aldri trodde den ville gjøre fordi jeg ikke spiser så mye...

Legene ville at jeg skulle prøve metformin for tre grunner :

- få min egen syklus

- få bedre kvalitet på eggene

- gå ned i vekt

Jeg har hatt et mislykket ivf forsøk og 1 mislykket inseminasjon. Jeg holder på med mitt 2 ivf forsøk nå og er veldig spent på om metforminen vil hjelpe meg.

Jeg har også problemer med svarte hår og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med dem. Siden jeg var 15år har jeg nappet dem, og jeg tror det er det som gjør at det er mange av dem i dag.

Jeg ser bare at laser er eneste utvei, men det er så dyrt og jeg tror ikke jeg vil få det dekket noen sted, eller? ( noen som vet ? )

Tilslutt må jeg nevne at jeg har i liten grad PCOS.

Hvis jeg blir gravid nå, så tror jeg at jeg vil forsette med metforminen, hvis det lar seg gjøre.

Flott at du har klart å bli gravid, det gleder å høre at det er mulig.

Når det gjelder svarte hår i ansiktet, er det mulig å bruke elektrolyse hos en hudpleier. Dette kan du få dekket litt av gjennom trygdekontoret. Jeg hadde masse svarte hår i ansiktet, og nå er jeg ganske fin. Laser er jo veldig dyrt, men det tar kortere tid å bli kvitt hårene med laser enn med elektrolyse. Men det lønner seg å være tålmodig.

Lykke til.

Jeg merket ingen forandring på hårveksten når jeg brukte Metformin, men jeg spiste muligens litt mindre. Gikk ikke så mye ned i vekt men jeg ble plutselig gravid! (Dessverre hadde jeg en missed abortion i uke 9 men likevel... nå vet jeg at jeg KAN bli gravid i alle fall!)

• 2 uker senere...
fru1365380462

Jeg har brukt metformin nå i 2 år, og har ikke hatt mer nytte enn att søtsuget er mindre, men ingen vektnedgang ol. Har også PCOS og er kraftig sjegg vekst, som jeg får laserbehandling for i ansikte betaler bare en liten egenandel og etter bare to behandlinger er jeg blitt myr bedre, slipper å bruke høvelen hver dag, nå er det kansje 3 ganger i uken. legen sa att behandlingen er 8 ganger og så 1 gang i året.for å holde det ved liket.

Annonse

Gjest DET lurer jeg på også

Jeg har brukt metformin nå i 2 år, og har ikke hatt mer nytte enn att søtsuget er mindre, men ingen vektnedgang ol. Har også PCOS og er kraftig sjegg vekst, som jeg får laserbehandling for i ansikte betaler bare en liten egenandel og etter bare to behandlinger er jeg blitt myr bedre, slipper å bruke høvelen hver dag, nå er det kansje 3 ganger i uken. legen sa att behandlingen er 8 ganger og så 1 gang i året.for å holde det ved liket.

Hvordan fikk du dekket dette med laserbehandling? først lege og så trygdekassen?

fru1365380462

Hvordan fikk du dekket dette med laserbehandling? først lege og så trygdekassen?

Jeg kontaktet min faste lege, søkte til hudavdelingen som tok meg inn for en prat, og der fikk jeg første behandling, det tok ca. 5 min. og litt rød etter på. Jeg har fri kort så da var egenandelen bare 30 kr ca. men nå må jeg betale ca.200-300 kr gangen til egenandelen er fylt opp i gjenn....

Det er bare ansikt på veldigt mørke hår og lys hud, som gir best resultat.

Jeg har merket stor forskjell etter 2 ganger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...